هفته نامه صدای گلپایگان

هفته نامه صدای گلپایگان

هفته نامه صدای گلپایگان

هفته نامه صدای گلپایگان

شماره 350 سه شنبه 14 مهرماه 1394

 

 

اگر می خواهیم فرزندانمان ارزش های ما را رعایت کنند، باید با آن ارزشها زندگی کنیم؛ زیرا به صرف صحبت کردن به هدف خود نخواهیم رسید.

                                                                      روابط عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان گلپایگان

 

تمامی سعی ما رساندن پیام است

تأثیر قدم ها در بهبودی ما

این قدم ها در قلب برنامه بهبودی ما قرار دارد و ما از طریق به کارگیری آنها به طور عملی و رعایت اصول روحانی نهفته در آن ها در همه امور زندگی، به مرور از درون متحول شده و به عنوان اعضای مسئول و سازنده به اجتماع باز می گردیم. قدم ها سفر بی پایان بهبودی ما هستند.

1) مشکل اصلی ما مصرف موادمخدر نیست بلکه بیماری اعتیاد است. اعتیاد قابلیت دریافت کمک را از ما سلب کرده بود و باعث شده بود تا اختیار زندگی از دستمان خارج شود. اقرار و پذیرفتن ناتوانیمان در مقابل موادمخدر و بیماری اعتیاد به ما کمک کرد تا قابلیت کمک گرفتن از خداوند و دیگران را به دست آوریم این نقطه شروع بهبودی ما است، ما تسلیم اصول روحانی برنامه می شویم و دست از جنگ بیهوده برای تغییر آنچه که در توانمان نیست برمی داریم.

2) با ادامه قدم ها به این باور می رسیم که با کمک خداوند و رعایت اصل مشورت می توانیم در مسیر بازیابی سلامت عقل و زندگی سالم قرار بگیریم. با به کارگیری اصول روحانی صداقت، روشن بینی، تمایل، ایمان، مسئولیت پذیری و صبر، تعادل را در زندگی و رفتار خود تجربه می کنیم. ما به مرور، بلوغ و عقلانیت لازم برای سنجیدن جوانب کار قبل از عمل کردن و اتخاذ تصمیمات منطقی را پیدا خواهیم کرد.

3) با مرور زندگی گذشته متوجه ضعف خود در مدیریت زندگیمان شدیم به همین خاطر تصمیم می گیریم تا اراده و زندگیمان را به مراقبت خداوند بسپاریم چون ایمان داریم آنچه او برایمان می خواهد بهترین است حتی اگر مطابق میل ما نباشد. این کار باعث می شود ما صبورتر با تحمل تر و در کمک به دیگران مفیدتر واقع شویم. آسودگی خاطری که از سپردن واقعی زندگی به خداوند به دست می آید به ما کمک می کند تا زندگی را در غنی ترین فرم آن تجربه کنیم.

4) ما یک ترازنامه اخلاقی از جنبه های مختلف زندگی و شخصیت خود تهیه می کنیم. هدف از این کار، شناخت خودمان، احساسات، ترس ها و چگونگی رفتارهایمان می باشد. از این طریق ما متوجه انگیزه ها، باورها، ارزش های ناسالم و الگوهای رفتاری غلط، همچنین نقشی که در اتفاقات زندگی گذشته خود داشته ایم، می شویم.

5) با کمک و راهنمایی شخصی دیگر ترازنامه های خود را بررسی می کنیم تا قادر به تشخیص چگونگی دقیق خطاهایمان و نقش و مسئولیت خود در رابطه با آن ها شویم. با تمرین اصل روحانی صداقت با خود، دست از مقصر جلوه دادن دیگران برداشته و اشتباهاتمان را می پذیریم و سعی در برطرف نمودن آنها می نماییم. آگاهی که ما در مورد چگونگی دقیق خطاهایمان یافتیم باعث افزایش تواضع مان و ایجاد تغییرات مثبت در رفتار و روابط ما با دیگران می شود.

6) با شناختی که از خود به دست آوردیم آگاه شدیم که اشتباهات و الگوهای مخربی که در زندگی مان مورد استفاده قرار می دادیم از نواقص شخصیتی ما ریشه گرفته اند. نواقصی که امروز هم سد راه بازیابی ما هستند و ما به تنهایی قادر به برطرف کردن آن ها نمی باشیم، هدف ما رسیدن به آمادگی جهت درخواست کمک از خداوند برای برطرف نمودن این نواقص می باشد. موفقیت ما در این زمینه رابطه مستقیمی با ایمانمان به خداوند، تمایلمان به تغییر و تلاشمان برای رها نمودن عادت های گذشته دارد.

7) تسلیم مان را عمیق تر می کنیم و خودمان را به همان صورتی که هستیم می پذیریم، به خداوند اعتماد کرده و با فروتنی از او می خواهیم کمبودهای اخلاقی ما را برطرف کند و فضایل اخلاقی و صفات پسندیده الهی را در وجودمان افزایش دهد.

8) برای رهایی از نواقصمان نیاز است مسئولیت اعمالی را که از روی نواقص انجام داده بودیم را بپذیریم و اشتباهاتمان را جبران کنیم. برای همین فهرستی از نام تمام کسانی که به آن ها آزار رسانده بودیم تهیه کرده و قلباً تمایل پیدا کردیم خسارت وارده به آن ها را جبران نماییم.

9) تمایلمان را به مرحله عمل درمی آوریم و از تمام کسانی که به آن ها صدمه زده بودیم جبران خسارت می کنیم و سعی می کنیم به گونه ای زندگی و رفتار کنیم که به دیگران آزار و آسیبی نرسد برای ما جبران خسارت واقعی به معنای تغییر کردن است.

10) به خاطر پیشرونده بودن بیماری اعتیاد ما نیاز داریم به صورت روزانه از بهبودی و تغییرات خود مراقبت نماییم به همین خاطر به وسیله یک ترازنامه روزانه، افکار، رفتار و معیارهای خود را بررسی نموده و بر روی آن مواردی که نیاز به تغییر دارند کار می کنیم. از این طریق به سالمتر نمودن انگیزه ها، باورها و رفتارهایمان پرداخته و مهارت های زندگی بدون موادمخدر را تمرین می کنیم تا بتوانیم با خودمان، دیگران و دنیای اطرافمان در صلح و هماهنگی زندگی کنیم.

11) هدف ما در زندگی رسیدن به بیداری معنوی است به همین خاطر تلاش می کنیم تا از طریق انجام دعا و مراقبه منظم، رابطه خود با خداوند را ارتقا ببخشیم و درک خود را از خداوند عمیق تر کنیم و سعی می کنیم در دعاهایمان به جای درخواست های خودخواهانه، فقط خواهان آگاهی از خواست و اراده خداوند برای خود و قدرت به اجرا درآوردن آن در زندگی مان شویم.

12) بیداری روحانی و بهبودی از اعتیاد با ارزش ترین هدیه است که تاکنون دریافت نموده ایم و معتقدیم فقط با در میان گذاشتن آن است که قادر به حفظ آن خواهیم بود. به همین دلیل به جلسات می رویم تا تجربه بهبودی و به کارگیری عملی قدم ها در تمام امور زندگیمان را با عشق و سپاسگزاری و به رایگان در اختیار دیگر همدردان خود قرار دهیم.

                              "ما باور داریم که این برنامه برای ما و کسانی که طالب آن هستند کار می کند"

روابط عمومی انجمن معتادان گمنام

09162303206

 

درخواست جمعی از اهالی ساکن در بلوار نماز از مسئولین

با توجه به انتقال سرویس های برون شهری خطوط گوگد، گلشهر، خوانسار و ... به این محل، این امر با توجه به عدم جانمایی صحیح باعث نارضایتی مردم و رانندگان خطوط یاد شده گردیده و از همه مهمتر باعث سلب آسایش ساکنین مجاور به این ایستگاه شده است؛ لذا با لحاظ به اینکه این منطقه مسکونی می باشد و شهرداری به خاطر فضای کم جهت ایستگاه حتی کوچه 8 متری احداثی مربوط به پلاک های مجاور را هم به عنوان ایستگاه تاکسی مورد استفاده قرار داده که خود این مورد مزاحمت ها را دو چندان کرده نظر به اینکه هر پروژه ای عمرانی در هر منطقه جهت رفاه حال مردم ساخته و برای آن هزینه می شود نه برای پروژه ای که قریب به اتفاق استفاده کنندگان مخالف آن و برای گروهی دیگر، سلب آسایش و مزاحمت باشد، لذا از شهردار محترم تقاضا داریم این مورد را رسیدگی نماید.

                                                                         با تشکر

 

معلم درخت علم

هر درختی که روید، بزرگ که شد میوه می دهد از میوه اش هر رونده ای که حق دارد می تواند بهره مند شود، اما میوه اوباریست بر تنش، بر شاخه هاش سنگینی می کند و مجبور است که خم شود وگاه تحمل بار را ندارد و او را می شکند؛ اما درختی هست که همیشه پر از میوه است بارش سنگین است اما هر چه بیشتر شود او را خم نمی کند ، وزن دارد ولی به نسبت ازدیاد آن تحملش بیشتر می شود و سر را بلندتر می گیرد. همه کس می تواند اگر بخواهد آن میوه را بچیند اما نمی شود از شاخه اش چید و کم کرد- تمامی ندارد- می توان بارها آن را چید و هرکس می خواهد می تواند از او بهره برد، می ماند و نه تنها کم نمی شود، زیادتر هم می شود. هر بار که به کسی فایده می رساند به برکت این فایده بیشتر می گردد هر درخت پرباری در سال در فصل بهاران سبز می شود و لباس شادی می پوشد و گل می دهد و می خروشد که من صاحب زینت و گلبارانم، اما این درخت همیشه بهار است همیشه گل آرا و سرو دلاراست، در تمام فصول سال هرگاه که کلاس و درس است شکوفا می شود، گل می دهد، می خندد و میوه خود را در سبد اخلاص می گذارد و می بخشد، اما این بخشش با دیگر بخشیدن ها تفاوت دارد، هیچ از او کم نمی شود، درخت دانش که معلم نماد آن است آنچه دارد و می بخشد هیچ گاه به غیر از نفع دو طرفه اتفاقی نمی افتد از داراییش کاسته نمی گردد هر چه دیگران بردارند و بخشیده شود ذره ای کاستی نمی یابد، روز به روز ذخیره علمی او فزوده می گردد و خود پربارتر می شود، میوه اش شیرین تر و هر بار به مزاج یابنده خوش تر می آید و بر وقار و بزرگی آنها یعنی هر دوطرف بخشیده و گیرنده افزوده می گردد. این میوه ای است که در وجود یابنده هم جاویدان می ماند و ذخیره می گردد، معلم هم از میوه شیرین درخت تنومند علم بهره می گیرد، می ستاند و ذخیره می کند و چندین برابر آن را به آن که تشنه علم است می چشاند ولی از ذخیره او کم نمی گردد.

معلم چنین است همیشه سبز و همیشه پربار اما آزاده است و خالی از سنگینی بار او پربار است و خود و دیگران را یار و از وجودش رستگار هر چه از او بهره گیری باز هم سبز و سبزتر و پربارتر است.

استاد ما چنین بود و همه اساتید علم و دانش درختی بخشنده و داننده ای باوقارند و به علم و عالم وفادار و عاشق و فداکار، این درخت را ریشه ای است و تنه و باید او هم بهره یابد، این نمود علم و دانش و این مظهر دانایی از کجا روزی می خورد. ریشه آن در دل جامعه ای است که در آن می پاید. هر چه افراد جامعه ای که این سنبل علم و معرفت در آن می روید و می پاید نیکوتر باشد پرمهر باشد با محبت و همدل باشند آن هم باصفاتر و باوقارتر، زیباتر، پرگل و خوش تر و معطر می گردد، حلیم و علیم می شود و تازه تر می ماند، میوه ای بهتر می دهد. آن وقت است که همه می توانند در سایه اش بنشینند و بهره جویند و این در حالی است که هر چه افراد از او بگیرند از داراییش کم نمی شود، آری اگر معلم پشتوانه مردمی داشته باشد روز به روز پربارتر و میوه آورتر می شود و گل و عطر بهتری از او می تراود، عطر آن آگاهی و آزادی بخش می شود اما اگر ریشه اش در خاکی سالم و نیروزا نباشد از رشد می افتد و نمو نمی کند و اگر باشد وجودش نحیف و شکننده است و باری ندارد که خود و دیگران از آن بهره جویند، جامعه باید مواظب باشدکه این درخت در جای نیک و با امنیت و با خیال آسوده بپاید تا از فیض وجودش بهره یابند، اگر این درخت بارور و نکو شد جهانی آباد و آزاد می گردد و آن وقت نهال انسانی قدرت یافته به جای دشمنی و آدم کشی و نفاق، عشق و همدلی و وفاق می روید و همیشه و همه جا سبز و شاداب و زندگی از رودخانه علم سیراب می گردد.

به امید آن روز که معلم و شاگرد هر دو سیراب از محبت و عشق و دوستی ناب شوند.

در رثای آقای حسن محسنی دبیر دبیرستان های گلپایگان

رفیق محفل انس و صفا رفت

درخت پر بر مهر و وفا رفت

یکی از بوستان درس و تعلیم

یکی آزاده از دنیا رها رفت

سخن دان و مدرس راه نیکی

محبت خانه ارض و سما رفت

وجودش بود جویای حقیقت

رفیق محفل شبهای ما رفت

لبش پرخنده بودی وقت گفتن

لب پرخنده از دارفنا رفت

به فکر چاره درد کسان بود

سعادت خواه مردم با دعا رفت

ره نیکو نمودی وقت رفتن

به کردار نکو از این سرا رفت

 

سیمای فرزانگان گلپایگان (17)

                                                            " سعید نخعی گلپایگانی"

( قسمت اول )

زندگی نامه عالم فرزانه آیت ا... حاج سیدابوطالب محمودی گلپایگانی(ره)

مقدمه

نام و یاد عالمان ربانی و هدایت گران بشر از"جهل" و"ظلم" و"کفر"خدمتی به فرهنگ و دانش بشر وتکریم و ارج نهادن به مقام پاسداران مکتب وحی و مدافعان از حریم ولایت، تمجید از روش و منش پیامبران و اولیای دین است.

در مکتب اسلام علم و عالم احترامی ویژه دارد، زیرا در آن مکتب از عالمان،که رهنمایان و هادیان اندیشه بشر هستند بهترین تمجیدها وتکریم ها شده است که این امر بدون حکمت نیست، چون منشاء بیشترگرفتاری های بشر ریشه در جهل، کفر و بی دینی و ظلم دارد که انسان بدون رهایی از آن ها به سعادت نمی رسد، انسان برای رسیدن به سعادت و کمال به دو ویژگی اساسی یعنی ایمان و علم نیازمند است و این دو همان چیزی هستند که در عالمان دینی متبلور است. علماء و دانشوران دینی هم چون خورشید فروزانی هستند که می درخشند و مردم از روشنایی آن ها بهره می برند.

