هفته نامه صدای گلپایگان

هفته نامه صدای گلپایگان

هفته نامه صدای گلپایگان

هفته نامه صدای گلپایگان

شماره 340 سه شنبه 26 خرداد 1394

نماینده مردم شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس خواستار شد:
تحقق نیازهای جامعه معلولین با تعامل مسئولین صورت گیرد
ر- زمانی: نماینده مردم شهرستان گلپایگان در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق نیازهای جامعه معلولین با تعامل مسئولین و همکاری هر چه بیشتر دستگاه های ذیربط در جهت افزایش تمهیدات و امکانات به این قشر آسیب پذیر جامعه صورت گیرد.
با این نگاه که قبول کنیم معلولین نیز جایگاه و منزلتی بیش از افراد سالم در جامعه دارند، در جامعه امروز باید به معلولین نگاه ویژه شده و توانمندان جسمی این حق را برای آنان قایل شوند.
بنا بر وظیفه ای که در راستای استفاده معلولین از مواهب اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ... در جامعه وجود دارد، افراد سالم وظیفه اخلاقی دارند تا در جهت در اختیار قرار دادن این انکانات به جامعه معلولین کمک یار و همراهی لازم را داشته باشند.
بنابراین رسالت مسئولین ذیربط در دستگاه های مختلف ایجاب می کند تا در نیل به این هدف که جامعه معلولین همسو با دیگر افراد جامعه به سهولت زندگی کنند و در اجتماع مانند دیگر افراد سالم از امکانات اجتماعی زندگی نمایند شرایط و زیرساخت های لازم را برای آنان فراهم کنند.
یک فرد سالم ممکن است با فعالیت روزانه خود نیازهای جسمی و پرورشی خود را تأمین کند، اما آیا یک معلول هم که فقط قادر خواهد بود در یک ویلچر بنشیند خواهد توانست نیاز جسمی و پرورشی خود را برآورده کند؟ مسلماً خیر.
پس بنابراین برای اینکه نیاز روحی و جسمی معلولین تأمین شود باید شرایطی را در جامعه فراهم کرد تا آنان با استفاده از امکاناتی که در اختیار افراد سالم قرار می گیرد بتوانند نسبت به پرورش روح و جسم خود اقدام کنند.
کمبود منابع مالی در خانواده هایی که حداقل یک معلول داشته باشند کاملاً محسوس بوده چه رسد به خانواده هایی که خدای ناکرده چندین معلول جسمی داشته باشند، بنابراین وظیفه مدیران دستگاه های مختلف ایجاب می کند تا با همکاری مؤسسات و افراد توانمند نسبت به فراهم کردن شرایط زندگی، تفریح و ورزش معلولین نیز قدم هایی بردارند.
بر این اساس در نشستی که صبح امروز با حضور نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، معاون فرمانداری، چندتن از مدیران یا نمایندگان ادارات آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد، ورزش و جوانان، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان و سه نفر از معلولین به نمایندگی از جامعه معلولین شهرستان در دفتر نماینده مجلس برگزار شد، پس از بیان مسایل و مشکلات عدیده جامعه معلولین که از سوی نماینده آنان مطرح شد و عمدتاً در راستای بی توجهی به مشکلات افراد معلول، عدم امکانات اولیه در تردد معلولین، عدم وسایل حمل و نقل عمومی ویژه معلولین و عدم اختصاص ساعات ورزشی سالن ها به جامعه معلولین، بخش هایی از مطالبات به حق این جامعه بود که پس از اظهار نظر مسئولین ذیربط سید محمدحسین میرمحمدی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در جهت سر و سامان دهی به وضعیت جامعه معلولین این اقدامات را کافی ندانست و خواستار تعامل و همکاری هر چه بیشتر دستگاه های ذیربط در جهت افزایش تمهیدات و امکانات به این قشر آسیب پذیر جامعه شد.
نماینده شهرستان در مجلس با بیان اینکه معلولین مشکلاتی فزون تر از افراد سالم جامعه دارند، اظهار داشت: علیرغم مسایل و مشکلاتی که جامعه معلولین دارند یک همدلی و حمیت نه تنها در این شهرستان بلکه در کل کشور نسبت به معلولین وجود دارد و این از برکات دیدگاه مردم ایران اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه روحیه بالا و خلاقیت های بسیار خوبی از سوی معلولین در بخش های مختلف علمی، فناوری، اجتماعی، خدماتی و ... صورت گرفته است، افزود: وظیفه هیأت مدیره و مدیرعامل جامعه معلولین رسیدگی به مشکلات آنان و رایزنی با مسئولین شهرستان در راستای رفع این مشکلات باید باشد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با حمایت از تشکیل کمیته ای در راستای رسیدگی به مشکلات معلولین در فرمانداری گلپایگان، عنوان کرد: شکل گیری کمیته مذکور با مدیریت معاون فرمانداری و حضور دستگاه های ذیربط و تعامل بین آنها می تواند نسبت به رفع مشکلات این جامعه ایفای نقش کند و منجر به پررنگ تر شدن دیدگاه دستگاه های ذیربط در جهت مشکلات آنان خواهد شد.
