هفته نامه صدای گلپایگان

هفته نامه صدای گلپایگان

هفته نامه صدای گلپایگان

هفته نامه صدای گلپایگان

شماره 339 سه شنبه 19 خرداد ماه 1394


ماجرای پرواز 8 بالگرد نظامی در آسمان گلپایگان

ر- زمانی: حضور خلبانان مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان با 8 فروند بالگرد در شهرستان گلپایگان به منظور دیدار با خانواده همرزمان شهیدشان موجب بروز شایعات و حرف و حدیث هایی در بین آحاد جامعه شد.

برخی حضور 8 فروند بالگرد نظامی را در آسمان شهرستان گلپایگان ربط به سفر مسئولین کشوری و برخی پا را فراتر نهاده این سفر بالگردها را به حضور یک گروه هنری که اتفاقاً در همین روز در گلپایگان برنامه داشتند مربوط دانستند؛ اما واقعیت این پرواز بالگردها در آسمان گلپایگان را از زبان فرمانده اسکادران بخوانید.

صبح روز یکشنبه یک اسکادران بالگرد با تعداد هشت فروند به فرماندهی سرهنگ علی نوری رئیس ستاد مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان به منظور دیدار با خانواده معظم شهیدان و تجدید میثاق با شهیدان هوانیروز وارد شهر گلپایگان شدند.

سرهنگ علی نوری به اتفاق همراهان، خلبانان و آموزش یاران ستاد مرکز آموزش هوانیروز اصفهان به محض ورود به شهرستان گلپایگان مورد استقبال فرماندار و تنی چند از مسئولین قرار گرفتند.

رئیس ستاد مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان در حاشیه دیدار با خانواده خلبان شهید ابراهیم کریمی از خلبانان جان برکف هوانیروز اصفهان و حضور در گلزار شهدای شهرستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته ستاد مرکز آموزش هوانیروز اصفهان پس از اتمام هر دوره یک برنامه ناوبری به شهرهایی که همرزمان شهید یا جانباز در آن حضور داشته باشند انجام می گیرد.

وی افزود: وظیفه خود می دانیم از خانواده معظم شهیدان والامقام دلیرمردانی که در راه مبارزه با متجاوزین به میهن اسلامی با ایثار جان خود دشمن زبون را بر سر جای خود نشاندند و ثابت کردند که دلیرمردان ارتش و سپاه ذره ای از خاک میهن اسلامی را زیر پای دشمنان تحمل نخواهند کرد، دیدار کرده و ضمن عرض ارادت به آنان اعلام می کنیم که ما آماده ادامه دهنده راه شهیدان شما هستیم.

سرهنگ خلبان نوری ضمن تقدیر از همکاری و مساعدت مسئولین شهرستان یادآور شد: خلبانان بالگردهایی که امروز در این شهرستان حضور یافته اند، در پایان دوره آموزشی خود بوده که ضمن پرواز آموزشی و نحوه رفت و آمد به شهرها، آمادگی های لازم را در راستای چگونگی پرواز با بالگرد را کسب می کنند.

شایان ذکر است، رئیس ستاد مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان به اتفاق همراهان و مسئولین شهرستان با حضور در منزل خلبان شهید ابراهیم کریمی و دیدار با مادر، همسر و فرزند شهید ضمن تجلیل از دلاورمردی های شهیدان والامقام فداکاری و ایثار آنان را ستودند.

گفتنی است، این هیئت همچنین با حضور در گلزار شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی گلپایگان ضمن نثار شاخه های گل بر قبور مطهر شهدا و قرائت فاتحه یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.

 

حجت الاسلام اسماعیلی:

هنوز امام را درست نشناختیم

مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) همزمان با سراسر کشور در مساجد جامع شهرهای گلپایگان، گوگد و گلشهر با حضور امت ولایت مدار و متدین شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی امام جمعه شهرستان گلپایگان در مراسمی که به همین مناسبت در مسجد جامع گلپایگان برگزار شد، با بیان اینکه امیدوارم همه ما از رهروان راه امام عظیم الشأن باشیم و بتوانیم به خوبی منویات او را بشناسیم، افزود: تقارن سالگرد رحلت حضرت امام راحل را با ایام ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) به نیک گرفته، امیدواریم مقدمات اتصال این انقلاب به ظهور حجت ابن الحسن العسکری مبدل گردد.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان ضمن انتقاد به برخی انقلابی نماها و افرادی که دم از ولایت می زنند اما حضور کمرنگ در مراسم ها و برنامه های ویژه انقلاب دارند، اظهار کرد: جا دارد افراد و آحاد جامعه خصوصاً آنهایی که انتظار و توقع از آنها می رود در این مراسم ها حضور بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه صحبت کردن در خصوص امام راحل کار یک ساعت، یک روز و یک دهه نیست، افزود: پس از گذشت 36 سال از انقلاب اسلامی و دهها سال از زندگی آن امام راحل عظیم الشأن هنوز امام را درست نشناختیم و قدر او را ما ندانستیم فقط کشورهایی مانند مصر که انقلابی عظیم به پا کردند اما انقلابشان سرکوب و انقلابیون روانه زندان ها شدند به این باور رسیدند که نداشتن یک رهبری مانند امام موجب شکست انقلابی شد که دهها کشته و میلیاردها خسارت مالی و معنوی برای آنان برجای گذاشت.

امام جمعه شهرستان با اذعان به اینکه وجود رهبری در کنار امت انقلابی آنگونه که امروز مقام عظمای ولایت جانانه در مقابل استکبار می ایستد و پاسخ دندان شکن به آنها می دهد یک نعمت الهی است، تصریح کرد: به عقیده من هیچ مجموعه ای از افراد متخصص، دانشمند، فقیه اسلام شناس، سیاست مدار، هنرمند و اقتصاددان، جامعه شناس و روانشناس هر چه که بتوان گفت باید بنشینند امام را برای آینده بهتر از این تبیین کنند و همین طور مقام معظم رهبری را که مسلماً اگر امروز امام از مرقدش سربرآورد بالاترین نمره را به لحاظ رهبری بلامنازع ایشان به مقام معظم رهبری خواهد داد چرا که در این امواج اقیانوس بی کران هر آنچه برنامه ریزی کردند که ایران را در مسایل مختلف دخیل دهند، ایران به رهبری مقام عظمای ولایت وارد بازی آنان نشده و نخواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: امروز باید یک درس از امام بیاموزیم و پند بگیریم که امام راحل با دست خالی دنیا را گرفت و آن را فتح کرد؛ لذا اگر می خواهید دین شناس باشید دین را درست بشناسید.