خِطّه عالم پرور گلپایگان همیشه تاریخ زادگاه و محل رشد عالمان دینی و فرهنگ دوستان بوده است. مرحوم آیت ا... محمودی که عالمی فاضل وآگاه، انسانی درد آشنا، خطیبی توانا و سخنوری زبردست و مردمی بود یکی از عالمان همین سامان به شمار می رفت که در مدت زندگی خود خدمات ارزنده ای را به جامعه ارائه داده است.

1 ) تولد وتحصیلات

سید ابوطالب محمودی فرزند سید حسین در سال1305 هجری شمسی در گوگد گلپایگان در خانواده ای با تقوا و دانش دوست دیده به جهان گشود، پدربزرگوارش که از سلسه سادات موسوی به شمار می رفت و به امر کشاورزی اشتغال داشت با مشاهده استعداد درخشان فرزندش او را در شش سالگی راهی مدرسه علمیه آیت ا... حاج میرزا هدایت ا... وحید گلپایگانی نمود که درگوگد تأسیس شده بود. دروس مکتبی اعم ازخواندن و نوشتن و قرآن را نزد حاج شیخ ابو الفضل اسعدی و کتاب جامع المقدمات، سیوطی، مغنی و حاشیه ملاعبد ا... را نزد حاج میرزا محمدهادی شریف زاده آموخت و اصول فقه و دو جلد شرح لمعه که یک دوره فقه کامل است را نزد آیت ا... وحید وآیت ا... سید محمد حایری فرا گرفت.

2) هجرت به قم

در سیزده سالگی برای ادامه تحصیل به قم مشرف شد و از محضر اساتیدی همچون حضرات آیات عظام: بروجردی، امام خمینی، گلپایگانی، سید احمد خوانساری، مرعشی نجفی، شیخ عبد الحسین فقیهی گیلانی و دیگر بزرگان بهره مند گردید و مبانی فقهی و اصولی خویش را استوارساخت و از آنجایی که از هوش و ذکاوت فراوانی برخوردار بود همواره مورد توجه اساتید خود قرار گرفت و در همان زمان از امام خمینی، آیت ا... گلپایگانی، آیت ا... سید احمد خوانساری اجازه نامه در امور حسبیه و تصرف در وجوه شرعی دریافت کرد.

اجازه نامه حضرت امام خمینی رحمة الله علیه

زمان: 4 اسفند 1361 / 9 جمادی الاول 1403

مکان: تهران، جماران

موضوع: اجازه در امور حسبیه و شرعیه

مخاطب: محمودی گلپایگانی، سیدابوطالب

به نقل از سایت امام خمینی(ره)

" بسم الله الرحمن الرحیم "

الحمد لله رب العالمین والصلوة والسلام علی محمد وآله الطاهرین ولعنت الله علی اعدائهم اجمعین و بعد، جناب حجت الاسلام آقای حاج سید ابوطالب محمودی گلپایگانی دامت افاضاته از طرف اینجانب مجازند درتصدی امورحسبیه و شرعیه که منوط است به اذن ولی فقیه با مراعات احتیاط، و نیز مجازند در اخذ سهمین مبارکین و صرف سهم سادات را در مصارف سادات و پرداخت به آنان و صرف نصف از سهم مبارک امام علیه السلام را در مخارج خود و موارد مقرره و ارسال نصف دیگر را نزد اینجانب جهت صرف در اِعلای کلمه طیبه اسلام، و اُوصیه اَیده ُالله تعالی بما اوصی به السلف الصالح من ملازمة التقوی والتجنب عن الهوی.

والسلام علیه و علی اخواننا المؤمین و رحمت ا... و برکاته

                                                                   9جمادی الاول 1403  

                                                              روح الله الموسوی الخمینی

3 ) فعالیت های تبلیغی

الف ) مأموریت به شهرستان آباده شیراز

در سال 1343هجری شمسی به نمایندگی از طرف حضرت آیت ا... العظمی گلپایگانی (ره)عازم شهرستان آباده شیراز گردید و حدود شش سال در مسجد جامع آن شهر به فعالیت های تبلیغی و وعظ و ارشاد مردم و ترویج اسلام مشغول گردید، از جمله فعالیت های این عالم وارسته در آن شهر مبارزه با فرقه بهائیت و شیخیه بود چون در آن زمان شهرستان آباده یکی از مراکز فعال این دو فرقه به شمار می رفت وآن ها در این شهر فعالیت زیادی داشتند،لذا ایشا ن در این زمینه تلاش فراوانی داشتند تا این که مبارزه علیه این دو فرقه شدت گرفت تا جایی که دولت وقت او را از انجام فعالیت درآنجا ممنوع کرد به نحوی که وقتی حضرت آیت ا... العظمی گلپایگانی و خطیب توانا مرحوم آقای فلسفی طی نامه ای به رئیس سازمان امنیت خواستار ابقای وی در آباده شدند، تلاش آنان ثمربخش نشد تا سرانجام منجر به هجرت ایشان به قم گردید که تا سال 1350 درآنجا اقامت نمود.

ب ) هجرت به تهران

درسال 1350 با مأموریتی از طرف آیت ا... العظمی گلپایگانی عازم تهران شد و در مسجد زعیم واقع در میدان منیریه به فعالیت های دینی و ارشاد مردم پرداخت. یکی از کارهای مهمی که مورد توجه و استقبال اهالی این منطقه قرار گرفت جلسات تفسیر قرآن بود که همه شب برقرار می شد و عامه مردم خصوصا اهل فضل و دانش از آن جلسه استفاده می کردند و بهره می بردند.

در سال های قبل از انقلاب مسجد ایشان یکی از کانون های مبارزه با دستگاه ستم شاهی بود وتا زمان پیروزی انقلاب شاهد سخنرانی ها و جلسات مختلف این عالم فرزانه بود.   

                                                                   (ادامه دارد... )

منابع : ر. ک 

1) دانشمندان گلپایگان ، ج ، 2 ،ص 13

 2 ) سایت دانشنامه اسلام  

 3 ) پایگاه اطلاع رسانی حوزه

توجه : شرح احوال این عالم فرزانه و دیگر علمای گلپایگان را که تا کنون در هفته نامه صدای گلپایگان منتشر شده و همچنین دیگر مقالات منتشره از مؤلف را به همراه تصاویر فرزانگان شهرستان در وبلاگ شخصی با عنوان "سعید نخعی گلپایگانی" می توانید مشاهده کنید.

 

برگزاری اولین دوره مسابقات والیبال بانوان شاغل در ادارات

به مناسبت هفته دفاع مقدس اولین دوره مسابقات والیبال پرسنل شاغل و مربیان خواهر با همکاری کمیته بانوان فرمانداری، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج و اداره ورزش و جوانان شهرستان در سالن شهدای بسیج گلپایگان برگزار شد.

در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات که با حضور معاونت فرمانداری، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج، ریاست اداره بهزیستی و نائب رئیس هیئت والیبال ناحیه مقاومت بسیج شهرستان برگزار شد، علیرضا غیور معاونت فرمانداری گلپایگان ضمن تجلیل از برگزارکنندگان این دوره از مسابقات، ورزش را سرآمد سلامتی بیان کرد و افزود: ما باید قدردان فداکاری ها و رشادت های سلحشوران 8 سال دفاع مقدس باشیم که با نثار جان خویش پایه گذار امنیت و آسایش در کشور و میهن اسلامی شدند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات رشته های مختلف ورزشی برای بانوان نوید دهنده یک روحیه با نشاط در جامعه خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم در مناسبت های مختلف شاهد برگزاری مسابقات مشابه ویژه بانوان در جامعه باشیم.

سرهنگ محمداسماعیل علیشاهی فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: به شکرانه حضرت حق باریتعالی حرکت های خوبی در جهت پیشرفت ورزش به ویژه برای بانوان شهرستان در حال انجام است.

وی در ادامه ضایعه اسفناک جان باختگی صدها تن از حجاج بیت ا... الحرام در منا را تسلیت گفت و افزود: این واقعه بر اثر بی کفایتی و بی لیاقتی حکام آل سعود نقطه ننگ دیگری در کارنامه این حکومت قرار داد.

در ادامه اختتامیه مسابقات والیبال هشت سال دفاع مقدس  خوشنویسان ضمن سپاسگزاری از همکاری مسئولین در برگزاری این دوره از مسابقات اظهار کرد: بانوان شاغل در ادارات شهرستان با کمترین امکانات در این مسابقات شرکت کردند و از مسئولین انتظار دارند ورزش بانوان در شهرستان دیده شود و با حمایت آنان بتوانند در رشته های مختلف روحیه و نشاط را در خانواده ها نیز عجین کنند.

در پایان این مراسم از بانوان تیم های برتر و برگزار کنندگان این دوره از مسابقات والیبال به ترتیب شهدای غواص، شهدای گمنام و شهدای حجاج با اهدای لوح و هدایا تجلیل به عمل آمد.

 

از ابتدای سال جاری تاکنون 93 مشترک جدید از آب شرب روستایی بهره مند شدند

حسن خرسند سرپرست آب و فاضلاب روستایی شهرستان گلپایگان از واگذاری 93 انشعاب آب به روستاییان شهرستان در شش ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: در همین بازده زمانی به منظور شفاف سازی مصارف مشترکین 80 کنتور معیوب نیز تعویض شده و این روند ادامه خواهد داشت.

سرپرست آب و فاضلاب روستایی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 3100 متر اصلاح شبکه و 950 متر توسعه شبکه آب روستایی داشته ایم، افزود: قصد داریم نقاط حادثه ساز و دارای افت شدید فشار آب در روستاها را به سرعت اصلاح کنیم.

خرسند همچنین اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش های ارسالی از شبکه بهداشت و درمان شهرستان میزان کیفیت آب شرب بهداشتی روستاییان 100 درصد است و به یاری خداوند هیچ مشکلی در زمینه کیفیت و مطلوبیت آب شرب وجود ندارد.

وی همچنین از اتمام عملیات فاز یک اصلاح و بهسازی شبکه توزیع آب شرب روستای نیوان نار خبر داد و بیان داشت: از شورای اسلامی و دهیاری و اهالی محترم روستای مذکور که با صبر و متانت در طول مدت اجرای فاز یک پروژه اصلاح شبکه با آبفار همکاری و مساعدت داشته اند تشکر و قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد با پیگیری های در حال اجرا مراحل تکمیلی این پروژه عملیاتی خواهد شد.

ایشان در پایان از راه اندازی سامانه 1523 به عنوان پل ارتباطی مؤثر در سطح استان یاد کرد و از مشترکین خواست در صورت بروز هرگونه مشکل در حوزه آبرسانی به سامانه مذکور اطلاع رسانی کنند.

 

 

تلخک

هنوز تنور خبر سقوط جرثقیل در مکه سرد نشده بود که خبر دلخراش کشته شدن زائران خانه خدا در منا به گوش رسید. جایی که همه مسلمانان باید در  امنیت و آسایش و مشغول عبادت به درگاه خداوند و محلی که  می روند تا در آنجا دوباره متولد شوند و به آغوش گرم خانواده برگردند ولی می بینیم که به جای خوشحالی و شادی بعضی از خانواده ها اشک و ماتم به سراغشان آمده و زیارت آنان را به عزا تبدیل کرد.

هرچند با بیانات مقام معظم رهبری و مسئولان کشوری مشت محکمی به حکام سعودی زده شد لیکن باید اشاره کنیم که اگر یک فرد از کشورهای غربی در کشور ما دچار حادثه یا ... می شدند چه رسوایی درست می کردند و در رسانه ها و جامعه خودشان ما ایرانیان و مسلمانان را چگونه به جهان نشان می دادند!

در یک ساعت چند هزار نفر به خاطر گرما و نبود آب جان خود را از دست دادند و این کشور آل سعود هیچ عکس العملی نشان نداد و سکوت اختیار کرده که این خود مشخص کننده اشتباه آنان است ولی باید به بُعد دیگر قضیه هم نگاه کرد که چرا کشورهای اروپایی رسانه هایشان کمتر واکنش نشان می دهند و در سکوتند و یا برنامه های متفرقه پخش می کنند؟ چرای این کار را شما خوانندگان پیدا کنید و به تدبیر به این مسئله و فاجعه بزرگ پی ببرید. که این مصیبت یک ساعته روی داد آن هم بر اثر فشار جمعیت و بعد گرما، آیا می شود با بی برنامه گی و آزادگذاشتن زائران این اتفاق بیافتد آنانی که سالهای قبل به زیارت رفته بودند می دانند دولت و حکومت عربستان چه سختگیری ها و کنترلی بر مردم دارند.

در سال های قبل نیز اتفاق های آنچنانی که خود آل سعود بانی آن بود از جمله  حمله به زائران در مدینه و منا چند سال پیش را مردم ایران فراموش کرده اند؟

 در اینجا باید منویات مقام معظم رهبری را سرمشق و گفته دکتر ظریف وزیر امور خارجه را سرلوحه قرار دهیم "هرگز به یک ایرانی توهین نکنید چون ایرانی دارای غیرت و غرور ملی است" و هرگز اهالی رسانه سکوت نمی کنند و گوش به حرف مقام معظم رهبری در دفاع از مرز ایران و مرم گام  برمی دارند.

دوستدار غیرت ملی ایران(تلخک)

کورش محسنی

 

 

طراحی آموزشی

مقدمه:

بر اساس تعریف تکنولوژی آموزشی هر نوع طراحی و برنامه­ریزی بایستی با استفاده از زنجیره طراحی، اجرا و ارزشیابی صورت گیرد (تکنولوژی آموزشی، آموزش را به صورت یک نظام یا سیستم نگاه می­کند) بنابراین تأثیر اجزاء سیستم یعنی فراگیر، مربی، برنامه، وسایل و .... بر یکدیگر مد نظر قرار می­گیرد.

الگو های مختلفی برای طراحی آموزشی ارائه شده که یکی از آنها جیمز براون و همکاران اوست.

برنامه­ریزی تدریس شامل 3 مرحله طراحی، اجرا و ارزشیابی است و آموزش باید این سه مرحله را طی نماید. یک الگوی آموزش شامل 4 عنصر اصلی است که عبارتند از:

الف) اهداف آموزشی (که دقیقاً باید مشخص شود)

ب) شرایط (شرایط یادگیری را مهیا کنید)

ج) منابع ( منابع یادگیری را تعیین نمایید)

د) بازده یادگیری (بازده یادگیری را ارزشیابی و در صورت لزوم اصلاح کنید.)

1. هدف کلی

2. هدف جزئی

3. اهداف رفتاری

1. تجارب یادگیری

2. گروه­های تدریس و یادگیری

3. نحوه تدریس

1. مواد و وسایل آموزشی

2. نیروی انسانی

3.فضای آموزشی

1. ارزشیابی

2. اصلاح

اهداف آموزشی

اهداف آموزشی، جهت حرکت و محدوده کار را مشخص می­کند و در قالب یک جمله مقصد و منظور فعالیت آموزشی را برای مربی و فراگیر تعیین می­کند. بنابراین انتظارات آموزشی، راهنمای خوبی برای ارائه

فعالیت­های الگوی طراحی آموزشی است. سه جزء اصلی الگوی طراحی منظم یعنی شرایط، منابع و بازده بر اساس اهداف آموزشی طراحی می­گردد.