 

 

گردهمایی رؤسای 44 مرکز دانشگاه پیام نور استان اصفهان در گلپایگان

ر- زمانی: گردهمایی رؤسای 44 مرکز دانشگاه پیام نور استان اصفهان به منظور دستیابی به نقطه نظرات مشترک و تبادل نظر مدیران در دانشگاه پیام نور گلپایگان صورت گرفت. 

دکتر مهدی یوسفی رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان در حاشیه گردهمایی رؤسای مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان  که ظهر امروز در محل دانشگاه پیام نور گلپایگان برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه پیام نور اصفهان پس از تهران بیشترین تعداد دانشجو را دارد، اظهار کرد: بر این اساس به منظور دستیابی به نقطه نظرات مشترک و تبادل نظر مدیران مراکز به صورت فصلی در یکی از شهرستان ها جلسات هم اندیشی برگزار می کنند.

وی با ابراز خرسندی نسبت به تشکیل این جلسه در شهرستان گلپایگان، بیان داشت: در این جلسات مسایل مهم مدیریتی، آموزشی و توسعه مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد و سیاست های ابلاغی دانشگاه نیز که باید در آن سال مورد عمل واقع شود، برای مدیران تبیین می گردد که در نهایت بهترین راهکارها برای ارتقای دانشگاه پیام نور عملیاتی خواهد شد.

دکتر یوسفی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان اصفهان دارای 44 مرکز و واحد دانشگاه پیام نور است، افزود: بیش از 70 هزار دانشجوی فعال در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در مراکز دانشگاه پیام نور استان به تحصیل اشتغال دارند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان یکی از مشکلات دانشگاه ها را کمبود اعتبارات نام برد و تصریح کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از بخش های دولتی بخشی از درآمد خود را از طریق شهریه دانشجویان و بخشی دیگر را از کمک های دولتی تأمین می کند، لذا یکی از مواردی که در این جلسات مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد، اقدام در جهت کاهش هزینه ها و کسب درآمد از راه های احتمالی و تشویق همکاران به سمت کارآفرینی و تأسیس دانشگاه های دانش بنیاد است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور استان اصفهان دارای جمعیت هیئت علمی بسیار خوبی برخوردار است، افزود: بیش از 320 نفر هیئت علمی در دانشگاه های پیام نور اصفهان وجود دارد که 150 نفر آنها استادیار به بالا بوده و تعداد قابل توجهی نیز دکترای دانشجو که پس از فارغ التحصیلی به استادیاران این مجموعه افزوده خواهند شد.

یوسفی هدف از برگزاری نشست رؤسای دانشگاه ها را استفاده از خرد جمعی دانست و افزود: 44 فکر می تواند در فرایند بسیاری از مسایل مؤثر عمل کرده و تبادل نظر و هم اندیشی آنها با توجه به تجربیاتشان نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان با اشاره به اینکه با ایجاد رشته های جدید شرایط بهتری برای جذب دانشجو به وجود خواهد آمد، افزود: دانشگاه پیام نور با برداشتن سد کنکور که معضل بزرگی در کشور بود را با ابتکار خود عملی ساخت و از این راه خدمت شایانی به جامعه علمی کشور کرد. 

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش رسانه ها، نقش آنها را در فرایند عملکرد مراکز علمی به ویژه دانشگاه های پیام نور نقشی بی بدیل برشمرد.

در ادامه سیدمهدی شریعت رئیس دانشگاه پیام نور گلپایگان ضمن تقدیر از دکتر یوسفی ریاست دانشگاه پیام نور استان، معاونین و مدیران مراکز پیام نور استان اصفهان اظهار داشت: برگزاری این جلسات به منظور اخذ تصمیمات و هماهنگی رؤسا در داخل استان است که در این جلسه مصوب و بخشی دیگر برای پیگیری به سازمان و وزارت خانه ارائه می شود.

وی افزود: پس از ارائه مطالب رئیس دانشگاه و دیگر اعضا، 5 کارگروه عمران، بودجه و مالی، ارزیابی و نظارت، فرهنگی، آموزش و فناوری تشکیل و موضوعات مختلف کارگروه مورد بررسی و گزارش آنها جمع بندی می شود.

دکتر شریعت به موقعیت ویژه شهرستان گلپایگان با توجه به احداث سد کوچری اشاره کرد و افزود: در زمینه جذب دانشجو و دیگر اقدامات زیربنایی دولت می تواند با استفاده از زمینه های موجود در این شهرستان نسبت به سرمایه گذاری در آن اقدام کند.

رئیس دانشگاه پیام نور گلپایگان با اشاره به اینکه در سال 89 مجلس شورای اسلامی با تصویب مصوبه ای به شهرستان ها اجازه فعالیت یک شرکت تعاونی توسعه و عمران داده است، افزود: بر این اساس یکی از پارامترهای مثبت فعالیت این شرکت ها در این شهرستان با توجه به وجود زیرساخت های مهم آن که آب است، می توان برنامه ریزی و اقدام کرد تا از این راه هم ساکنان آن بهره مند شده و هم دیگر مردم کشور به سرمایه گذاری در آن تشویق شوند.

 

 

نماینده شهرستان گلپایگان در مجلس:

مجلس و دولت به دنبال راهکاری برای رفع بیکاری فارغ التحصیلان

ر- زمانی: نماینده مردم شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس گفت: مجلس و دولت به دنبال راهکاری برای رفع بیکاری فارغ التحصیلان رشته های مختلف تحصیلی در کشور هستند.

سید محمدحسین میرمحمدی در حاشیه بازدید از دانشکده فنی و حرفه ای شهدای گلپایگان که عصر امروز صورت گرفت، با تقدیر از اقدامات انجام گرفته از سوی مدیریت این مجموعه در راستای گسیل امکانات و تجهیزات مورد نیاز آن با استفاده از توان خیرین والامقام اظهار داشت: برخی از مشکلات دانشکده فنی و حرفه ای در کشور با توجه به سیاست های آموزش عالی در یک مقاطعی که رشدهای نامتوازن روی داده و به دلیل اولویت بخش نبودن رشته های آموزشی، امروز با یک پدیده بیکاری فارغ التحصیلان مواجه هستیم.

وی افزود: لازم است در برنامه ششم، پنج ساله کشور بتوانیم نسبت به ایجاد شرایط متوازن و مهارت محور نسبت به آموزش دانشجویان با توجه به نیاز کشور اقدام کنیم که داشتن اشتغال و فعالیت بر اساس ایده و خلاقیت بتواند در راستای پیشرفت کشور نقش ایفا کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه روش های قدیمی دیگر در آموزش دانشجویان جوابگو نیست، تصریح کرد: به لحاظ تغییراتی که لحظه به لحظه در عرصه های فن آوری و نوآوری با سرعت سریع السیر در دنیا شاهد هستیم باید با این نگاه به بحث آموزش و تقویت نیروهای خلاق و ایده پرداز و نیروهایی که دارای افکار نوین در عرصه های مختلف هستند، بپردازیم.