منظور از تعیین هدف­های آموزشی، در اختیار داشتن ابزارهای است که ما را نسبت به دستیابی به هدف­ها توسط فراگیر مطمئن می­سازد. به همین علت مطلوب­ترین نتیجه مرحله اول، تعیین هدف­های رفتاری است یعنی هدفی که رفتار و یا عملی که بروز آن از فراگیر انتظار می­رود را به صورت عملکردی قابل مشاهده و اندازه­گیری نشان دهد. بنابراین هر هدف رفتاری کامل باید شامل (مدارک یا معیار عملکرد قابل مشاهده و شرایط) باشد (شرایط: یادگیری در کجا و چگونه می­تواند کاربرد داشته باشد مثلاً در شرایط کلاس قادر به تهیه غذای کمکی و یا گرفتن فشارخون باشد که اگر در شرایط تجربی بتواند پس در شرایط واقعی هم پس از یادگیری خواهد توانست).

تعیین شرایط یادگیری:

توصیه اصلی الگو در این مرحله این است که شرایط یادگیری را تعیین کنید که در این مرحله 3 فعالیت اساسی باید بررسی شود.

1. تجارب یادگیری : فعالیت­هایی که فراگیران در راه دستیابی به اهداف آموزشی انجام می­دهند.

2. گروه­های تدریس و یادگیری: تشکیل گروه­های کوچک یادگیری که علاوه بر ایجاد فرصت کار گروهی و مشارکتی به تبادل اطلاعات بین فراگیران می­انجامد.

و شامل: گروه­های بزرگ و بسیار بزرگ 10 نفره گروه­های متوسط 7 نفره و گروه­های کوچک و تک نفری از 3 1 نفره است.

3. نحوه تدریس: در این خصوص بایستی توجه به اهداف به خصوص اهداف رفتاری و حیطه­های آموزشی داشت.

تعیین منابع آموزشی:

منظور از منابع:

1. نیروی انسانی

2. مواد و وسایل آموزشی

3. فضاهای آموزشی

بازده یادگیری:

چهارمین مرحله آموزشی بازده یادگیری است که شامل 2 جزء ارزشیابی و اصلاح می­باشد. روش­های ارزشیابی بایستی به طور مستمر مورد استفاده قرار گیرد. مرحله ارزشیابی مرحله آخر این الگو می­باشد و میزان پیشرفت یادگیری فراگیران را با توجه به اهداف مشخص می­کند. ارزشیابی به 2 صورت است.

1. ارزشیابی مرحله­ای: حین آموزش می­باشد، میزان دسترسی به اهداف را مشخص می­کند آمادگی فراگیران را برای شروع مرحله بعدی مشخص می­کند.

2. ارزشیابی نهایی: پایان دوره آموزش می­باشد و به منظور حصول اطمینان از میزان یادگیری فراگیران است.

اصلاح طرح آموزشی:

اصلاح طرح می­تواند به اقدامات زیر منجر شود:

1. روشن­تر کردن هدف از طریق اصلاح جملات در صورت لزوم

2. انتخاب محتوای جدید و یا تغییر در محتوای قبلی

3. تغییر در شیوه تدریس

4. پیش­بینی برای استفاده بهتر از مواد و وسایل آموزشی

5. اصلاح وسایل و روش­های ارزشیابی

                                  تهیه و تنظیم: واحد آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان گلپایگان

                                                                                                                             مژگان پورخطیبی

 

طنز میز ریاست

پشتِ این میزِ ریاست آرمیدن تا به کی

حرفِ حقِّ مردمان را، ناشنیدن تا به کی

پشت بر مردم نمودن اشتباهی بس بزرگ

از همه مردم به ناگه، دل بریدن تا به کی

بهر یک امضا چرا؟ امروز و فردا می کنی

هی از این شاخه به آن شاخه پریدن تا به کی

دم غنیمت دان که دارد خار و گل این بوستان

گل برای همسر و فرزند چیدن تا به کی

مقصدِ ما عاقبت یک گور تاریک است و تنگ

بی هدف روزی به مقصد نارسیدن تا به کی

گورِ ما تاریک جایی که ندارد آب و گاز

این چنین جا دیدن و گاهی ندیدن تا به کی

جای نوش از چه زنی نیش ای مدیر باکمال

خونِ مردم را چو یک زالو، مکیدن تا به کی

این ریاست ها نمی ماند به شهدِ زندگی

طعمِ این میز ریاست را چشیدن تا به کی

این حقوق از حقِّ بیت المال تأمین می شود

نقشه ها از بهر این مردم کشیدن تا به کی

بعضی از مردم در این گلپایگان مستأجرند

ای رئیسِ با خرد، ویلا خریدن تا به کی

میکنی پرونده ها را بایگانی و به شب

در پتوی آنچنانی، آرمیدن تا به کی

میکنی توهین گه گاهی به اربابِ رجوع

چهره ی او را به نزدِ خویش دیدن تا به کی

سعی بنما مشکلی را حل کنی در پشت میز

نان مردم را به یکباره بریدن تا به کی

با هدف طنزی سرودی تا کنی یادآوری

طعنه ها از این و آن (طالب) شنیدن تا به کی

ابوالقاسم طالبی (طالب)

 

 

جملات حکمت آمیز

مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود.

زاهدترین افراد کسی است که از گناه پرهیز کند.

هر که شکر مردم نکند، شکر خدا نکرده است.

قضا را جز دعا چیزی برنگرداند.

عمر را جز احسان، چیزی دراز نکند.

عادل ترین شخص کسی است که آنچه برای خود می پسندد برای مردم بپسندد و آنچه برای خود نمی پسندد برای دیگران نیز نپسندد.

بردبار نیست مگر کسیکه عبرت گیرد.

فقری سخت تر از نادانی نیست.

مالیسودمندتر از عقل نیست.

هیچ تنهایی از خودپسندی وحشت زاتر نیست.

هیچ همکاری از مشورت مناسب تر نیست.

هیچ عقلی چون تدبیر نیست، هیچ عبادتی چون فکر نیست و هیچ ایمانی چون حیا و صبر نیست.

عالم ترین شخص کسی است که علم دیگران را بر علم خود بیفزاید.

خوشبخت ترین فرد کسی است که با انسان های بزرگوار رفت و آمد می کند.

ذلیل ترین اشخاص کسانی هستند که به مردم بی احترامی کنند.

آدم دو رو نزد خدا امین نیست.

جز در برابر پدر و مادر و امام عادل تملق روا نیست.

اطاعت هیچ کس در معصیت خدا جایز نیست.

هیچ سخن چینی به بهشت نرود (مگر آن که توبه کند).

هر بنده ای که همسایه اش از شر او ایمن نباشد روی بهشت نبیند.

بهترین انسان ها کسی است که برای مردم بیشتر سودمند باشد.

هیچ پیامبر یا رسولی نیامد مگر اینکه عقل را کامل کند.

دشنام کردن مؤمن فسق است، قتل مؤمن کفر است، غیبت مؤمن معصیت خداست و حرمت مال مؤمن چون حرمت خون اوست.

بزرگ قوم کسی است که در خدمت قوم است.

مسلمانان متعهد به عهد خویش هستند.

در زمین رحم کن تا در آسمان به تو رحم شود، هر کس رحم نکند رحم نمی بیند.

رزق را با صدقه بر خویش سرازیر کنید، مال با صدقه کم نمی شود.

هیچ سرمایه ای سودمندتر از عقل نیست.

اطاعت مخلوق در معصیت خالق جایز نیست.

صله رحم بر طول عمر می افزاید. در کلامی که به همراه عمل نباشد خیری نیست، در وطنی که امنیت نباشد خیری نیست.

نجات مؤمن در کنترل زبان است.

هرکس بدون شناخت امام زمان خود بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است.

سریع ترین پاداش خیر به وسیله صله رحم حاصل می شود.

مردم خانواده خدا هستند، محبوب ترین شخص نزد خداوند کسی است که به این خانواده سود بیشتری برساند و اهل آن را بیشتر شاد سازد.

                                                                گردآورنده: طالب گلپایگانی

 

مراسم کلنگ زنی مدرسه ابتدایی مهاد با رویکرد قرآنی در شهر گوگد

طی آیینی در روز جمعه10 مهر ماه سال جاری مصادف با روز پیوند نبوت و امامت عید غدیر که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیلی امام جمعه گلپایگان و سید محمدحسین میرمحمدی نماینده مردم شهرستان های گلپایگان و خوانسار، جمعی از روحانیون مساجد  شهر گوگد، شهردار و شورای اسلامی شهر و جمعی از اهالی و معتمدین، بازاریان، خانواده شهدا و هیئت امنای برخی از مساجد گوگد با حضور هیئت پشتیبانی مهد قرآن گوگد مراسم کلنگ زنی مدرسه ابتدایی مهاد با رویکرد قرآنی در شهر گوگد برگزار شد.

 در این آیین ابتدا مسئول مهد قرآن کریم گوگد حاج محمد سروری ضمن تشکر و قدردانی از تشریف فرمایی کلیه شرکت کنندگان اظهار داشت: خداوند منان را شاکریم که مهدقرآن این شهر که در سال 1384 که مکانش به صورت اسکلت آماده توسط حاج مجتبی نخعی به مهد قرآن اهدا شد و توسط خیرین و نیکوکاران این شهر مبلغی حدود 120 میلیون تومان مخارج داشته و هم اکنون حدود 800 میلیون تومان ارزش دارد و بحمدا... در سطح استان اصفهان چنین ساختمانی که اختصاص به مهد قرآن باشد بی نظیر است و انشاءا... با یاری خداوند این مجموعه نیز که امروز کلنگ می خورد به همان شکل به اتمام خواهد رسید، در ادامه حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی امام جمعه گلپایگان ضمن تشکر و قدردانی از اهدا کننده زمین، وراث مرحوم خیرالحاج حسن هاشمی اظهار داشت: شهر گوگد که محل و زادگاه علماء بزرگ از قرن ها پیش بوده و هست بحمدا... مردمانی خیر و نیکوکار داشته و هم اکنون نیز دارد که من در این چند سال شاهد این قضیه هستم.

امام جمعه شهرستان افزود:  نظر به اینکه این مکان اختصاص به یادگیری قرآن مجید دارد همه شما پیشاپیش با همکاری به این مجموعه ذخیره آخرتی را برای خودتان تأمین  کنید.

در پایان این آیین سید محمد حسین میرمحمدی نماینده شهرستان نیز اظهار داشتند: از آنجایی که این مکان در این روز میمون و مبارک کلنگ زنی می شود، آقای هاشمی نیروی خیر برای خیرین نیکوکاران و حاضرین در جلسه را داشتند.

گفتنی است، محمود اشرفی شهردار گوگد به هیئت پشتیبانی مهد قرآن قول مساعد و همکاری لازم در جهت صدور جواز و سایر امور این پروژه را دادند.

 

گلایه های یک مدیر

شروع اولین روز از فعالیت مدارس در سال تحصیلی جدید با تحولات و دگرگونی هایی همراه است. بی شک تغییرات اجتناب ناپذیر است و بنا به موقعیت مکانی، نیروی انسانی و ... این تغییرات متفاوت خواهد بود و ممکن است در یک مدرسه بیش از 90 درصد تغییرات داشته باشیم و در برخی دیگر این تغییرات حتی به 10 درصد نیز نرسد.

متأسفانه امروز مردم بدون توجه به پیامدها و مشکلاتی که در نام نویسی فرزندان خود در مدارسی که مورد علاقه خودشان است به ساختار تشکیلاتی و متداول مدارس لطمات جبران ناپذیر وارد می کنند.

این گزیده ای از گلایه های مدیریت دبیرستان متوسطه دوره اول شهید خوشنویسان بود که در اولین روز از شروع آغاز سال تحصیلی جدید بیان می کرد و افزود: برخی کلاسهای اول این آموزشگاه بالغ بر 32 دانش آموز دارد که مجبور شده ایم با اضافه کردن میز و صندلی تا نزدیک تخته سیاه که محل فعالیت دبیران است صندلی بچینیم که مسلماً این امر موجب کاهش بازدهی مطلوب دبیران خواهد شد و لطمه آن به خود دانش آموزان برمی گردد.

وی به حد نصاب نرسیدن کلاس های برخی مدارس در دیگر نقاط شهر گلپایگان اشاره می کند و می افزاید: برخی والدین بدون توجه به اثرات سوء و مشکلاتی که در پافشاری ثبت نام فرزندان خود در برخی مدارس از جمله این آموزشگاه کرده اند موجب تجمیع حدود 400 دانش آموز در این آموزشگاه شده اند که حداکثر نیمی از آن باید در این آموزشگاه باشند.

 

   

مدیر امور برق شهرستان گلپایگان:

باد و طوفان عامل خاموشی قسمتی از شهر گلپایگان

ر- زمانی: به دنبال خاموشی حدود سه ساعته قسمتی از منطقه شهر گلپایگان در دوشنبه شب هفته گذشته، مهندس شاپورحدادی پور مدیریت امور برق شهرستان، باد و طوفان را عامل این خاموشی بیان کرد و افزود: به علت نامشخص بودن محل اتصالی که بر اثر برخورد شاخه های درختان با برق فشار قوی به وجود آمده بود بیش از یک ساعت برای مشخص شدن محل اتصال و قطع برق زمان برد تا این محل که با ارتباط تلفنی یکی از شهروندان مشخص شد این محل که در کوچه مسجدحاجی بود مورد شناسایی قرار گرفت.

وی افزود: پس از شناسایی محل اتصال قسمت های دیگر که بر اثر این حادثه قطعی پیدا کرده بود رفع عیب گردید اما حدود 2 ساعت زمان نیز برای رفع این اتصال طول کشید تا همکاران موفق شدند نسبت به رفع آن و شناسایی منطقه مذکور اقدام کنند.

مهندس حدادی پور در خصوص اینکه برخی مشترکان نیاز اساسی در جهت فعال نگه داشتن محل کار یا شغلی خود دارند و این خاموشی ممکن است لطمات و خسارات جبران ناپذیری به کار آنان وارد نماید، اظهار داشت: از کلیه مراکز شغلی که با برق سر و کار دارند خواسته شده تا نسبت به تجهیز محل کار خود به موتورهای برق اقدام کنند هر چند با بکارگیری و فعالیت وزارت نیرو خاموشی پیش بینی شده در حال حاضر در کشور نداریم اما بروز حوادث و اتقافات که منجر به خاموشی های چند ساعته شود اجتناب ناپذیر بوده لذا این مراکز نسبت به تجهیز محل فعالیت خود به موتورهای برق اقدام نمایند.

مدیر امور برق شهرستان گلپایگان گفت: خاموشی های شهرستان گلپایگان در شش ماهه اول سال 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد کاهش یافته است.

شاپور حدادی‌پور همچنین در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان که در محل دفتر مدیریت اداره برق گلپایگان صورت گرفت، با بیان اینکه طی مدت شش ماه ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 17 میلیارد ریال از بودجه‌های عمرانی شهرستان جذب امور برق گلپایگان شده است، اظهار داشت: مهم‌ترین پروژه‌ها و فعالیت‌های برق شهرستان گلپایگان طی شش ماه سال 94، احداث شبکه برای متقاضیان جدید با اعتباری بالغ بر2300 میلیون ریال، جابجایی پایه و رفع نقاط خطرساز با اعتبار 850 میلیون ریال، تعویض کنتورهای معیوب با اعتبار350 میلیون ریال بوده است.

مدیر امور برق گلپایگان با بیان اینکه طی شش ماه نخست سال جاری برای بهینه سازی شبکه و تعمیرات 1500میلیون ریال و حوادث و اتفاقات 950 میلیون ریال هزینه شده است، تصریح کرد: در راستای تبدیل شبکه به کابل خودنگهدار فشار ضعیف 800 میلیون ریال، روشنایی مسکن مهر 495 میلیون ریال، نصب ترانس و احداث شبکه بلوک 62 مسکن مهر 300 میلیون ریال، نصب یک دستگاه ریکلوزر540 میلیون ریال، نصب سکسیونر، بهینه سازی روشنایی معابر و بهینه سازی و رفع حریم شبکه و پست وداغ محله خوشاب سه هزار و 970 میلیون ریال جذب شده است.

حدادی‌پور تاکید کرد: طی شش ماه نخست سال جاری تعداد 835 مشترک جدید؛ شامل 817 مشترک عادی و 18 مشترک دیماندی به مشترکان برق شهرستان گلپایگان افزوده شده است.

وی به پروژه های در حال اجرا در شهرستان اشاره کرد و افزود: پروژه های احداث شبکه و نصب ترانس گلشهر جنب شعبه برق، احداث شبکه و نصب ترانس روستای کلوچان و بهینه سازی فشار ضعیف، رفع نقاط خطرساز، طرح های احداث شبکه برای متقاضیان جدید، تبدیل شبکه به کابل خودنگهدار به طول 8 کیلومتر، تعمیرات خط گرم شبکه های 20 کیلو ولت نیز از همین محل تامین اعتبار شده که هم اکنون در حال اجرا است.

مدیر امور برق گلپایگان با اشاره به اینکه انجام تعمیرات به صورت برنامه ریزی شده، آموزش تیم های خط گرم (تعمیرات خطوط به صورت برق دار به وسیله نیروهای متخصص) بوده است، تصریح کرد: تبدیل شبکه به کابل، تعداد قطعی فیدرهای20 کیلو ولت برق شهرستان گلپایگان در شش ماهه اول سال 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد کاهش داشته و همچنین خاموشی های شهرستان نیز در شش ماهه اول سال 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل 14درصد کاهش یافته است.

 

 

فرمانده انتظامی گلپایگان خبر داد:

برقراری 15 هزار تماس با پلیس 110 طی شش ماهه گذشته در گلپایگان

ر- زمانی: فرمانده انتظامی گلپایگان گفت: طی شش ماهه گذشته بیش از 15 هزار مورد ارتباط مردم با پلیس از طریق سامانه 110 بوده که منجر به شش هزار عملیات پلیسی و دو هزار تشکیل پرونده در شهرستان گلپایگان شد.

سرهنگ حسین بساطی صبح شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان به مناسبت هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: در هفته نیروی انتظامی صبحگاه مشترک، حضور در مدارس، برگزاری مانور خودرویی، نصب بنرهای آموزشی و تبلیغی، برگزاری همایش اصناف، دیدار با خانواده معظم شهدا و سالمندان، عطرافشانی قبور مطهر شهدا، دیدار با علما و کوهپیمایی کارکنان و پرسنل نیرو بخشی از برنامه های این نیرو در شهرستان گلپایگان خواهد بود.

وی با بیان اینکه 14 درصد وقوع جرم در شهرستان گلپایگان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، افزود: در جرایم خشن و قتل 100 درصد کاهش و در کشفیات سرقت ها و مواد مخدر افزایش داشته است و یکی از موفق ترین پلیس های فتا را شهرستان گلپایگان به خود اختصاص داده که به زودی این شعبه به پلیس فتای نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان ارتقا خواهد یافت.

فرمانده انتظامی گلپایگان با اشاره به اینکه طی شش ماهه گذشته بیش از 15 هزار مورد ارتباط مردم با پلیس از طریق سامانه 110 بوده که منجر به شش هزار عملیات پلیسی و دو هزار تشکیل پرونده شده است، تصریح کرد: یکی از برنامه ها و اهداف بلندمدت پلیس، استفاده از خود مردم در برقراری امنیت است که در این راستا اقدامات معقولی صورت گرفته و در حال انجام است.

سرهنگ بساطی با تأکید بر اینکه در راستای کاهش جرائم باید هزینه جرم را در شهرستان بالا ببریم، افزود: با اجرای طرح های هدفمند از جمله استقرار کارکنان این نیرو در بیش از 23 نقطه اصلی شهر نسبت به برخورد با موتورسواران متخلف از طریق آموزش و برخورد با متخلفان موتورسوار که بیشترین هدف نیرو است، اقدام خواهد شد.

وی در پایان با یادآوری این نکته که در راستای تأمین امنیت و آرامش آحاد جامعه پلیس برنامه ها و اهداف گوناگونی دارد، تاکید کرد: مطلوب ترین برنامه این نیرو در راستای اهداف مورد نظر، برقراری و دیدگاه پلیس جامعه محور است که با استفاده از پتانسیل مردمی نسبت به رویدادهای ناامنی در جامعه اجرا خواهد شد.

 

 

امام جمعه گلپایگان:

استکبار ستیزی جزو ذات انقلاب اسلامی است

ر- زمانی: امام جمعه گلپایگان گفت: استکبارستیزی جزو ذات انقلاب اسلامی است و از روز اول شکل گیری انقلاب اسلامی تا امروز در میان تمام اموری که مطرح شده، استکبارستیزی در صدر مسائل بوده است.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی صبح شنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح نظامی و انتظامی گلپایگان که در محل ستاد فرماندهی انتظامی به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام به ویژه شهیدان نیروی انتظامی اظهار داشت: امروز بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله میهن ما به دلیل بی کفایتی و بی تدبیری حاکمان آل سعود ماتم زده رهروان زیارت بیت الله الحرام است که در مصیبتی عظمی زیارت آنها را برای خانواده هایشان، شهرشان و کشورشان به عزا تبدیل کرد.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه عنایت و توفیق خداوندی منجر به حقانیت ایران اسلامی در عرصه های مختلف جهانی با رهبری مقام معظم رهبری شود، افزود: یکی از مواردی که دشمنان سیلی خورده انقلاب اسلامی دنبال می کنند، ایجاد سستی و ضعف بین نیروهای نظامی و انتظامی ما است که با تدبیر و درایت مقام عظمای ولایت و در موقعیت های مناسب در دیدار با نیروهای نظامی و انتظامی نسبت به این پیامدها هشدارهای لازم داده می شود به ویژه اینکه تأکید ایشان بر مقابله با این دشمنان با تکیه بر همه امکانات و تجهیزات است.

حجت الاسلام اسماعیلی با اذعان به اینکه برخی با اندیشه های نابخردانه در خصوص توافق ایران با کشورهای 1+5 در اندیشه های واهی و نفوذ در کشور را در سر می پرورانند، یادآور شد: این ملت با تکیه بر جوانان، ارتش، سپاه و نیروهای جان بر کف خود نمی گذارند آنچه را امام و شهیدان به ارمغان آورده اند و پایداری ملت آن را به ثمر رسانده به دست نااهلان تسخیر شود.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به اینکه استکبارستیزی جزو ذات انقلاب اسلامی است، افزود: از روز اول شکل گیری انقلاب اسلامی تا امروز تمام اموری که مطرح بوده صدر مسایل استکبارستیزی است و امریکایی ها بابت جسارت هایی که در حق این ملت کرده اند همواره باید عذرخواهی داشته باشند و روش، منش و کردار خود را نسبت به این ملت تغییر دهند.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران ضمن تبعیت از حکم مقام معظم رهبری به هیچ وجه حاضر به مذاکره با امریکا و بدخواهان این ملت نیست، تصریح کرد: برای افرادی که به دنبال ایجاد رابطه با دشمن استکباری امریکای خبیث بوده و چراغ سبز نشان می دهند، یادآور می شویم ملت ایران زیر بار ستم دشمنان نخواهد رفت و پایدارتر از گذشته به راه امام، شهیدان و پیروی از ولایت تا اتصال انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت ولی عصر (عج) این راه را ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام اسماعیلی در پایان تاکید کرد: ملت سرافراز ایران در آستانه دیده شدن صبح امید به سر می برد که امید است با مرگ آل سعود، آل خلیفه و کسانی که ملت های مظلوم را زیر چکمه های خود قرار می دهند، شاهد سرافرازی و نصرت مسلمانان جهان اسلام باشیم.

در ادامه حسین بساطی فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و تقدیر از حضور مسئولان در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی از آمادگی این نیرو در راستای ایجاد آسایش و امنیت و رفاه برای تمام آحاد جامعه خبر داد و افزود: هفته نیروی انتظامی فرصتی است که فرزندان شما در این نیرو بتوانند خدمات خود را با تکیه بر توانمندی ها و نقاط قوت ادامه دهند.

وی افزود: با تکیه بر شعار هفته نیروی انتظامی «اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش» امیدواریم همیاری و همدلی را به مدد بطلبیم و منشأ خدمات برای مردم کشورمان باشیم.

گفتنی است؛ در پایان مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان که با حضور مسئولان و رؤسای ادارات و نهادهای نظامی و انتظامی برگزار شد از چهار نفر پرسنل این نیرو و چند تن از رانندگان و راکبان موتورسیکلت با اهدای لوح و هدایا تجلیل شد.

 

در سفر به شهرستان گلپایگان صورت گرفت؛

ابراز شگفتی وزیر جهاد کشاورزی از عدم پذیرش بیمه زنبورداران

رضوان زمانی: وزیر جهاد کشاورزی با اظهار شگفتی از عدم پذیرش بیمه زنبورداران و اینکه گفته شده زنبورداری جزء بخش کشاورزی نیست، گفت: در این زمینه باید از همکاران بخش کشاورزی و نماینده مجلس کمک گرفته شود.

محمود حجتی عصر جمعه در بازدید از شرکت سهامی زراعی گلپایگان، با بیان اینکه کشاورزی محدود در مزرعه نیست، اظهار داشت: با وجود مشکلاتی که در مزارع کشاورزی از قبیل محدودیت آب، خدمات و گرفتاری های اقلیمی وجود دارد لیکن بخش عمده ای از مشکلات تولیدکنندگان، محصولی است که تولید می شود و مشخص نیست که بتوان آن را با قیمت مناسب به فروش رساند.

وی به یکی از نکات مهم ایجاد شده (ارزش افزوده) اشاره کرد و افزود: محصولی که با مشکلات عدیده در بخش های کشاورزی و دامداری تولید می شود قبل از رسیدن به دست مصرف کننده ایجاد ارزش افزوده می کند که تولید کننده و منطقه از نظر توسعه ای از نعمات ارزش افزوده برخوردار نمی شود.

وزیر جهاد کشاورزی از نحوه تولید خوراک دام انتقاد کرد و گفت: دانه ای که در اختیار تولیدکننده طیور قرار می گیرد یکی از دغدغه های صنعت طیور و دامپروری است به این دلیل که از سوی تولیدکننده حقیقی یا حقوقی انجام نمی شود که می توان این امر را با راه اندازی تعاونی در سطح شهرستان، منطقه و استان به منظور زدودن اجحاف و ضابطه ای برای قیمت گذاری ایجاد کرد.

حجتی با اذعان به اینکه ما راهی جز تشکیل نظام صنفی و تعاونی ها نداریم، تصریح کرد: یکسری از خدمات را باید دولت تقبل کند که پیگیری آن برعهده وزارت جهاد کشاورزی است به ویژه در بخش بیمه زنبورداران که گفته شده جزء بخش کشاورزی نیست و نبود تشکیلات نظام صنفی کشاورزی در این مواقع مشهود است که در این زمینه باید از همکاران بخش کشاورزی و نماینده مجلس کمک گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه نظام صنفی کشاورزی کشور بالاترین پشتوانه ها را می تواند داشته باشد، یادآور شد: تمام مسایل و جوانب مربوط به نیروی انسانی، تولید، بازار کشاورزی داخلی و خارجی در راستای خدمت به مردم کشور است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تمام زیرشاخه های کشاورزی جزء کشاورزی است، بیان داشت: باید با همدلی، کمک و نگاه به آینده کشاورزی در مزارع با تلاش بیشتر، انتخاب بذر مناسب، علم و تکنولوژی با تکیه بر تجهیز، نوسازی، تسریع و آماده سازی، استفاده از روش های آبیاری مناسب کشاورزی را در راستای نیل به اقتصاد مقاومتی گسترش دهیم.

حجتی با بیان اینکه باید کشاورزی از حالت کنونی خارج شود، افزود: شرکت های سهامی زراعی باید منشأ و محل توسعه کشاورزی در کشور باشند ضمن اینکه الگویی برای درون و بیرون از مزرعه بوده و اقداماتی که در توان کشاورزان نیست را انجام دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته با کاهش 18 درصد بارش نسبت به سال قبل مواجه بودیم، اظهار کرد: این در حالی است که با توجه به نیاز کشور باید در بخش کشاورزی و در سطح ملی بالاترین رشد را در کشور داشته باشیم.

* مردم گلپایگان لبیک گوی توسعه کشاورزی

در ادامه نماینده ولی فقیه در گلپایگان، با بیان اینکه لازم است پیگیری هایی در خصوص استفاده از ظرفیت کامل زمین های کشاورزی این منطقه با قابلیت صورت گیرد، اظهار داشت: در راستای توسعه امر کشاورزی در منطقه گلپایگان با توجه به سابقه دیرینه آن سرمایه گذاری مجدانه برای تولیدات محصولات کشاورزی و دام و دامداری صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیلی عنوان کرد: با توجه به وجود استعدادهای بالقوه و بسیار خوبی که وجود دارد با همدلی و دست در دست هم می توان اقدامات معقولی در راستای اجرایی و کاربردی شدن اقتصاد مقاومتی انجام داد زیرا کشور در زمینه های مختلف به ویژه تولید محصولات کشاورزی و دامداری دارای قابلیتی است که می تواند روی پای خود بایستد.