میرمحمدی با ابراز خرسندی نسبت به اینکه فارغ التحصیلان دانشکده های فنی با توجه به فراگیری علوم فنی به بازارهای اشتغال جذب می شوند، افزود: شهرستان هایی مانند گلپایگان و خوانسار در مجموع دارای ظرفیت های نیروی انسانی قابل توجهی در مراکز دانشگاهی و ... هستند که در راستای استفاده از این توانمندی باید اقدامات بیشتری نسبت به گسیل امکانات در مراکز علمی در راستای باروری نیروهای خلاق انجام شود.

محمد منعمی رئیس دانشکده فنی و حرفه ای شهدای گلپایگان با ارائه گزارشی نسبت به اقدامات انجام گرفته در این دانشکده بیان داشت: دانشکده فنی شهدا از سال 1381 تأسیس و در سه رشته ساخت و تولید، ساختمان و برق صنعتی نسبت به جذب دانشجو در مقطع کاردانی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: در حال حاضر با اضافه شدن رشته مکانیک خودرو نسبت به جذب دانش آموزان هنرستان اقدام می کند.

منعمی با اشاره به اینکه همزمان با فعالیت این دانشکده که مختص پسران است، دانشکده فنی دختران نیز در خوانسار نسبت به جذب دانشجویان فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: این مرکز با استفاده از توان خیرین والامقام نسبت به بازسازی و نوسازی و ایجاد کارگاه های مادر اقدام کرد و در سال 90 بر اساس ماده 23 برنامه پنجم از بدنه آموزش و پرورش جدا و به وزارت علوم پیوست.

وی با اشاره به اینکه تنها دانشگاه اسلامی تک جنسیتی در گلپایگان و خوانسار و بسیاری از شهرهای دیگر کشور، دانشکده فنی و حرفه ای است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلات این دانشکده ها به دلیل کمبود بودجه و مسایل مالی است که نتوانسته نسبت به تشکیل هیئت علمی اقدام کند؛ لذا انتظار داریم مجلس با تأمین منابع مورد نیاز و تسهیل این منابع در راستای رشد و پویایی آنها اقدام کند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای شهدای گلپایگان با اذعان به اینکه در حال حاضر این دانشکده با هفت نیروی انسانی اداره می شود، افزود: در چارت تشکیلاتی ابلاغ شده به این مرکز استفاده از 100 نیروی انسانی آمده که امید است با رایزنی نسبت به جذب نیروی مورد نیاز بتوانیم اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه ساختمان نمازخانه این دانشکده جهت تکمیل نیاز به دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار دارد، عنوان کرد: در حال حاضر 930 نفر در این دانشکده مشغول به تحصیل بوده که برای سال تحصیلی 95-94 تعداد 300 نفر به آنها اضافه خواهد شد.

منعمی با بیان اینکه از سال 83 تاکنون یک هزار و 810 نفر از این دانشکده فارغ التحصیل شده اند، افزود: بیش از 70 درصد از دانشجویان این دانشکده غیربومی و از استان های مختلف کشور هستند که بعد از دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان و شهید رجایی کاشان حرف اول را این دانشکده در استان اصفهان از نظر امکانات و جذب دانشجو در رشته های مذکور می زند.

 

همزمان با میلاد حضرت صاحب الزمان (عج)؛

مقدمات ایجاد شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان گلپایگان کلید خورد

ر- زمانی: همزمان با میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، مقدمات ایجاد شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان گلپایگان که مسئولین امر و دلسوزان در راستای فعالیت آن سال ها تلاش مضاعف داشته اند، کلید خورد.

در مراسمی که شامگاه دوشنبه با حضور فرماندار، نماینده شهرستان در مجلس، جمعی از مدیران و مسئولین اداری و نهادی، صنعتگران، کسبه، بازاریان و معتمدین محلی برگزار شد، مقدمات فعالیت شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان گلپایگان کلید خورد.

حسین فراست فرماندار گلپایگان ضمن قدردانی از تلاشگرانی که در جهت فعالیت این شرکت تعاونی سالها تلاش مضاعف داشته اند، اظهار داشت: امروز به مدد دلسوزانی که خواستار توسعه و عمران شهرستان هستند، در راه ایجاد این شرکت تعاونی که می تواند سهامی خاص، عام یا تعاونی توسعه و گسترش باشد که در قانون هم آمده و در راستای شکوفایی و آبادانی شهرستان گلپایگان فعالیت خواهد کرد، اولین قدم را برداریم.

وی افزود: امیدواریم دست اندرکاران و افرادی که دلسوزانه در راه توسعه و عمران شهرستان می خواهند قدم بردارند و این مسئولیت خطیر را بر عهده خواهند گرفت، بدون دیدگاه سیاسی و جریانات دیگر در این حیطه قدم بردارند و ما به عنوان متولیان امور اجرایی شهرستان در خدمت کسانی هستیم که در راستای عمران و توسعه شهرستان خواستار خدمت خالصانه و بی بدیل هستند.

در ادامه نماینده شهرستان در مجلس با ابراز خرسندی نسبت به فراهم شدن مقدمات ایجاد شرکت تعاونی و توسعه عمران شهرستان اظهار داشت: یکی از زمینه هایی که می تواند ما را در رسیدن به اهداف اجتماعی و نیکوکاری یاری و کمک کند، ایجاد تعاونی های محلی و شهرستانی است به ویژه آنکه در کنار آن موضوعات اقتصادی نیز گنجانده و در راستای آبادانی شهرستان گام های مؤثر برداشته شود.

میرمحمدی با تقدیر از خیرین و افرادی که دلسوز امور جامعه هستند، تصریح کرد: امت اسلامی در هر مجموعه ای که ثابت قدم ورود پیدا کنند، موفق بوده اند به ویژه در موضوعات معنوی و خیررسانی که بسیاری از امور با دست توانمند آنان به سرانجام رسیده است.

وی با اذعان به اینکه در بحث اقتصادی به خوبی نتوانسته ایم حرکات جمعی را شکل دهیم، خاطرنشان کرد: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی یکی از موضوعاتی که توانست محور حرکت باشد، حضور مردم در آن بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تشکیل جلسه فعال شدن توسعه عمران و آبادانی شهرستان عنوان کرد: امروز برای شهرستان گلپایگان ظرفیت هایی در حال تحقق یافتن است که می توان آن را در جهات توسعه در مسایل کشاورزی، تعاونی های زراعی و ایجاد پالایشگاه های کوچک هدایت کرد.

وی تصریح کرد: در راه فعالیت و راه اندازی این حرکت های جمعی به دلیل اینکه جنبه عمومی دارد بهتر این است که مجموعه هایی ورود پیدا کنند که تأثیرگذاری آنها در بین مردم بیشتر باشد.

نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در آغاز سال نو، افزود: اگر همدلی و همزبانی در بین آحاد خدمتگزاران و مردم جامعه باشد، امور بهتر به نتیجه خواهد رسید.

میرمحمدی انگیزه فعالیت در امور مردم را سرآغاز حرکت های جمعی برشمرد و افزود: یکی از دلایل عقب ماندگی شهرستان گلپایگان آنگونه که احساس می شود تحمل نکردن عوامل و نگاه هایی است که فرصت پیشرفت در امور را می گیرد.

در ادامه محمد عباسی از اعضای کمیته تعاونی توسعه و عمران شهرستان با اشاره به اینکه در اولین اقدام به منظور ایجاد شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان باید در راستای جایگزینی تفرجگاه مردم گلپایگان که هم اکنون با آبگیری سد کوچری از بین رفته است، اقدام صورت گیرد، افزود: امیدواریم این نشست نقطه عطفی را در شهرستان رقم زند تا برای حصول به یک فضای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جهت منافع یکایک شهروندان قدم برداشته شود.

وی با بیان اهداف ایجاد شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان گلپایگان خاطرنشان کرد: احداث دهکده تفریحی و امکان استفاده از مزایای این شرکت تعاونی از دورترین روستاها و مناطق تا نزدیک ترین آنها به مرکز شهرستان خواهد بود.

 

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان:

موفقیت امام (ره) نتیجه سالیان سال تذهیب نفس بود

ر- زمانی: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان گفت: موفقیت امام راحل در هدایت و رهبری انقلاب مردم، نتیجه سالیان سال تذهیب نفس بود که توانست دنیا را متحول کند.

سرهنگ محمداسماعیل علیشاهی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان که عصر امروز به مناسبت بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل در محل ستاد فرماندهی برگزار شد، با بیان اینکه امیدواریم همواره در مسیری که قدم برداشته ایم ثابت قدم بوده و مدیون امام و شهدا نباشیم، اظهار داشت: در آستانه بیست و ششمین سالگرد ارتحال جانسوز و ملکوتی امام راحل قرار داریم، مردی که پس از یک هزار و 400 سال با قدوم مبارکشان تبعید 15 ساله را پشت سر گذاشته و وارد وطن خود شدند.

وی افزود: معمار کبیر انقلاب توانست با ورود به کشور، حکومت پادشاهی و شاهنشاهی 2500 ساله را خاتمه داده و آن را مرکز حاکمیت نظام اسلامی کند که باید شاکر این نعمت الهی باشیم و بتوانیم عَلَمی را که آن امام راحل برافراشتند به دست صاحب اصلی آن با هدایت رهبری و زعامت ولی امر مسلمین بسپاریم. 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره) با کلام نافذ خود که برگرفته از کلام معصومین بود، کار بزرگی را آغاز کرد که در ظاهر از هر کسی برنمی آمد، تصریح کرد: موفقیت امام راحل در این حرکت بزرگ، نتیجه سالیان سال تذهیب نفس بود که توانست دنیا را متحول کند.

سرهنگ علیشاهی با اذعان به اینکه حرکت ها و جنبش های مردمی امروز در سراسر گیتی برگرفته از حرکت امام عظیم الشأن انقلاب بود، امامی که تنها برگ برنده اش خودسازی، اخلاص در عمل و کار برای رضای خدا بود، افزود: اگر امروز به فرمایش مقام معظم رهبری که این عصر را عصر خمینی نامید، اعصار دیگر هم به نام او نامگذاری کنیم کار بزرگی نکرده ایم زیرا همه عصرها نشأت گرفته از حرکت و راه امام راحل است.

وی در راستای برگزاری مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام راحل بیان داشت: امسال برنامه هایی در خصوص پاسداشت امام راحل و گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب برنامه ریزی شد که از 10 خرداد همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد جامع گلپایگان با سخنرانی امام جمعه شهرستان و شب 11 خرداد ماه نیز در مسجدجامع گلشهر با سخنرانی حجت الاسلام حسینی امام جمعه خمین مراسم باشکوهی برگزار شد و در شب 14 خرداد نیز مراسم یادواره امام راحل در مسجد جامع شهر گوگد با حضور عاشقان حضرت امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان با اشاره به اینکه امسال سهمیه شهرستان گلپایگان را در اعزام زائرین به مرقد مطهر امام راحل کاهش داده اند، افزود: 440 نفر از افرادی که جهت حضور در مراسم ثبت نام کرده بودند به همراهی یک طلبه، پزشک یار، پلیس یار بسیجی، مدیر کاروان در هر دستگاه اتوبوس که با همت فرمانداری شهرستان مهیا و تدارک دیده شد به مرقد مطهر امام راحل اعزام خواهند شد که در مسیر رفت و برگشت نیز موضوعات تربیتی از سوی روحانی کاروان در هر دستگاه اتوبوس انجام خواهد شد.

 


جد و طنز

به حال شهرستانی بایستی گریه کرد که 90 مغازه کبابی دارد ولی یک فرهنگسرا ندارد.

به حال شهرستانی بایستی گریه کرد که دو انجمن ادبی دارد، ولی بودجه برای این کار ندارد.

به حال شهرستانی بایستی گریه کرد که جاده موته آن هنوز دوبانده شدنش به اتمام نرسیده با وجود قول هایی که کل نمایندگانش داده اند.

به حال شهرستانی بایستی گریه کرد که 3 کتابفروشی دارد ولی کتابفروشانش روزی یک کتاب نمی فروشند.

به حال شهرستانی بایستی گریه کرد که بی حجاب ها از باحجاب هایش بیشترند.

به حال شهرستانی بایستی گریه کرد که میوه اش از شهرهای مجاور مانند خمین و خوانسار گران تر به دست مصرف کننده می رسد و کک کسی هم نمی گزد.

به حال شهرستانی بایستی گریه کرد که مسکن مهرش ناتمام مانده ونیمه تمام رها شده است.

به حال شهرستانی بایستی گریه کرد که بعضی دکتران بومی آن در تهران زندگی می کنند و وقتی که فوت می نمایند جنازه شان به آرامستان گلپایگان منتقل و به خاک سپرده می شوند و بستگان آنان توقع دارند همه مردم شهر در مراسم آنان شرکت نمایند.

ای کاش یک ساختمان به نام پزشکان در چندین طبقه ساخته می شد و به آنان اهدا می گردید تا ماهی سه روز به شهرخود می آمدند هم هوایی تازه می کردند و هم به درد دل مردم می رسیدند و آنان را در قبال پول ویزیت می نمودند.

ای کاش وضع مدارس قدیمی ساز جدیدالاحداث می گردید و استان بودجه ای برای این مدارس در نظر می گرفت تا دانش آموزان با خیال راحت تری درس بخوانند.