وی با اذعان به اینکه برای پیشرفت در امور کشور به ویژه تولید محصولات کشاورزی و دامداری باید به کشاورزان و دامداران بها داده شود، افزود: تخصیص وام به کشاورزان، آموزش و توجه به منویات مقام معظم رهبری و اهداف دولت خدمتگزار، می توان در بحث اقتصاد مقاومتی قدم های مؤثری برداشت که در این زمینه هر طرحی که دولت داشته باشد اولین لبیک گوی آن مردم گلپایگان خواهند بود.

* توجه به بخش کشاورزی مانع از مهاجرت خواهد شد

در ادامه سید محمدحسین میرمحمدی نماینده مردم شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت ایران در بخش کشاورزی در رده بالایی قرار دارد، اظهار داشت: در راستای رشد، توسعه و خودکفایی در بخش کشاورزی باید با مردمی که ولایت مدار هستند، قدم های بلندی برداشته شود.

وی افزود: مردم از دولت تدبیر و امید انتظار دارند آنگونه که توجه ویژه ای در بحث بهداشت و درمان شده است به بخش کشاورزی نیز اهمیت دهند تا از مهاجرت بی رویه جمعیت به دلیل نبود اشتغال در شهرهای کوچک اقدام شود که در این زمینه دولت و مجلس آمادگی دارند تا گام های اساسی در راستای مطالبه مردم بردارند.

* پرورش طیور نیازمند حمایت و برنامه ریزی است

در ادامه علیرضا غیور معاون فرماندار گلپایگان خواستار توجه ویژه به مشکلات بخش طیور شهرستان شد و اظهار داشت: با توجه به اینکه حجم وسیعی به پرورش و تولید طیور در شهرستان گلپایگان بالغ بر 90 واحد مرغداری درتولید جوجه فعالیت دارند، لذا چون در بخش تولید جوجه رنگی ساماندهی نشده است و این امر موجب مشکلاتی در شهرستان شده، بدیهی است کار تحقیقاتی طیور که سابقه دیرینه در این شهرستان دارد مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: تعدادی از روستاهای شهرستان دچار خشکسالی کامل شده اند که لازم است در بحث انتقال آب در راستای پایداری این روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان اقدامات عاجلی صورت گیرد.

گفتنی است؛ قبل از سخنان وزیر جهاد کشاورزی چند تن از نمایندگان بخش های مختلف کشاورزی شهرستان های گلپایگان و خوانسار، دیدگاه ها، نظرات و مشکلات خود را در راستای رفع آن بیان کردند.

 

 

با حضور مسئول بسیج رسانه استان اصفهان؛

کانون بسیج رسانه شهرستان گلپایگان افتتاح شد

ر- زمانی: کانون بسیج رسانه شهرستان گلپایگان با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان و مسئول کانون بسیج رسانه استان اصفهان افتتاح شد.

رضا صفری عصر چهارشنبه در آیین افتتاح کانون بسیج رسانه شهرستان گلپایگان،، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان والامقام این دوران اظهار داشت: در عصر و زمانی زندگی می کنیم که مؤلفه های قدرت کارکردهای اصلی خود را در بخش فرایند نظامی از دست داده اند و به سوی مؤلفه های قدرت رسانه ای روی آورده اند.

وی با تشریح حادثه منا در مکه معظمه که بر اثر سوء مدیریت و بی کفایتی مسئولان حکومت سعودی صدها تن از حجاج بیت الله الحرام جان خود را از دست دادند به واقع نگری این واقعه از سوی رسانه ها اشاره کرد و افزود: با وجود ابعاد گسترده این واقعه به دلیل نفوذ حکومت آل سعود بر رسانه های وابسته که در مرحله اول با کتمان و کوچک سازی و در نهایت انحراف مطلب فاجعه را برای روشن شدن افکار عمومی مخفی نگه می دارند تا بدین وسیله خیانت آل سعود مشخص نشود.

مسئول کانون بسیج رسانه استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر رسانه های کشور ما برای ظرفیت سازی گفتمان اسلامی در منطقه کمبودی ندارد، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در بخش بیان گفتمان اسلامی با وجود زیرساخت های رسانه ای، کمبود عناصر رسانه ای است که بتواند پای کار انقلاب اسلامی وارد شوند.

صفری به در اقلیت قرار داشتن عناصر رسانه ای در گفتمان انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: عده ای جریان رسانه را منحصر به خود می دانند که این امر موجب در اقلیت قرار گرفتن عناصر رسانه ای مؤمن شده است که در این راستا با شکل گیری کانون بسیج رسانه در کشور یکی از فراگیرترین بسیج رسانه را برای تشکیل جبهه گفتمان انقلاب اسلامی وارد صحنه کردیم که بتواند پیام انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کند.

وی راهکارهایی که بتواند نقش بسیج رسانه را در پویایی بیداری اسلامی فراگیر کند، تقویت رسانه ها و تشکیل جبهه رسانه برشمرد و افزود: تشکیل بسیج رسانه در راستای استفاده از توان افراد حزب اللهی است که در این خصوص قدم های بسیار خوبی برداشته شده است.

مسئول کانون بسیج رسانه اصفهان با بیان اینکه تاکنون در استان حدود 270 نفر از حرفه های مختلف رسانه ای اعم از مدیرمسئول، سردبیر، خبرنگاران و صاحب نظران در بسیج رسانه فعال شده اند، افزود: با شکل گیری بسیج رسانه، بزرگترین تشکل رسانه ای در سطح استان به منظور بسترسازی و تقویت جریان رسانه ای فعالیت خود را آغاز کرده است.

صفری با اشاره به برنامه های آتی بسیج رسانه یادآور شد: این تشکل به دنبال تربیت مدیران رسانه در استان اصفهان است که حدود 389 رسانه را در برمی گیرد تا در راستای توانمند کردن آنها برای پویایی هر چه بیشتر فعالیت رسانه ای قدم های مؤثری برداشته شود.

وی در پایان تاکید کرد: با افتتاح کانون بسیج رسانه در گلپایگان، 11 شهرستان استان دارای کانون بسیج رسانه شده اند.

در ادامه سرهنگ حمیدرضا یاوری با بیان اینکه خبرنگاران باید در راستای صحت خبرها دقت داشته باشند، اظهار داشت: امروز سلاح مبارزه در دست اصحاب رسانه است که می توانند به شکل های مختلف این سلاح را در جامعه به کار گیرند.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن با استفاده از جنگ نرم در تفکر نفوذ بین افراد جامعه اسلامی ایران است، افزود: در راستای مواجهه با جنگ نرم دشمن نقش رسانه ها کلیدی و خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم باید با شناسایی دشمن ارزش های خود را در راستای مقابله با مواضع دشمن به کار گیرند و آنگونه قدم بردارند که رضای خداوند در آن باشد.

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان با تأکید بر اینکه رسانه ها نباید ابزار کسی قرار گیرند، عنوان کرد: بهترین رویه در رسیدن به جامعه پویا، پیروی از خط خدا، قرآن و ائمه معصومین (ع) است و در انتهای این خط باید به مقام عظمای ولایت ختم شود که با راهکارهای مختلف هدایت کشور را به سوی سر منزل مقصود عهده دارند.

سرهنگ یاوری با اشاره به اینکه امروز در منطقه غرب آسیا شاهد برخی ناامنی ها هستیم، افزود: به پاس خون شهدا و پیروی از امر ولایت شاهد هستیم با وجود مشکلات داخلی، امن ترین موقعیت را در این منطقه، کشور ایران داراست.

وی در پایان با بیان اینکه امروز دست اسرائیل از آستین حکومت عربستان بیرون آمده و جنایات بی شماری از سوی این حکومت وهابی در کشورهای مسلمان از جمله یمن، عراق، سوریه و ... به وجود آمده است، تصریح کرد: امیدواریم در راستای معارفی که به برکت خون شهدا به وجود آمده در راستای ارزش ها قدم برداریم.

گفتنی است؛ کانون بسیج رسانه شهرستان گلپایگان با حضور سرهنگ محمداسماعیل علیشاهی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان، مسئول کانون بسیج رسانه استان اصفهان و تنی چند از اصحاب رسانه شهرستان افتتاح و فعالیت خود را در راستای اهداف این کانون آغاز کرد.

 

 

طی سال گذشته انجام شد؛

نجات 116 نفر در حوادث مختلف از سوی آتش نشانان گلپایگان

ر- زمانی: مدیر امور خدمات شهری شهرداری گلپایگان گفت: آتش نشانی گلپایگان در حوادث مختلف یک سال گذشته که منجر به فوت 10 نفر و جراحت 24 نفر از شهروندان شده است، تعداد 116 نفر را نجات داده اند.

حسین فراست ظهر سه شنبه در آیین تجلیل از آتش نشانان و پرسنل خدماتی این یگان به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشانی، اظهار داشت: ایران اسلامی ما در این روزها سوگوار حجاجی است که ناجوانمردانه و از روی بی کفایتی مسئولان کشور سعودی جان باختند که امیدواریم با تصمیم جدی کشورهای اسلامی نسبت به این بی مدیریتی ها اقدام شایسته صورت گرفته و امور برگزاری حج به دست کشورهای اسلامی اداره شود تا دیگر شاهد چنین مصیبت هایی نباشیم.

فرماندار گلپایگان با تقدیر از خدمات انجام گرفته در راستای ایمنی و حوادث از سوی پرسنل جان برکف آتش نشانی تصریح کرد: با عنایت به گزارش ارائه شده به وسیله مدیریت امور خدمات شهری شهرداری گلپایگان اقدامات در خوری با تکیه بر امکانات موجود واحد آتش نشانی شهرستان صورت گرفته که امیدواریم با فراگیری آموزش های پیشرفته و تجهیز و تکمیل امکانات مورد نیاز برای انجام امور خدمات و حوادث، تلاش بیشتری مانند گذشته صورت گیرد.

در ادامه محمدامین جمالی شهردار گلپایگان ضمن تبریک روز آتش نشانی به پرسنل و همکاران خود در واحد آتش نشانی شهرداری گلپایگان اظهار داشت: در راستای ارتقای کیفیت امکانات، شهرداری گلپایگان برنامه های خاصی را پیگیر و به صورت ویژه دنبال می کند.

وی افزود: با توجه به توسعه و گسترش ساخت و ساز شهری و بهره برداری از مسکن مهر که در حاشیه شهری قرار گرفته است، شهرداری گلپایگان بنا دارد نسبت به افزایش ناوگان آتش نشانی از قبیل؛ خودروهای مورد نیاز در راستای تقویت ناوگان آتش نشانی با آموزش پرسنل اقدام کند تا بتوانیم با استفاده از نیروهای متخصص در بروز حوادث نسبت به کاهش آنها اقدام کنیم.

در ادامه بهرام قاضی زاهدی، مدیر امور خدمات شهری شهرداری گلپایگان، ضمن ارائه گزارشی در راستای عملکرد یکساله واحد آتش نشانی شهرداری گلپایگان اظهار داشت: در حال حاضر واحد آتش نشانی شهر گلپایگان با در اختیار داشتن 20 نیروی عملیاتی در دو ایستگاه فعال با 4 دستگاه خودرو اطفائیه سنگین، دو خودروی سبک امداد و نجات و یک دستگاه موتورسیکلت در سال 93 بیش از 487 مورد حریق و حوادث مختلف از قبیل؛ امداد و نجات در تصادفات، عملیات حلقه و انگشتر، حوادث چاه، نجات در آسانسور، حوادث مربوط به حیوانات، ریزش آوار و ... را با موفقیت انجام داده است.

وی افزود: در مدت یکساله خدمات ایمنی و آتش نشانی این واحد که متأسفانه منجر به فوت 10 نفر و جراحت 24 نفر از شهروندان شده است تعداد 116 نفر را در حوادث فوق نجات داده است.

قاضی زاهدی به افزایش 25 درصدی اقدامات واحد آتش نشانی نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: واحد آتش نشانی گلپایگان در سال 93 مانند سال های گذشته کارگاه های متعدد آموزشی در سطح مدارس، مهدهای کودک، ادارات، ارگان های نظامی و انتظامی، شرکت های صنعتی و تجمع های خانوادگی را تحت پوشش داشته است که در این کارگاه ها بیش از 3000 نفر آموزش مقدماتی اطفای حریق را گذرانده اند.

مدیر امور خدمات شهری شهرداری گلپایگان با اشاره به اینکه در راستای ارتقای سطح آمادگی و توان آتش نشانان دو نفر از غواصان (یک ستاره) به منظور اخذ گواهینامه (دو ستاره) به جزیره قشم اعزام شده اند، افزود: دو نفر از آتش نشانان نیز آموزش های تخصصی مربوط به حفاظت ساختمان ها در برابر حریق را در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین شهر طی کرده اند و موفق به اخذ گواهینامه مربوطه نیز شدند.

وی با تأکید بر اینکه در راستای ارتقای سطح تحصیلات آتش نشانان، تشویق ها و مساعدت های ویژه ای صورت گرفته است، یادآور شد: شناسایی نقاط حادثه ساز و پتانسیل های خطرساز در سطح شهر مانند چاه ها و قنوات متروکه، واحدهای صنفی متخلف با همکاری ارگان های مربوطه به منظور رفع این معضلات صورت گرفته است.

قاضی زاهدی در پایان ضمن تأکید بر اینکه مهمترین رسالت های آتش نشانی و خدمات ایمنی، پیشگیری از حوادث، آگاه سازی عمومی است به انجام تبلیغات از طریق پرتابل های شهری، جراید محلی و پایگاه خبری شهرداری اشاره کرد و افزود: به منظور تخصیص یک دستگاه خودروی سنگین آتش نشانی و اضافه کردن یک دستگاه کامل هیدرولیکی به واحد آتش نشانی شهرداری با وزارت کشور مکاتباتی صورت گرفته است که امیدواریم هر چه زودتر در این راستا اقدام عاجل با توجه به نیاز شهرستان صورت گیرد.

در پایان آیین روز آتش نشانی که با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد، از آتش نشانان نمونه شهرستان گلپایگان و تمامی پرسنل واحد آتش نشانی با اهدای لوح و هدایا تجلیل به عمل آمد.

 

 

امام جمعه گلپایگان:

باورهای هشت سال دفاع مقدس در جامعه امروز نهادینه و تقویت شود

ر- زمانی: امام جمعه گلپایگان گفت: باورهای هشت سال دفاع مقدس در جامعه امروز نهادینه و تقویت شود تا با تکیه بر این باورها بتوانیم به مقابله دشمن رفته و ضعف او را بر ملت‌های ستمدیده آشکار کنیم.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی ظهر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با ابراز تأسف نسبت به حادثه کشته شدن بیش از دو هزار نفر از حجاج بیت الله الحرام در منا، بیان داشت: حکام نابخرد آل سعود عید قربان را با اقدامی نسنجیده و سوء مدیریت به کام مسلمانان تلخ کردند که امیدواریم مسئولان کشورهای اسلامی با پیگیری این واقعه نسبت به عدم توانایی حکام عربستان در اداره امور حج، فکر و راهکاری برای رفع این معضل بیاندیشند.