ای کاش آن دسته از پیمانکارانی که مسکن مهر را ناتمام رها کرده ا ند مسئولین شهرستان با آنان برخورد می نمودند و از آنان توضیح می خواستند.

ای کاش گلپایگان دارای یک کمربندی می شد تا وضع ترافیک هم سر و سامان می گرفت.

ای کاش در بلوار آیت ا... محمدی گلپایگانی تقاطع خیابان شهید هاشمی (خیابان مهر) یک پل هوایی ماشین رو احداث می گردید تا ازتصادفات کاسته می شد.

لازم به ذکر است همه روزه از خیابان شهید هاشمی یعنی خیابان مهر و کوچه باغ سابق، 3000 نفر از بلوار عبور می نمایند و به طرف مرکز شهر رفت و آمد می نمایند.

ای کاش آمار طلاق رکود پیدا می کرد و شیرازه خانواده ها از هم نمی پاشید.

ای کاش نصب بنر و پارچه نویسی و تاج گلهای گران قیمت در مجالس ترحیم از بین می رفت و پول آن صرف امورخیریه می گردید.

و ای کاش کسی روز چهارشنبه فوت نمی کرد زیرا روزهای پنج شنبه با کمبود مداح مواجه هستیم و می بایستی مداحان یک نفری مجلس را اداره نمایند و خدا نکرده صدایشان می گیرد و خدانکرده خود خفه می شوند.

                                                                                                   طالبی

 

برای برآورده نمودن نیازهای روحی فرزندان خود برنامه ریزی کنیم.

                                                                              روابط عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان گلپایگان

 

شوخی و طنزی به دشمن دوست نمایی که تلفنی می گفت:

از چشم مردم افتاده ای

بعضی از مردم به یکدیگر حسادت می کنند

طور دیگر حرف بعضی را روایت می کنند

گاه با افکار پست خود خیانت می کنند

گاه با تیغ زبان جرم و جنایت می کنند

تازه بر دوران رسیدند و ز نادانی و جهل

حرمت پیشینیان را کی رعایت می کنند

راه ناهموار و بار کج به منزل کی رسد

با چنین وضعیتی بازم حماقت می کنند

دور یکدیگر نشینند و ز تصمیمات پوچ

با قلم ظلم و تعدی بی نهایت می کنند

تکیه بر امواج دریا می زنند و غافلند

با بیان ناتوان هر جا قساوت می کنند

خود سوار کشتی و سوراخ بر کشتی زنند

هر کسی داند که نادانان جهالت می کنند

جهل اگر آید درون قلب های بی خرد

قلب ها با فتنه احساس رضایت می کنند

گر قلم مسموم گردد در کف نابخردان

با قلم از گردش دوران شکایت می کنند

ابلهی گفتا که افتادی ز چشم مردمان

بد سگلان این چنین از ما حکایت می کنند:

(طالبا) جا در درون قلب ها داری هنوز

اهل معنا با تو و شعرت براعت می کنند

صدای گلپایگان:

ضمن تقدیر از آخرین سروده های شاعر گرانقدر شهرمان علی اصغر طالبی که اشعارش در 19 کتاب به چاپ رسیده و به زودی اولین اثر اشعار مذهبی اش به بازار خواهد آمد.

این شاعر مردمی تاکنون 600 رباعی و دوبیتی برای سنگ قبور رفتگان دیار حق به طور رایگان سروده است و تاکنون 42 تقدیرنامه دریافت کرده که اظهار می کند تقدیرنامه ها برایش افتخاریست.

شاعری که بامردم زندگی کرده و در غم و شادی آنان شریک بوده است و مداحان شهرستان و بعضی مداحان کشوری اشعارش را در مراسم های مختلف می خوانند.

لازم به ذکر است؛ شعر فقیه آگاه این شاعر گرانقدر مقام اول کشور را به دست آورد و در  شهرستان قم با حضور عالمان و بزرگان از وی تجلیل به عمل آمد.

در اینجاست که باید گفت:

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز

مرده آنست که نامش به نکویی نبرند 

 


تقدیم به سقاخانه ی حضرت ابوالفضل (ع)

گل هدیه ببر، چو قصد منزل داری

صدها سخن نگفته در دل داری

حاجت بطلب از این مکان پرفیض

ای آنکه در این زمانه مشکل داری

----------------

گل هدیه ی عشق است ز سقای ابوالفضل (ع)

عطرش بُوَد از روی دل آرای ابوالفضل (ع)

آنانکه به یادِ لبِ عطشان حسین اند (ع)

یک جرعه بنوشند ز صهبای ابوالفضل (ع)

ابوالقاسم طالبی (طالب)

 

در رثای خورشید

ای صبا آن رهبر آزاده و بیدار کو

عارف وارسته و فرزانه و هشیار کو

شمعِ بزم بی کسان و یاور مستضعفان

آنکه بوده با همه درماندگان غمخوار کو

همدم مردان عاشق، رهبر بیدار دل

آن عزیز و مونس و آن محرم اسرار کو

آنکه تألیفات او در حوزه ها شد جلوه گر

مرجع شیوا بیان و صاحب آثار کو

در وطن خواهی سرآمد، عاشق اسلام ناب

آنکه قلبش بوده از حبّ وطن سرشار کو

نغمه خوان آل طاها، سید والامقام

بلبل باغِ ولایت آن گل گلزار کو

(انقلاب ما همانا انفجار نور بود)

آنکه بود این انقلابِ سرخ را معمار کو

آنکه عمری بر علیه ظلم می کردش قیام

با همه طاغوتیان بنموده او پیکار کو

مرغ جانش پر کشید و رفت از دار فنا

شهپر اندیشه ها، آن سرور و سالار کو

ای جماران تا ابد رخت سیه بر تن نما

عندلیب نغمه خوان آن شکرین گفتار کو

عارفی وارسته بود و عالمی روشن ضمیر

افتخار این نظام، آن سید ابرار کو

ای جماران همچو او دیگر نمی بینی به دهر

آنکه می بود این وطن را عاشق و دلدار کو

باغبان رفت و گلی مانده به گلزار وطن

باغبانِ انقلاب و آن گلِ بی خار کو

باغِ گل را باغبان دیگری زینت فزاست

گو تو ای باد صبا، سر حلقه ی احرار کو

بوی گل را از گلاب روی او حس می کنیم

آن گل ایمان و تقوا شاخه ی پربار کو

ابوالقاسم طالبی (طالب)

 


نرخ حمل و نقل درون شهری و برون شهری 15 درصد افزایش یافت

همزمان با تک نرخی شدن و ملغی شدن حامل های انرژی در بخش امور حمل و نقل درون و برون شهری که از ابتدای خردادماه سال جاری با تصمیم هیأت دولت به اجرا درآمد، راه برای هموار نمودن سیاست های دولت تدبیر و امید در اجرای برنامه های توزیع عادلانه یارانه بین آحاد جامعه پیش می رود.