امام جمعه گلپایگان با این پرسش که چرا هشت سال دفاع را مقدس می نامیم و چگونه از تقدس برخوردار شده است، تصریح کرد: جنگ های فراوانی در دنیا اتفاق افتاده اما هیچ کدام دفاع مقدس نبوده اند و این به لحاظ تبلور باورها بین نیروهای نظامی، رهبری و ملت بود.

وی افزود: بسیاری از جوانان رزمنده ما در این نبرد حماسی هشت ساله با دست خالی ره صد ساله را یک شبه رفتند و با تکیه بر خداباوری، خودباوری، دشمن باوری و معادباوری چنان مقتدرانه مقابل جبهه ظلم و استکبار با آن همه تجهیزات و ابزارآلات پیشرفته ایستادند که امروز همان کشورهای قدرتمند خودباوری این ملت و رزمندگان آن را پذیرفته اند چرا که میز مذاکره را به نبرد مسلحانه ترجیح دادند.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان با اظهار امیدواری نسبت به اینکه باورهای هشت سال دفاع مقدس در جامعه امروز نهادینه و تقویت شود، ادامه داد: ما با تکیه بر این باورها باید بتوانیم به مقابله دشمن رفته و ضعف و زبونی دشمن را بر همه ملت های ستمدیده آشکار و برملا کنیم.

حجت الاسلام اسماعیلی در پایان یادآور شد: با همکاری جمعی از نهادهای شهرستان، شورای عالی قرآنی در شهرستان گلپایگان فعالیت خود را در محل مصلای شهرستان شروع کرده و امیدواریم با تکیه بر الگوگیری از استجابت دعا و تلاوت قرآن، شروع هر کار اداری و جلسات با قرائت قرآن همراه با ترجمه آن صورت گیرد.

* ایجاد بستری برای انتخابات سالم وظیفه همه است

در ادامه حسین فراست فرماندار گلپایگان با اشاره به اینکه تشکیل شرکت های تعاونی روستایی یکی از اقداماتی است که می تواند ماندگاری و سکونت روستاییان را پایدار نگه دارد، افزود: تشکیل شرکت های تعاونی حداقل با 50 خانوار در روستاها گامی در راستای توسعه روستا و تبلور اقتصاد مقاومتی است که امیدواریم با شکل گیری آن روستاییان در ایجاد طرح های تولیدی و تبدیلی گامی برای توسعه کشور برداشته شود.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از اقداماتی که در ایجاد شرکت های تعاونی می تواند مردم را در فرآیند اقتصاد مقاومتی کمک و یاری کند، تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران در شهرستان هاست که امیدواریم با تعیین هیئت مدیره این شرکت تعاونی در شهرستان و استقبال همشهریان بتوانیم در راستای توسعه و عمران شهرستانی گام های مهمی برداریم.

فراست ضمن تأکید به مسئولان ادارات نسبت به دعوت از مدیران کل به شهرستان گفت: در نیمه دوم سال و نزدیک شدن به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری همه وظیفه داریم در ایجاد بستر انتخابات سالم و تشویق مردم به حضور در انتخابات اقدام کنیم و با حضور پرشکوه مردم بار دیگر به بیگانگان و دشمنان یادآور شویم این انقلاب با تکیه بر خون هزاران شهید و آرمان های اسلامی پایه ریزی و حضور مردم در تصمیم گیری های مهم سیاسی کشور صورت گرفته است.

در ادامه سرهنگ محمداسماعیل علیشاهی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان ضمن تقدیر از حضور مسئولان ادارات و نهادها در محل اردوگاه قدس با گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد هشت سال دفاع مقدس و اعیاد قربان و غدیر اظهار داشت: این ایام یادآور رشادت ها، ازخودگذشتگی ها و جان فشانی جوانان برومند این سرزمین در مقابل تمامیت کفر است، دشمنانی که با تکیه بر افکار پلید خود و تجهیزات پیشرفته نظامی تسخیر این کشور را در سر می پروراندند اما جوانان برومند، دلاور و با ایمان میهن اسلامی با تکیه بر فرمان امام خمینی (ره) باور بیگانگان را به خیالی باطل مبدل کردند.

وی با اشاره به اینکه رشادت های رزمندگان باید در تمامی سال پاس داشته شود، افزود: ما باید فضای تصمیم گیری و حرکت های دشمن استکبار را شناخته و بازنشانی و تحلیل کنیم تا بتوانیم در مهار هجوم فرهنگی و نظامی آنان به مانند هشت سال دفاع مقدس مردانه بایستیم.

گفتنی است؛ به مناسبت هفته دفاع مقدس اعضای شورای اداری شهرستان با حضور در میدان تیر و تیراندازی با اسلحه جنگی آمادگی نظامی خود را اعلام داشتند.

گفتنی است؛ در پایان جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان از مجتبی یاوری مدیریت اداره تأمین اجتماعی به لحاظ کسب رتبه اول ارزشیابی در بین شعبات تیپ 3 در استان و علی یوسفی مدیریت اداره صنعت،معدن و تجارت و ناصر دهقادنی مدیریت امور آبفای گلپایگان به عنوان مدیران نمونه بسیجی ادارات با اهدای لوح تجلیل شد.

 

 

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح:

نیروهای مسلح امروز از زمان جنگ قوی تر و هوشیارتر هستند

رضوان زمانی: معاون عملیات ستاد کل نیرهای مسلح کشور گفت: نیروهای مسلح امروز، از زمان جنگ قوی تر و هوشیارترند و هر خطایی از بیگانگان را محکم پاسخ می دهیم.

امیر سرتیپ مصطفی سلامی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه انقلاب ایران انفجار نوری بود که موج آن شادی و خوشحالی مسلمانان را به همراه داشت و زلزله ای بود که سبب خط بطلانی بر سیطره دشمنان اسلام شد، اظهار داشت: دشمنان قسم خورده این نظام با انجام دسیسه ها و شیطنت هایی در راستای تضعیف انقلاب در شهرهای ایران اسلامی در صدد فروپاشی آن بودند و این در حالی بود که ارتش و سپاه ما پس از انقلاب اسلامی در حال ساماندهی و شکل گیری خود بود.

وی با تشریح موقعیت انقلاب اسلامی ایران در ابتدای دوران خود به حوادث و آشوب هایی که در اقصی نقاط کشور به وسیله برخی عوامل طاغوت و استکبار جهانی صورت می گرفت اشاره کرد و افزود: بدترین حالت ناامنی در هر کشور، تکه تکه کردن آن است که نمونه آن را امروز در عراق، لیبی، یمن و افغانستان شاهد هستیم و دشمنان انقلاب تصمیم به چنین عمل خبیثی داشتند.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با بیان فرازهایی از دوران جنگ تحمیلی و عملیات هایی که ارتش متجاوز بعثی عراق در تصرف شهرهای مرزی ایران داشت به ساماندهی و انسجام بین نیروهای ارتش، سپاه و بسیجیان جان برکف مردمی اشاره کرد و یادآور شد: با وجود تجهیز نیروهای عراقی به انواع سلاح های پیشرفته و مدرن، رزمندگان جان بر کف اسلام با تکیه بر فرامین رهبری که برگرفته از آیین اسلام ناب محمدی (ص) بود، قدرتمندانه در برابر ددمنشی های دشمن متجاوز با پشتیبانی ابرقدرت های غرب و شرق ایستادی کردند و شهرها و مناطقی که با تکیه بر تجهیزات فوق متصرف شده بودند را یکی پس از دیگری باز پس گیری کردند که بزرگ ترین آن آزادسازی خرمشهر در سوم خردادماه 1361 بود که این امر کمر ارتش بعثی عراق را شکست.

امیرسرتیپ سلامی با اشاره به اینکه در تاریخ هر ملتی ایامی است که این ایام نقطه عطف آن ملت بوده که یا ذلت و یا افتخار و قدرت می آورد، افزود: در هشت سال دفاع مقدس ایران تنها با پشتوانه قوی مردمی و عزم راسخ رزمندگانش افتخار آفرید و اگر امروز با عزت در برابر شش کشور قدرتمند جهان پای میز مذاکره می نشینیم به موجب همین عزتی است که شهدا برای ما آفریدند.

مشاور عملیاتی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در پایان با اشاره به اینکه نیروهای مسلح ما از زمان جنگ قوی تر و هوشیارترند، گفت: مردم بدانند امروز رزمندگان آنها با آمادگی کامل در برابر هر ابرقدرتی خواهد ایستاد و این نوید را می دهیم که هر خطایی از بیگانگان را محکم پاسخ داده و می گوییم ایران لقمه راحتی نیست و لذا باید در راستای این همدلی و استقامت، اتحاد و یکپارچگی ملت همیشه برقرار باشد.

 

 

امام جمعه گلپایگان:

کار معلمان در تعلیم و تعلم مانند رزمندگان در عرصه مبارزه است

رضوان زمانی: امام جمعه گلپایگان گفت: کار معلمان در تعلیم و تعلم مانند رزمندگان در عرصه جنگ و مبارزه است.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی صبح چهارشنبه در آیین روز بازگشایی مدارس همزمان با سراسر کشور، ضمن گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید و تقارن آن با هفته دفاع مقدس و دهه کرامت، اظهار داشت: دانش آموزان امروز نسل آینده کشور هستند و باید امروز خود را برای ساختن و آباد کردن کشور بسازند.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به اینکه دانش آموزان باید قدر اساتید، معلمان و افرادی که آنها را از جهالت نجات داده و به سوی نور، رشد و تعالی راهنمایی و کمک می کنند، بدانند، افزود: در فرهنگ توحیدی و اسلامی ما معلم در زمره پدر و مادر قرار می گیرد و باید همانگونه که به پدر و مادر احترام گذاشته می شود به معلمان و کسانی که دست ما را گرفته و فکر، روح و اندیشه ما را پرورش و رشد می دهند نیز احترام گذاشت.

وی خطاب به معلمان بیان داشت: کار شما در تعلیم و تعلم مانند رزمندگان ما در عرصه جنگ و مبارزه است، سلاح شما قلم، بیان، فکر و اندیشه در مقابل لشکریان جهل و جهل زدایی و مبارزه با استکباری است که همیشه در تار و پود جان انسان ها قرار دارد.

حجت الاسلام اسماعیلی تصریح کرد: معلمان چراغ علم و دانش در جامعه هستند و باید مراقب دسیسه های دشمن باشند.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان با اشاره به اینکه دولت با تمام توان و وجود در خدمت کسانی است که برای این مملکت و آب و خاک زحمت کشیده و در تلاش هستند، افزود: ما موقعیت خاص دولت را در تحریم ها و مشکلات فراوان اقتصادی شاهد هستیم لذا باید مراقب دسیسه ها، ترفند و نقشه های دشمنی باشیم که همیشه جامعه و کشور ما را در راستای یافتن راهی برای نفوذ رصد می کنند.

در ادامه حبیب الله جمالی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان ضمن تقدیر از حضور مسئولان در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس اظهار داشت: امروز با به صدا درآمدن زنگ مدارس حدود 14 هزار دانش آموز در 130 واحد آموزشی شهرستان در کلاس های درس حاضر شدند.

 

شهید مجتبی فرجی

تاریخ تولد: 1337

محل تولد: گلپایگان

تاریخ شهادت: 1361

محل شهادت: رقابیه شوش

سن در هنگام شهادت: 24 سال

یگان اعزامی: سپاه پاسداران

قسمتی از وصیتنامه شهید':

جهاد امر خداست که باید برای حفظ اسلام با دشمنان آن جنگید تا دین خدا در امان بماند و شهادت در این راه خود پیروزی است و با یقین بدانید که تمامی امور از جمله: مال، فرزند، جان و... همگی از جانب خداست و به صورت امانت در دست ماست.

از شما می خواهم که ضمن خواندن قرآن و دعا برای امام، خود را برای جنگ های طولانی آماده نگه دارید.

 

مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان خبر داد:

واکسیناسیون بیش از 350 هزار دام سبک و سنگین در گلپایگان

ر- زمانی: مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان گفت: طی شش ماهه ابتدای سال جاری در راستای مبارزه با بیماری های دامی بیش از 50 هزار رأس دام سنگین و 300 هزار رأس دام سبک واکسیناسیون شده اند.

دکتر مسعود غفاری در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان که صبح سه شنبه به مناسبت 14 مهرماه روز دامپزشکی در محل اداره دامپزشکی گلپایگان صورت گرفت، ضمن ارائه گزارشی در راستای فعالیت شش ماهه ابتدای سال جاری این اداره اظهار داشت: رسالت اصلی دامپزشکی بر پایه دو محور اساسی پیشگیری و کنترل بیماری های دامی، تشخیص و درمان آن و نظارت بر بهداشت عمومی دام و امنیت غذایی دام در چرخه تولید و توزیع و فرآورده های خام دامی از نوع گوشت، تخم مرغ، شیر، عسل و... است.

مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان با اشاره به وضعیت شهرستان از لحاظ جایگاه پرورش دام، طیور و آبزیان بیان داشت: گلپایگان از دیرباز به عنوان یکی از شهرستان های مطرح در زمینه تولید دام مطرح بوده است و یکی از چهار نژاد رسمی دام در کشور متعلق به شهرستان گلپایگان است.

دکتر غفاری با بیان اینکه جمعیت دامی شهرستان گلپایگان به دلیل مسایل حمایتی و خشکسالی از 60 هزار رأس دام سنگین به 35 هزار رأس تنزل کرده است، افزود: به لحاظ رشد چراگاه های طبیعی جمعیت گوسفندی به 120 هزار رأس رسیده که جای بسی امیدواری است.

وی به پرورش و نگهداری بالای 500 رأسی اسب و یک هزار و 200 رأس الاغ در شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به یکی از وظایف شبکه دامپزشکی که کنترل بیماری سگ ها می باشد، بیش از یک هزار و 500 قلاده سگ که عمدتاً سگ های نگهبان گله، اماکن دامی و زینتی هستند، شناسایی و کنترل می شوند.

مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان به فعالیت 70 واحد پرورش مرغ گوشتی با تولید یک میلیون و 350 هزار قطعه در هر دوره جوجه ریزی اشاره کرد و افزود: شهرستان گلپایگان با 14 واحد مرغ تخمگذار به تعداد یک میلیون قطعه از پیشرفته ترین واحدهای استان است که به طور متوسط، روزانه 40 تن تخم مرغ تولید و به تمامی استان های کشور از جمله: خوزستان، یزد، کرمان، بوشهر و ... توزیع می کنند.

دکتر غفاری به فعالیت 7 واحد پرورش پولت تخمگذار با حدود 6 هزار قطعه در هر دوره اشاره کرد و افزود: شهرستان گلپایگان دارای 11 واحد مرغ رنگی و دو واحد پولت، 110 هزار مرغ مادر با تولید 60 هزار پولت می باشد.

وی با اشاره به پرورش آبزیان که با رشد خوبی در شهرستان مواجه است، تصریح کرد: در حال حاضر 20 واحد ماهیان سردابی به تولید ماهی های قزل آلا و ... مشغول بوده که می تواند به غیر از نیاز شهرستان به دیگر شهرهای کشور نیز از تولیدات آبزیان صادر کند.

یک واحد پرورش بوقلمون با 10 هزار قطعه در یک دوره پنج ماهه و یک واحد پرورش بلدرچین مولد و پرورش گوشتی که جزو واحدهای برتر استانی از لحاظ کیفی محسوب می شود از جمله دیگر مواردی بود که از سوی مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان اعلام شد و افزود: در شهرستان گلپایگان دو واحد شترمرغ با 40 قطعه فعالیت دارد.

دکتر غفاری به فعالیت شبکه دامپزشکی شهرستان در بحث مبارزه با بیماری های دامی به واکسیناسیون 50 هزار رأس دام سنگین طی شش ماهه ابتدای سال جاری علیه بیماری های خاص مانند شاربون، تب مالت، تب برفکی، شاربون علامتی اشاره کرد و بیان داشت: طی این مدت بیش از 300 هزار رأس دام سبک علیه بیماری های آبله، شاربون، بروسلوز و طاعون گوسفندی واکسیناسیون صورت گرفته است.

وی افزود: شهرستان گلپایگان در جمیع فعالیت های خود رتبه دوم را در استان اصفهان به لحاظ ارائه خدمات دارا می باشد.

مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان به واکسیناسیون 21 هزار رأس دام علیه بیماری لمپی اسکین که به صورت خاص در منطقه گلپایگان صورت گرفت، اشاره کرد و افزود: با توجه به بحث بیماری های مشترک بین انسان و دام مانند بروسلوز، تب مالت، سل گاوی، مشمشه در تک سمی ها، هاری، کیست هیداتیک و تب کریمه کنگو اقدامات قابل توجهی صورت گرفته و واکسیناسیون و آموزش به دامداران در رابطه با فرآورده های لبنی، خوشبختانه روند کنترل بیماری های مشترک در شرایط خوبی بوده است.

وی با توصیه به شهروندان در خصوص جلوگیری از شیوع بیماری تب مالت، خواستار استفاده از فرآورده های لبنی پاستوریزه شد و افزود: در شش ماهه ابتدای سال جاری دو هزار و 982 مورد بازدید از اماکن تولید و عرضه فرآورده های دامی و خام دام در شهرستان صورت گرفته که در این راستا 32 تخلف بهداشتی مشاهده و 29 مورد به تعزیرات معرفی و 3 مورد به مقامات قضایی ارجاع که 18 مورد نیز حکم قضایی صادر شده است.

دکتر غفاری به پیگیری دامپزشکی شهرستان در جمع آوری مواد غذایی غیربهداشتی شامل: عسل، تخم مرغ، گوشت قرمز و سفید از اماکن عمومی خبر داد و یادآور شد: در راستای تسریع در امور خدمات رسانی مطلوب به شهروندان طی شش ماهه ابتدای سال جاری، شش نیروی جدید در دامپزشکی شهرستان شامل یک دکتر و پنج کارشناس اضافه شده که به طور کل 20 نفر در این اداره مشغول فعالیت هستند که سه نفر آنها دکتر، شش کارشناس، سه کاردان، شش تکنسین و دو راننده می باشند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در شهرستان گلپایگان شش داروخانه دامپزشکی، یک مرکز مایه کوبی، دو آزمایشگاه، یک شرکت ممیزی و 9 دکتر دامپزشک فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: هم اکنون در بخش دامپزشکی شهرستان 18 دکتر دامپزشک، 5 کارشناس، 11 کاردان و 8 تکنسین در بخش خصوصی خدمات دهی به دامداران و تولیدکنندگان مختلف دامی و ... را برعهده دارند.

 

 

تجلیل از قهرمانان رشته کاراته کانون فرهنگی تربیتی پیام

به مناسبت عید غدیرخم در مراسم جشنی به همت مدیریت کانون فرهنگی تربیتی پیام گلپایگان و جمعی از خیرین برگزار شد، آیین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران رشته کاراته که در مسابقات مختلف کشوری و استانی کسب نموده اند با حضور مدیریت آموزش و پرورش، دبیران، یکی از اعضای شورای اسلامی هر، هنرجویان و جمعی از والدین آنان در محل این کانون صورت گرفت.

در این مراسم جشن، سرکار خانم عبداللهی مدیریت کانون فرهنگی تربیتی پیام ضمن خیرمقدم، گزارشی از روند فعالیت این کانون و کسب نتایجی که این هنرجویان با تکیه بر تلاش و پشتکار خود و مربیان سخت کوش سیدمحمدحسن علوی و ایمان گل محمدی در مسابقات استانی و کشوری کسب کرده اند را به استحضار مدعوین رساند.

در ادامه یکی از والدین به نمایندگی از جمع حاضر با قدردانی از تلاش مدیریت و مربیان این کانون از پرورش ورزشکاران قهرمان ابراز خرسندی نمود.

سیدمحمدرضا نوربخش عضو شورای اسلامی شهر گلپایگان ضمن قدردانی از همت تلاشگران این عرصه اظهار داشت: امیدوارم نوجوانان هنرجو در کنار کسب قهرمانی مسابقات کاراته در کسب فضایل اخلاقی نیز پیشگام باشند.

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ضمن ابراز خرسندی از فعالیت هنرجویان این کانون که عمدتاً دانش آموزان دوره های ابتدایی و دوره اول متوسطه هستند و ضمن فراگیری علم و دانش به کسب مهارت های رزمی نیز می پردازند.

حبیب ا... جمالی با اشاره به اینکه فراهم آوردن شرایط آموزش و فراگیری هنرهای رزمی که منجر به کسب عناوین و موفقیت های قهرمانی در سطح استان و کشور شده است مستلزم تلاش و همت مدیریت کانون و مربیان تلاشگر شما هنرجویان می باشد که امیدوارم ضمن استمرار این موفقیت ها بتوانید همسو با فراگیری علم و دانش در مسابقات مختلف و کسب عناوین در رده های بالاتر موفق باشید.

لازم به ذکر است؛ هنرجویان کانون فرهنگی تربیتی پیام گلپایگان زیر نظر مربیان تلاشگر و ساعی خود سید محمدحسین علوی و ایمان گل محمدی با شرکت در مسابقات مختلف شهرستانی، استانی و کشوری با 30 عضو خود موفق به کسب 8 مدال رنگارنگ کشوری، دهها مدال مسابقات استانی نایل شده اند و مهدی کیانی هنرجوی این کانون طی مسابقات کاتای کشوری موفق به کسب مدال طلا در رده جوانان در مسابقات سبک شوتوکان شده است.

 

حضور مدیریت شبکه بهداشت و درمان و پزشکی قانونی در جلسه شورای اسلامی شهر گلپایگان

شورای اسلامی شهر گلپایگان در جلسه هفته گذشته خود پذیرای مدیران برخی ادارات در جهت رفع معضلات و هماهنگی در امور خدمات دهی به شهروندان بود.

در این جلسه که با حضور دکتر ناصر رستمی مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان و دکتر محمدی مدیریت اداره پزشکی قانونی برگزار شد، پس از بیان نقطه نظرات ریاست شورای اسلامی شهر و دیگر اعضا خطاب به این مدیران بیان شد.

مطالب ایراد شده از سوی اعضای شورای اسلامی شهر گلپایگان عمدتاً در راستای ایجاد تسهیلات و تمهیدات بیشتر در جهت رفاه شهروندان و مطالباتی که آنان در مراجعه به این مراکز دارند که در این راستا دکتر رستمی ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام گرفته در راستای نظام سلامت و اقداماتی که با کمک خیرین در جهت بهسازی و نوسازی اماکن بهداشتی و درمانی در شهرستان صورت می گیرد، مطالبی ارائه کرد.

وی با تشریح وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان به کمبودها و مشکلاتی که در اجرای امور و وظایف شبکه بهداشت و درمان است، اشاره کرد و افزود: با رایزنی های انجام گرفته سعی در انجام خدمات دهی مطلوب تر و استفاده از تخصص های مورد نیاز در شهرستان را پیگیر هستیم.

در ادامه دکتر محمدی مدیریت پزشکی قانونی شهرستان نیز با ارائه مطالبی در راستای فعالیت این مدیریت از کمبود امکانات به ویژه نبود مکان ثابت اداره پزشکی قانونی گلایه و اظهار داشت: طی 23 سال خدمت در شهرستان های مختلف هیچ شهرستانی به جز گلپایگان را بدون داشتن اداره پزشکی قانونی مشاهده نکردم.

وی با بیان اینکه از سال 90 که در مدیریت اداره پزشکی قانونی شهرستان گلپایگان قرار گرفتم تمامی پرونده های گذشته مربوط به این اداره را یک نفره تا سال 92 طبقه بندی و وارد سیستم نمودم افزود: در حال حاضر با پیگیری مسئولین شهرستان تمامی امور مربوط به پزشکی قانونی حتی کالبدشکافی های مورد نیاز در گلپایگان انجام می گیرد.

 

کسب مقام سومی تیم پرسپولیس گلپایگان

در لیگ استان

با برگزاری مسابقات لیگ استانی در رده سنی زیر 11 سال که به صورت رفت و برگشت در شهرستان های شاهین شهر، نجف آباد، ویلاشهر، لنجان، آران و بیدگل، فولادشهر، درچه و سپاهان شهر طی دو ماه برگزار شد، تیم فوتبال پرسپولیس گلپایگان باترکیب: محمد تکبیری، محمدرضا فراست، هادی خدارحمی، ابوالفضل پوراحمدی، سهیل شکراللهی، امین محمدزارعی، امیرمحمد رضایی، احمدعلی کریمی، محمد مقدسی، اشکان اعظمی و پدرام جابری موفق به کسب مقام سومی این دوره از مسابقات شد.

مسعود اشراقی مربی این تیم ضمن تشکر از مدرسه فوتبال سپاهان این موفقیت را مرهون تلاش جمعی برشمرد و کسب آن را که منجر به صعود این تیم به مسابقات سوپر لیگ استان شد را به جامعه ورزش شهرستان تبریک گفت.

وقایع تاریخ

به نام خداوند بزرگ و با تأسف ضمن عرض تسلیت به خانواده های مسلمانی که عزیزان پاک از گناه خود را از دست داده اند.

امروز در اغلب کشورهای به نام اسلامی خودخواهان و جاه طلبان که بدون توجه به مردم شهرها را بمباران می کنند در حالی که در بیشتر نقاط افراد آبرو دار و مؤمنی به علت فقر و نداری سر بی شام به بالین می گذارند شاید این حادثه عبرت آموز درسی باشد برای تذکر که متمکنین به واجبات اولیه آدمیت عنایت داشته باشند و از حال اقوام آبرودار و همسایگان محتاج و ایتام و این همه جوانان دم بخت اعم از پسر و دختر و گرفتاری های ناشی از فقر که شاید با کمک پولداران و قدرتمندان تازه به دوران رسیده که از پرداخت عوارض و مالیات های دولتی هم غافلند و فقط دنبال عنوان هستند درس عبرتی باشد تا به قرآن و وظایف انسانی خود عمل کنند. انشاءا...

                                                                              "استاد اکبر افاضلی"

یک دسته معتقدند وقایع تاریخ معلول و آثار نظریه علمی و تاریخی طبیعت است و هیچ گونه وسایل و اسباب خارجی و عللی در آن دخالت نداشته و ندارد.

یک دسته هم الهیون و پیروان مکتب توحید هستند که عقیده دارند هیچ موجودی در هیچ زمان و مکان وجود پیدا نمی کند مگر آنکه معلول علل اربعه یعنی علت مادی، علت صوری، علت فاعلی و علت غایی باشد و امکان ندارد عقلاً هیچ چیز بدون علت فاعلی صورت بندد.

آنچه را که دسته اول هم می گویند معلول علت می دانند نهایت علت آن را طبیعت و ما از این جهت با آنها جدلی نداریم، زیرا منظور آنها از این طبیعت یک قوه قاهره مافوق همه قوای مادی است که ما همان را خدا می نامیم و آنها طبیعت می گویند.

درباره انسان که گل سر سبد موجودات است همین دو عقیده ابراز شده است. برخی گمان کرده اند که انسان خود به خود پیدا شده است.

و سیر جمادی و نباتی و حیوانی کرده و حتی آدمی را حیوان کامل می دانند چنانچه داروین گفت و چون دریافتن حلقه مفقوده متحیر ماند از گفته خود برگشت؛ اما موحدین به نص صریح قرآن مجید (سوره بقره آیات 22، 156، 157) و آیات دیگر و سایر کتب آسمانی عقیده دارند انسان را خدا انسان آفریده است و نه این که حیوان بوده که انسان شده باشد و اگر هم مراحل انسانیت و برنامه تکاملی خود (جنبه روحانی) سیر نکند از حیوان گمراه تر است.

" خداوند عاقبت خود و فرزندان ما را در این دوره به خیر کند که اغلب مسلمانان غیرشیعه به جان هم افتاده اند و از همه بدتر آیات قرآن کریم را هم با آن همه خصایص تربیتی و انسانی از یاد برده اند."

گفتگو با مهندس علی بختیار در باب موفقیت

موفقیت یکی از واژگانی است که هواخواهان فراوانی در بین تمامی آحاد جامعه دارد و به نوعی افراد جامعه در کسب اموری که با آن مواجه و به دنبال نتیجه آن هستند عامل موفقیت را دنبال می کنند و این مهم به دست نمی آید مگر اینکه یک همت بلند و پشتکار واقعی فراروی آن باشد.

این سالها و در نشست ها و جلسات مختلف یکی از مسایلی که مسئولان ارشد شهرستان پیرامون آن بسیار سخن می گویند و تأکید مکرر بر آن دارند استفاده از ظرفیت ها، توان بالقوه مدیران و تحصیلکردگان گلپایگانی است که در خارج از شهرستان و در کلان شهرها به تصدی شغل ها و مناصب مختلف دولتی و غیردولتی فعالیت دارند و اینکه چگونه می توان از این ظرفیت ها در برون رفت شهرستان از عقب ماندگی چندین ساله استفاده کرد؟

با نگاهی به شهرستان هایی که با استفاده از این ظرفیت ها و توان ها، شهرستان و زادگاه خود را به گونه ای در سراشیبی پیشرفت و تعالی رسانده اند درمی یابیم باید شرایط و زمینه اجتماعی و فرهنگی جامعه را به نوعی با توجه به نیاز شهرستان در این مسیر آشنا کرد.

امروزه در هر محفل و نشستی که بین افراد آگاه و صاحب نظر در شهرستان صورت می گیرد، سخن از وجود و اثرگذاری گلپایگانی های تحصیلکرده در مسند پست ها و مقامات مدیریت های مختلف کشوری است که بین آنان رد و بدل می شود و افسوسی است که بعد از تمامی این گفتگوها خورده می شود که ما چنین افرادی را در جای جای این مدیریت ها داریم و وضعیت شهرستانمان اینگونه است!!!