بی شک بسیاری از افراد جامعه بر این نکته اذعان داشتند که یارانه حامل های انرژی از ابتدای اجرای آن شامل تمامی اقشار جامعه نمی گردید و افراد متوسط و قشر کم درآمد که خودروی شخصی نداشتند از این یارانه بهره مند نمی شدند حتی در افزیش نرخ امور حمل و نقل درون و برون شهری علیرغم تحویل سوخت یارانه ای به وسایط نقلیه عمومی هر ساله به بهانه های مختلف شاهد افزایش چند درصدی کرایه ها در این بخش بودیم.

تک نرخی و آزاد شدن حامل های انرژی یک گام رو به رشد در جهت استفاده بهینه از انرژی های پایان یافتنی و منابعی است که روز به روز در حال افزایش مصرف می باشد. با نگاهی به قیمت های ارائه این حامل ها در کشورهای حوزه خلیج فارس که در حدود بیش از یک دلار قیمت هر لیتر بنزین آن می باشد به این نکته پی می بریم که در حال حاضر علیرغم تک نرخی شدن این حامل ها در کشورمان، دولت بابت سوبسید هر لیتر بنزین مبلغی حدود 2 هزار و 700 تومان پرداخت می کند.

هر چند افزایش حامل های انرژی ممکن است بهانه ای برای افزایش بی رویه بسیاری از مایحتاج عمومی مردم شود اما این نکته را نباید کتمان کنیم که افزایش چند درصدی حامل های انرژی نباید تأثیری در کسب درآمد امور حمل و نقل داشته باشد چرا که درآمد روزانه حدود 40 الی 50 هزار تومانی در این بخش با پرداخت حدود 6 هزار تومان اضافه بابت مصرف حدود 20 لیتر بنزین در روز که 12 الی 15 درصد این درآمد را شامل می شود نباید فشار آن تنها بر گردن استفاده کنندگان از این وسایط نقلیه عمومی شود بلکه باید همه اقشار جامعه در اجرای فرایند برنامه های دولت با آنها همسویی داشته باشند.

بر اساس اجرای سیاست های کلان دولت در بخش امور حمل و نقل عمومی با توجه به افزایش حامل های انرژی شاهد افزایش بی رویه کرایه در برخی از خطوط درون و برون شهری بودیم که طی تماس با مسئولین ذیربط در امور حمل و نقل عمومی شهرداری های گلپایگان، گوگد و گلشهر جویای نرخ های جدید اعلام شده از سوی این دستگاه ها برای تاکسی ها، مینی بوس و آژانس ها شدیم که مدیریت امور حمل و نقل شهرداری گلپایگان در این راستا اظهار داشت: برابر اعلام فرمانداری شهرستان مبنی بر افزایش 15 درصد کرایه های حمل و نقل عمومی درون شهری لذا از اوایل خردادماه سالجاری نرخ های جدید با 15 درصد افزایش اعمال خواهد شد.

وی تأکید کرد: در برخی مسیرها که قبلاً کمتر افزایش نرخ داشته ایم حدود 20 درصد افزایش نرخ داشته است.

همچنین مسئول امور حمل و نقل شهرداری گوگد اعلام داشت: نرخ کرایه های حمل و نقل برون شهری گوگد و گلپایگان و بالعکس با 20 درصد افزایش از کرایه هر نفر 500 تومان با تاکسی به 600 تومان افزایش یافته است.

مسئول امور حمل و نقل عمومی شهرداری گلشهر نیز در این راستا اعلام داشت: نرخ کرایه امور حمل و نقل از گلشهر به گلپایگان و بالعکس با 15 درصد افزایش در بخش سواری تاکسی 1200 تومان تا منطقه وداغ و گلشهر و 1400 تومان تا ورزنه و فیلاخص افزایش داشته است.

مسئولین امور حمل و نقل شهرهای گلپایگان- گوگد و گلشهر یادآور شدند: در صورت درخواست بیشتر رانندگان، مسافران مراتب را به امور حمل و نقل شهرداری های مربوطه اعلام تا با متخلفان برخورد صورت گیرد.

 

Sajedikarafarin3600.blog  یا ساجدی3600


نگاهی گذرا به صنعت بیمه از پیدایش تا امروز

به طور حتم یکی از دستاوردهای مهم بشر جهت حفظ سرمایه ها در قبال حوادث طبیعی و غیرطبیعی توجه به ایجاد نظامی برای جبران خسارات احتمالی بوده است.

سابقه این تفکر بیمه ای را در تاریخ بازرگانان و دریانوردان و سربازان ملل از جمله بابلی ها، فنیقی ها، یونانی ها و چینی ها به ثبت رسیده است.

ایرانیان نیز طبق بررسی های انجام شده بر سنگ نوشته های تخت جمشید از بیمه برخوردار بوده اند.

بیمه به شکل امروزی در جهان از 300 سال قبل و در ایران سابقه ای بیش از 100 سال دارد.

قانون بیمه در سال 1316 به تصویب مجلس رسید و پس از آن شرکت های بیمه دولتی و خصوصی و حتی نمایندگان بیمه خارجی فعالیت خود را به شکل جدی آغاز نمودند.

در سال 1350 بیمه مرکزی ایران برای نظارت و سرپرستی شرکت های بیمه تأسیس شد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی صنعت بیمه بدون وقفه و با قدرت بیشتری به تعهدات خود عمل کرده و این روند ادامه پیدا کرد.

در اواخر دهه 1370 به دلیل رشد جمعیتی و رشد اقتصادی و نیازهای جدید بیمه ای مردم بیمه مرکزی نیاز ورود بخش خصوصی کار آزموده، متعهد و متخصص را تشخیص داده و بر اساس اصول و ضوابط پس از برررسی ها به ترتیب اولویت به شرکت های حاضر در صنعت بیمه کشور اجازه فعالیت داد.

هم اکنون بیش از 20 شرکت بیمه فعال و تعداد زیادی از نمایندگان در کشور فعالیت بیمه ای دارند. کارنامه صنعت بیمه در سالیان اخیر به استناد به آمار و در مقایسه با برخی کشورها نمره قبولی می گیرد که این امر از اعتماد بیمه گذاران، تلاش شرکت های بیمه و نظارت راهبردی بیه مرکزی فراهم گشته است.

صنعت بیمه ایران امروز از همیشه پویاتر می باشد که با اطلاع رسانی دقیق تر و خدمات رسانی مطلوب تر شرکت های بیمه و استقبال هر چه بیشتر مردم از انواع بیمه ضریب نفوذ بیمه در کشورمان نیز به سطح کشورهای پیشرفته خواهد رسید.