بر این اساس نشریه صدای گلپایگان به عنوان یکی از نشریات با سابقه طولانی در اطلاع رسانی شهرستان از این پس بنا دارد تا با رایزنی که در جهت شناساندن افراد تحصیلکرده گلپایگانی که در دیگر شهرهای کشور به فعالیت های مختلف، پست ها، مقامات کشوری، لشکری و ... هستند سلسله گزارش هایی تهیه و جهت اطلاع افکار عمومی منتشر نماید.

در همین راستا در این شماره نشریه با یکی از تحصیلکرده های گلپایگانی که تحصیلات مقدماتی را در شهرستان طی نموده و علیرغم مشکلات عدیده توانسته پله های ترقی را در پست ها و منصب های مختلف کشوری کسب نماید، گفتگویی انجام داده ایم که جهت آشنایی شما همشهریان گرامی به آن می پردازیم، باشد که این شرح گفتگو راه موفقیت را برای دیگر جوانانی که به دنبال آن هستند، هموار نماید.

-  برای شروع ابتدا خود را معرفی بفرمایید.

 

بسم ا... الرحمن الرحیم قبل از شروع به بحث لازم می دانم واقعه ناگوار منا را خدمت همه مردم ایران اسلامی تسلیت عرض نمایم و از سوء مدیریت آل سعود بر اعمال مناسک حج انتقاد نموده و از مسئولین محترم  خواستار دیپلماسی فعال و پیگیری موثر این موضوع هستیم. قطعا این پیگیری می تواند التیامی باشد بر بخشی از رنجها و دردهای خانواده شهدای منا.

 

اینجانب در خانواده ای مذهبی  به دنیا آمدم. در همان اوایل کودکی مادرم را به دلیل بیماری از دست دادم، پدرم برای رشد و تعالی و پیشرفت علمی و دینی ما اهتمام فراوان داشت و از همان دوران کودکی، ما را با محافل قرآنی، مذهبی و فرهنگی عجین کرد. دوران ابتدایی را در دبستان کوشش در خیابان شهید احمدی گلپایگان نزد مربیان گرامی سپری کردم. بسیاری از معلمان آن دوره نیز اکنون در جمع ما نیستند، انشاء الله خداوند رحماتش را بر ارواح پاک آن معلمان دلسوز بتاباند. در جلسات قرآن که توسط مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا مجتبی نوربخش، استاد حاج عماد کربلایی تشکیل می‌شد، شرکت داشتم و همچنین عضو گروه‌های جمع خوانی و سرود در سازمان تبلیغات گلپایگان بودم که آن دوران تحت مدیریت حضرت آیت الله فاضل گلپایگانی اداره می شد. نماز جماعت را بیشتر به مسجد عموکرم می رفتم و به سخنرانی های علماو روحانیونی که در دهه های محرم و صفر به آن مسجد دعوت می شدند، علاقه داشتم. در همان دوران کودکی به نماز عبادی سیاسی جمعه علاقمند بودم و تقریباً تمامی هفته‌ها را به همراه پدر به نماز جمعه آن دوران در گلپایگان که چند سال توسط مرحوم آیت ا... محمودی برگزار می شد، و پس از آن مرحوم آیت الله افتخاری اقامه می‌کردند، شرکت می‌کردم.

دوران راهنمایی را در مدرسه‌ دهخدا گذراندم که آن زمان در خیابان امام حسین گلپایگان واقع بود، . یاد و خاطره معلمانمان بخیر که اگر هستند خداوند سلامتی به آن‌ها عنایت فرماید و اگر به دیارباقی رفته اند، روحشان را با معلمان حقیقی که انبیا و اولیا هستند محشور فرماید. در دوران دفاع مقدس از اول راهنمایی عضو بسیج دانش آموزی شدم. خاطرات پایگاه دانش‌آموزی بسیار است که در آن دوره ابتدا تحت مدیریت آقای ابوطالب سیروس بود و بعد با آقای محمد سروری. در دوره بسیج دانش آموزی شهید صادق خدابخشی که یکی از پرافتخارترین شهدای دانش آموزی است را از داخل پایگاه از دست دادیم؛ خداوند آن شهید والامقام را با شهدای کربلا محشور فرماید. علاقه فراوانی به سخنرانی های مذهبی و قرآنی داشتم. در ایام تابستان و ماه رمضان در آن سال ها که حضرت آیت ا... حاج آقا علی صافی رحمت ا... علیه به گلپایگان می آمدند در جلسات نماز و سخنرانی ایشان حضور داشتم و در شبها که ایشان به بیان روایات ائمه معصومین می پرداختند، اهتمام به نوشتن آن روایات و احادیث داشتم. گاه نیز توفیق می یافتم در محضر درس حضرت آیت ا... حاج آقا علی قاضی زاهدی در جلسات تفسیر قرآن در مسجد مرحوم امام حضور یابم. 

اشتیاق به فعالیت‌های فرهنگی ، اجتماعی، آموزشی و سیاسی موجب آن می‌شد که در بسیاری از رفراندم‌ها‏،‏‏ از انتخابات ریاست جمهوری گرفته تا انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور فعال داشته باشم. گاه نیز به عنوان نماینده فرمانداری و یا شورای نگهبان بر سر صندوق های رأی بودم. در دبیرستان ما (دبیرستان امام خمینی) طیف های مختلف سیاسی با افکار و عقاید مختلف حضور داشتند، گاه خود ما فکر می‌کردیم صرفاً آنچه آن ما می فهمیم وحی منزل است و آنچه دیگران، کفر! بعداً متوجه فرمایش قرآن کریم شدیم که می فرماید: یستمعون القول و یتبعون احسنه. در دوره دبیرستان با حاج آقا سید تقی امام جمعه توفیق یافتم آشنا شوم و حفظ قرآن را شروع کنم. در دوران تحصیلات دانشگاهی نیز حفظ قرآن را ادامه دادم که موفق به حفظ پانزده جزء از قرآن کریم شدم. همزمان با تحصیلات دانشگاهی مسئولیت آموزشی و اداره یکی از کانون های مهد قرآن را داشتم. در دوران دانشجویی علاوه بر تحصیل در دانشگاه، به تدریس درسهای دبیرستان همچون ریاضی و  فیزیک مشغول بودم. پس از اتمام تحصیل در رشته مهندسی برق در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات را گذراندم. در طول دوران تحصیلات دانشگاهی، به تحلیل مسائل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی اهتمام داشتم و در این زمینه حاشیه‌ها و مطالبی را تحریرکردم و سپس در نشریات مختلف به چاپ رساندم.

در سال 1377 در سازمان بازرسی کل کشور در حوزه نیرو و انرژی اتمی به عنوان کارشناس امور برق و نیروگاه‌ها استخدام شدم. سپس بازرس و سرپرست هیأت‌های بازرسی شدم. مهمترین موضوعاتی که در آن دوران، سرپرستی آن را عهده‌دار گردیدم، موضوع خاموشی سراسری برق در سال 1380، بررسی طرح‌های نیمه تمام وزارت نیرو، بررسی وضعیت صادرات برق، بازرسی از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، بازرسی از شرکت برق منطقه‌ای تهران و بررسی وضعیت طرح‌های سازمان انرژی اتمی بود که برای هریک به صورت مجزا گزارش‌های آسیب‌شناسانه به همراه راهکارها و پیشنهادها تدوین و برای مقامات ارسال گردیده است که به‌ دلیل محرمانه بودن بودن آن موضوعات  امکان بیان جزئیات بیشتر نیست.

 

-  اندکی از موفقیت‌ها و دستاوردهای دوران خدمتگزاریتان را به اختصار بیان فرمایید.

 

پس از طی 5 سال تجربه در گروه نیرو و انرژی اتمی و انجام قریب به 50 مأموریت مهم در آن گروه، به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آمدم و توفیق یافتم در حدود 3 سالی که در خدمت آن اداره کل بودم به موضوعات درخور توجه بپردازم. از جمله مهمترین مأموریت‌هایی که به صورت بازرسی برنامه‌ای انجام دادم بازرسی از شرکت مخابرات ایران با تمرکز بر موضوعات فناوری اطلاعات، انتقال دانش فنی و کارائی تجهیزات، بازرسی از شرکت‌های پست، پست بانک، ارتباطات داده، ارتباطات سیار، مرکز تحقیقات مخابرات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات زیرساخت با تمرکز بر سرفصل های تعیین شده در هریک از مأموریت‌ها می‌باشد. در این دوره  موفق به کسب نشان کارمند نمونه نیز شدم.

از ابتدای نیمه دوم سال 1386 نیز به اداره کل نظارت و بازرسی امور نفت رفتم و سربازرس امور نفت شدم و توفیق یافتیم موضوعات مهمتری را با همکاران آن اداره کل بررسی و یا مدیریت نماییم. بررسی نتایج طرح آمایش نواحی تأثیرپذیر از حوزه گازی پارس جنوبی، بررسی ظرفیت‌های انرژی در جزیره قشم و پیشنهاد تبدیل کل جزیره به منطقه آزاد انرژی از مهمترین موضوعات مورد بررسی در این حوزه بوده است. همچنین از دیگر مأموریت‌های مهم بررسی برنامه جامع استراتژی انرژی، نظارت بر عملکرد وزارت نفت در اجرای سیاستهای کلی اصل 44، بررسی وضعیت جمع آوری گازهای همراه، نظارت بر تدوین لایحه برنامه پنجم، بازرسی از فازهای مختلف پارس جنوبی، بازرسی با موضوعات مختلف در حوزه شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفت فلات قاره، شرکت نفت خزر، و بررسی وضعیت صادرات نفت خام و میعانات گازی می‌باشد.عضویت در کارگروه‌های قوانین برنامه و قوانین نفتی در مجلس شورای اسلامی، عضویت در کارگروه‌ کمیته انرژی مجمع تشخیص مصلحت نظام و  عضویت در کارگروه میادین مشترک نفت و گاز در شورای عالی امنیت ملی نیز از جمله دیگر فعالیت های اینجانب بوده است.

 

-  یکی از خدمات ماندگار شما در زمینه پرهیز از خام فروشی نفت و کسب درآمد ملی بالاتر و ارتقای توان کشور در فناوری‌ها مرتبط با اکتشاف،‏ استخراج و بهره‌برداری نفت  که به وزیر محترم نفت نیز پیشنهاد شده بود‏. در این زمینه بیشتر توضیح دهید و از نقش خود در کارگروه‌های نفت و انرژی مجلس شورای اسلامی،دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص بفرمایید.

 

یکی از مدلهای موفق جذب سرمایه در حوزه اقتصادی کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که با پیشنهاد اتحادیه جهانی مخابرات ( Itu) ، سازمانی به نام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موسوم به رگولاتوری شکل گرفت. با آشنایی که با موفقیتهای این نهاد در حوزه مخابرات داشتم در قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت حکم مشخصی را در طرح مربوطه پیشنهاد و سپس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای حوزه نفت و انرژی به تصویب رساندیم. این حکم قانونی زمینه را برای ایجاد رقابت با مدل کسب و کار متناسب با حوزه های بالا دستی و پایین دستی خصوصا حوزه های پالایشی و پتروشیمی فراهم می آورد. در اولین جلسه ای که پس از انتصاب وزیر جدید داشتیم موضوع استفاده از ظرفیت قانونی فوق را متذکر شدیم و پس از تبیین موضوع، مورد قبول ایشان نیز واقع شد و طرح پالایشگاههای سیراف با این مدل، پایه گذاری شد به این معنا که بدون استفاده از منابع دولتی و با جلب سرمایه های داخلی و خارجی هشت پالایشگاه میعانات گازی 60 هزار بشکه ای شروع به ساخت گردید و عملیات اعطای پروانه، مجوز و تامین زمین و تامین خوراک فراهم شد.

در زمینه عضویت در کارگروههای مختلف باید عرض کنم که در کمیته انرژی مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع فروش نفت و فرآورده در بازار بورس از موضوعات جدی پیگیری شده توسط اینجانب بوده و در این زمینه گزارش مستقلی را تدوین نموده ایم که البته فروش بخشی نفت کوره و میعانات گازی ومحصولات پتروشیمی هم اکنون در بورس کالای نفت قابل عرضه می باشد و می بایست در سایر زمینه ها از جمله فروش نفت خام نیز گام های جدی تری را برداریم. موضوع اکتشاف در حوزه نقاط مرزی ، بحث رژیم حقوقی دریای خزر ، میادین مشترک نفت وگاز و تحدید حدود مرزی با برخی از کشورها مسائلی است که در کارگروههای ویژه خود  در هر یک از مراکز تصمیم گیر حضور فعال داشته ام.

 

-  رمز موفقیت خود را در یک کلام چگونه می‌توانید بیان کنید.

 

به طور کلی توکل و اعتماد به خداوند متعال می تواند راهگشای همه امور باشد و این توکل می تواند قفل همه مشکلات را  بگشاید. تفکر برای حل موضوعات پیش رو و تعریف راهکارهای مختلف و گزینش بهترین راهکار و خصوصا مشورت با صاحب نظران، مسائل و مشکلات را از پیش روی انسان بر می دارد.

 

- به نوجوانان و  جوانان منطقه چه توصیه‌ای دارید؟

 

بزرگترین سرمایه ایران اسلامی سرمایه نیروی انسانی است که هزاران برابر ذخایر و سرمایه های مادی ارزش دارد. جوانان ما سرمایه های کشورند و با اهتمام و تلاش می توانند آینده ایران اسلامی را رقم بزنند. توصیه من به جوانان و نوجوانان همشهری خودم اینست که با جدیت و تلاش درس بخوانند و با گذر از کمبود ها و نقصان ها نگاهی به آینده روشن، امیدوارانه مسیر رشد و تعالی را بپیمایند و خصوصا در کنار درس، مهارت اندوزی پیشه نمایند.

 

- به عنوان صحبت پایانی هر مطلبی مد نظرتان هست بفرمایید.

 

با سپاس از شما و همه فعالان عرصه رسانه و خبر می خواهم تاکید نمایم که هرچند یکی از مهمترین دغدغه های جوانان و یکی از عوامل بی انگیزگی آنها کم رنگ شدن نظام شایسته گزینی در برخی موارد و بعضی از فرایندهای جذب و استخدام نیروها است؛ ولی جوانان عزیز اطمینان داشته باشند که تلاش و کوشش با توکل به خدا، منجر به نتیجه است. در انتها هرچند اینجانب پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان برای تحصیل در دانشگاه و فعالیتهای کاری خود در وطن دوست داشتنی و عزیز خود ساکن نبودم، امّا کماکان با حضور مستمر و ارتباط با دوستان، در جریان مسایل و مشکلات شهر بوده ام و برخی کمبودها در حوزه های فرهنگ، اشتغال، اقتصاد، جامعه و غیره همیشه ذهن من را به خود مشغول داشته ولی یقین دارم که با همّت مضاعف و یکدلی و یکپارچگی همه همشهریان عزیز می توان فرداهایی بهتر را پیش رو داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.