این امر سبب رفاه مردم و پیشرفت هر چه بیشتر کشور می باشد.

با بیمه آرامش زندگی را حس کنید

 

 

 

همگرایی طب سنتی با طب کلاسیک

در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با گیاهان دارویی و چگونگی استفاده از آن که در سالن جلسات جهاد کشاورزی گلپایگان با حضور جمعی از علاقمندان برگزار شد، دکتر امیرحسین شایسته هدف از برگزاری این جلسه را ترغیب مردم به استفاده از گیاهان دارویی، آشنایی با خواص، طریقه کشت، برداشت و استفاده از آن برشمرد و افزود: در این کلاس آموزشی پیرامون 14 الی 15 گیاه دارویی با ارزش که در منطقه گلپایگان رشد طبیعی دارند و مردم می توانند با استفاده از آنها یک داروخانه کوچک داروهای گیاهی در منازل خود داشته باشند،بحث و آموزش داده شد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف پرورش، نگهداری و استفاده از گیاهان دارویی لزوم توجه به بحث اقتصاد مقاومتی است که سرلوحه امور قرار گرفته و مقام عظمای ولایت تأکید بر عملی شدن آن در کشور دارند، تصریح کرد: با عنایت به اینکه کشت گیاهان دارویی نیاز کمتری به آبیاری دارد و برخی از  گیاهان داروهایی را ماهیانه و حتی زعفران سه بار در سال نیاز به آبدهی دارد که با خشکسالی های چند سال گذشته در مرکز کشور و این شهرستان برای استفاده بهینه از آب کشاورزی می توان به کشت های گیاهی روی آورد که حتی در صورت مازاد نیاز داخلی آن را به کشورهای دیگر صادر و ارزآوری از این راه به دست آورد.

دکتر شایسته با بیان اینکه در این همایش چند گیاه دارویی معرفی شد که عمدتاً در بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد به گیاه آویشن، بومادران، بابونه، شیرین بیان، بهار نارنج، اسطوخودوس اشاره کرد و افزود: در این کلاس آموزشی طریقه مصرف گیاهان فوق و یک پیشینه از استفاده گیاهان دارویی از زمان های بسیار دور بیان شد که انسان به صورت غریزی و تجربی برای درمان به گیاهان دارویی روی آورد.

وی همچنین به استفاده از بخش هایی از اندام های برخی جانوران و مواد معدنی که ارزش دارویی دارند و در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرند، اشاره کرد و بیان داشت: استفاده از گیاهان دارویی از زمان شناخت خط توسط انسان ها مرسوم بوده که با پیدایش برخی از سنگ نوشته ها و لوح های گلی در منطقه بین النحرین یافت شده می توان سابقه آن را به آن دوران ربط داد.

شایسته با تشریح استفاده از طب سنتی در یونان، ایران، هند، چین و شرق آسیا در گذشته های دور خاطرنشان کرد: در این زمینه در کشور ما ایران آثار افتخارآمیزی مانند کتاب قانون بوعلی سینا که در آن دوران ها نوشته شده و به عنوان یک اثر جاودان در راستای استفاده از گیاهان دارویی در قرون وسطی در اروپا مورد استفاده قرار می گرفته و در حال حاضر بسیاری از دانشجویان از این کتاب استفاده می کنند.

وی یکی از آثار مفید استفاده از طب سنتی را همگرایی آن با طب کلاسیک برشمرد و افزود: در صورت مهیا شدن ارتباط دو طیف اطباء طب سنتی و کلاسیک می توان برای غلبه بر بسیاری از بیماری هایی که امروز در جامعه رو به افزایش است تسلط و نسبت به درمان آن اقدام کرد.

دکتر شایسته با اشاره به اینکه در زمینه گیاهان دارویی یک فلور گیاهان دارویی در حال تحریر دارم که جهت آشنایی علاقمندان و استفاده کنندگان از گیاهان دارویی به زودی چاپ و منتشر و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

وی در پایان با یادآوری این نکته که در ایران حدود 8 هزار گونه گیاه دارویی وجود دارد، افزود: 800 نوع این گیاهان دارویی و 200 گونه آن معطر در ایران که از لحاظ تنوع آب و هوایی بسیار مطلوب می باشد قابل کشت و خودرو می باشد.

 

دکتر تشیعی:

بهره برداری از آب شرب تصفیه خانه گلپایگان تا دو ماه دیگر

دکتر تشیعی در حاشیه بازدید از فاز اول احداث تصفیه خانه آب شرب شهرستان گلپایگان که با حضور مدیرکل آبفای استان اصفهان، مدیران و پیمانکار پروژه مذکور در محل این تصفیه خانه صورت گرفت با بیان اینکه تصفیه خانه آب گلپایگان دومین تصفیه خانه آب شرب از لحاظ کیفی و تصفیه آب در استان اصفهان خوهد بود، افزود' با بهره برداری از این تصفیه خانه تأمین آب شرب شهرهای گلپایگان، گوگد، گلشهر و روستاهای شهرستان انجام خواهد پذیرفت.

معاونت امور آبفای کشور با اشاره به اینکه در فاز اول این پروژه بخشی از آب مورد نیاز شهر گلپایگان تأمین شد، افزود:' تصفیه خانه اصلی از حدود یک سال و نیم گذشته عملیات اجرایی آن با توجه به کمبود اعتبارات عمرانی شروع شده است و مقرر بود که تا پایان خردادماه این پروژه به بهره برداری برسد اما به دلایل کمبود اعتبارات علیرغم تلاش همکاران مان در آب و فاضلاب استان و استفاده از ظرفیت های موجود منابع اعتباری، ملی و متفرقه اعتبارات استانی و داخلی در زمان تعیین شده به اتمام نرسید و تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعظم تجهیزات الکترومونیکال در بخش فرایندی تصفیه خانه خریداری شده و در حال انتقال به محل تصفیه خانه است.

وی با اشاره به اینکه در نشست با عوامل اجرایی و کارفرما مقرر شد حداکثر تا دو ماه آینده تصفیه خانه آب گلپایگان به مدار بهره برداری کامل برسد، تصریح کرد: با بهره برداری از آب شرب این تصفیه خانه که بسیار مجهز و متعارف می باشد و فیلتراسیون و دیگر امکانات و تجهیزات آن قادر خواهد بود آبی که از سد کوچری وارد آن خواهد شد را به طور کامل تصفیه و مورد استفاده مردم این خطه قرار دهد.

دکتر تشیعی با اذعان به اینکه بهره برداری از این تصفیه خانه آب شرب با کیفیت که همواره جزء انتظارات به حق مردم این خطه بوده مرتفع خواهد شد، خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از افتتاح این تصفیه خانه عملیات اجرایی مربوط به انتقال آب تصفیه شده به منطقه گلشهر و روستاهای شهرستان شروع خواهد شد که امیدواریم هر چه زودتر این فاز هم به بهره برداری رسیده و از این آب کل منطقه شهرستان مشروب شوند.

وی دورنمای بهره برداری از آب تصفیه شهرستان را برای دوره 25 ساله بیان کرد و افزود: این طرح امکان توسعه داشته و در صورت افزایش جمعیت و میزان درخواست قادر خواهیم بود فازهای توسعه تصفیه خانه را اجرا کنیم.

معاون نظارت بر بهره‌بردار?ی شرکت مهندسی? آبفای? کشور با اشاره به خشکسالی های چند سال گذشته در مرکز کشور یادآور شد: امسال 13 درصد نسبت به سال گذشته کاهش و در بلند مدت نیز 20 درصد کاهش بارندگی و در مجموع روان آب های ما 150 درصد کاهش داشته است که به همین لحاظ کشور در شرایط خاص از نظر منابع آبی قرار گرفته و حدود 570 شهر کشور در معرض تنش آبی قرار دارد.

دکتر تشیعی در پایان یادآور شد: پروژه تصفیه خانه آب شرب شهرستان گلپایگان تاکنون حدود 6/5 میلیارد تومان هزینه در برداشته و تکمیل آن حدود 20 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت که علاوه بر منابع و ردیف اعتباری با استفاده از سایر اعتبارات از جمله منابع خشکسالی، تنش آبی خواهد داشت و در صورت نیاز نیز اگر پروژه نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی داشته باشد، اقدام خواهیم کرد.

 

 


امام جمعه گلپایگان:

همه ما مدیون معلمین هستیم

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی در مراسم تجلیل از بازنشستگان فرهنگی که در سالن فرهنگی رفاهی خانه معلم با حضور جمعی از پیشکسوتان و فرهنگیانی که در سال جاری به افتخار بازنشستگی نائل می شوند بیان داشت:  من بر اساس اعتقاد راسخ و بسیار محکمی که بر بحث معلمی دارم و با این اعتقاد که بخش اعظمی از فرهنگ سازی تعلیم و تعلم و نقش آفرینی در جامعه دینی و توحیدی ما بر عهده فرهنگیان و معلمین گرانقدر است زیرا معلم است که می تواند سعادت و شقاوت فرد را رقم زند؛ لذا امیدوارم که شما فرهنگیان خصوصاً پیشکسوتان قدر خود را بدانید و نگاه به افرادی نکنید که قدردان زحمات شما نیستند بدانید کار شما بسیار ارزشمند و گرانبهاست.

وی با بیان اینکه جامعه جایگاه رفیع منزیت و منزلت معلمی و فرهنگی بسیار بالاست و اگر کسانی قدرشناس این منزلت و فضیلت نبودند ازارزش شما کاسته نمی شود ؛ لذا امید به روزی که جامعه دینی، اسلامی و فرهنگی ما قدر و منزلت معلمین را بهتر بشناسند و در قبال زحمات و تلاش ها و فداکاری های معلمین اقدام لازم را بنمایند.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان با اشاره به اینکه همه ما مدیون معلمین هستیم، افزود: ما مرهون فداکاری معلمین هستیم که از جان مایه گذاشت و ما را با روشنایی آشنا و از ظلمت رهاندند.

وی با بیان اینکه نقش معلم نقش سازنده است، افزود: شاید در برخی امور نقش معلم از نقش پدر و مادر هم بهتر گل کند و تأثیر بگذارد لذا امیدوارم خداوند جزای خیر بابت زحمات، تلاش ها و فداکاری هایی که انجام داده اید عطا کند.

امام جمعه گلپایگان با تبریک ایام نیمه شعبان و ولادت منجی عالم بشریت به بحث انتظار اشاره کرد و افزود: انتظاری سازنده است که با تحرک، تلاش و فداکاری باشد و امیدواریم روزی که منجی عالم بشریت (عج) برای افتتاح جامعه مدنی و توحیدی و اسلامی تشریف بیاورند ما به عنوان جاده صاف کن های ایشان با پشت سر گذاشتن سختی ها و مشکلات و گرفتاری هایی که به جان خریده ایم آماده ظهورش باشیم.

حبیب ا... جمالی مدیریت اداره آموزش و پرورش گلپایگان در ابتدای این مراسم ضمن تجلیل از پیشکسوتان و فرهنگیانی در سال جاری به افتخار بازنشستگی نائل می شوند، اظهار داشت: این مراسم به پاسداشت عزیزانی است که عمر گرانمایه خود را در جهت تعلیم و تربیت نسلهایی کردند که سرمایه اصلی جامعه شدند و حتماً این سرمایه برای آنان به عنوان باقیات و صالحات ذخیره آخرتشان خواهد ماند.

وی بازنشستگی را فصل جدیدی از مراحل زندگی افراد برشمرد که ضامن تداوم رشد و ترقی شان را در زندگی همراه با چاشنی تجربه نشاط آورترین مرحله زندگی آنان به همراه خواهد داشت.

مدیر آموزش و پرورش گلپایگان با اشاره به اینکه بازنشستگی پایان آموختن علم به دیگران نیست، خاطرنشان کرد: تجربه ارزشمند بازنشستگان برای رشد بهتر و بیشتر مدرسان و معلمان می تواند آنها را در امر آموزش یاری نماید.

حبیب جمالی با بیان اینکه بازنشستگان گنجینه های گرانبها و منبع تجربیات ارزنده ای هستند،افزود: تجربیات عزیزان بازنشسته راهگشای کسانی است که تازه وارد میدان تدریس علم و دانش شده اند و باید روش کاری و منش آنان را سرلوحه خود قرار دهند.

وی با اذعان به اینکه هویت آموزش و پرورش به معلمین بستگی دارد، تصریح کرد: احترام پیشکسوتان بر همه ما واجب و ضروری است زیرا که آنان چراغ راه آیندگانند که با هزینه کردن جوانی تجربه آموختن و دنیای جدید را به نسل های آینده می آموزند.

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید یک سری چالش ها و مشکلات با توجه به اقداماتی که باید صورت گیرد به وجود خواهد آمد از تغییر مکان اداره آموزش و پرورش به محل جدید آن واقع در بلوار سلمان فارسی و تغییرات در چند واحد آموزشی شهرستان به لحاظ دو دوره ای شدن مقطع ابتدایی خبر داد و افزود: با آماده شدن فضای آموزشی دبیرستان حضرت امام (ره) چند واحد آموزشی در این مکان تجمیع شده و دوره ابتدایی به دو بخش اول تا سوم و چهارم تا ششم تقسیم بندی و در واحدهای جداگانه دانش آموزان به تحصیل ادامه خواهند داد که در این زمینه ها خواستار مساعدت، همراهی و همکاری خانواده های محترم دانش آموزان و دیگر همکاران شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.