میرمحمدی با تقدیر از زحمات شهرداری و شورای اسلامی شهر خواستار ارائه عملکرد و گزارش دستگاه های ذیربط جامعه معلولین شد و افزود: با توجه به اینکه وضعیت جاری کشور در شرایط فعلی یک وضعیت ویژه است و دولت یازدهم با همراهی مجلس نیز در راستای زدودن از مشکلات و معضلات جامعه معلولین همراه و همکاری و مساعدت لازم را دارند.
در ادامه علیرضا غیور معاون فرمانداری گلپایگان با اشاره به اینکه نباید روند بی توجهی به مشکلات معلولین ادامه یابد خواستار تعامل بیشتر مدیران و دستگاه های ذیربط با جامعه معلولین شد و اظهار داشت: ما به عنوان دستگاه های پاسخگو در خدمت جامعه معلولین شهرستان خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه در هفته آینده با تشکیل یک کمیته و حضور جمع حاضر به اتفاق دستگاه های ذیربط دیگر مشکلات جامعه معلولین پیگیری و دنبال خواهد شد، افزود: در راستای مباحث ورزشی مورد نظر جامعه معلولین ضمن اینکه باید یادآور شد بر اساس ماده 88 قانون اماکن ورزشی باید به بخش خصوصی واگذار شود، لذا مدیران ادارات ورزش و جوانان فقط جوابگوی واگذاری اماکن ورزشی به مسئولین ذیربط خود بوده و ملزم به پاسخگویی در خصوص نیازهای افراد معلول نمی باشند.
غیور با بیان اینکه مشکلاتی که در راستای عدم اختصاص سالن های ورزشی به معلولین به قوانین و مقررات مصوب کشور مرتبط است، افزود: علیرغم دیدگاه های فوق نمی توان نیاز جامعه معلولان را نادیده گرفت و باید نسبت به تأمین نیازهای آنان حدالمقدور اقدامات مورد لزوم صورت گیرد.
معاون فرمانداری گلپایگان خواستار برنامه ریزی نیاز معلولین شهرستان از سوی نماینده آنان شد و با اشاره به اینکه رشته های ورزشی که امکانات آن در جامعه معلولین شهرستان وجود دارد تعیین تا در جلسه هفته آینده نسبت به ارزیابی و برنامه ریزی برای آن اقدام صورت گیرد. 
وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر یک سالن کوچک در شهرستان وجود دارد که دارای قابلیت های لازم و تبدیل به سالن اختصاصی ویژه معلولین خواهد بود که پس از رفع موارد و موانع اداری می توان آن را در اختیار جامعه معلولین قرار داد تا دغدغه این قشر از لحاظ نبود سالن و امکانات ورزشی مرتفع شود.
در ادامه علی فیروزی رئیس شورای اسلامی شهر و شهرستان گلپایگان با اشاره به اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر مانند گذشته در خدمات رسانی به این جامعه پیش قدم بوده، افزود: پارک هفده تن با ایجاد بسترهای لازم که صورت خواهد گرفت را در اختیار معلولین قرار خواهیم داد.
به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست دیگر مسئولین و نمایندگان ادارات شهرستان نیز نظرات و مسایل خود را پیرامون ایجاد تمهیدات و تسهیلات مورد نیاز به جامعه معلولین اعلام داشتند.

برگزاری همایش اسب های اصیل در گلپایگان
ر- زمانی: به همت هیئت سوارکاری بسیج، 55 رأس اسب اصیل ایرانی با حرکات زیبای نمایشی در گلپایگان دوستداران این حیوان نجیب و زیبا را به تحسین واداشت.
میثم فتاحی مسئول هیئت سوارکاری بسیج سپاه گلپایگان در حاشیه برگزاری همایش اسب های اصیل ایرانی که با شرکت 55 اسب از نژادهای "» دره شور، عرب دره شور، عرب ایرانی و خارجی و کرد« که عصر امروز در منطقه اشرف آباد گلپایگان صورت گرفت، هدف از برگزاری آن را نمایش انواع اسب اصیل و شناساندن آن به علاقمندان بیان کرد و افزود: تولید، پرورش و اسب دوانی طی سه چهار سال گذشته رونق فراوانی یافته است و علیرغم گران بودن قیمت این حیوان نجیب و هزینه های سنگینی که دارد، نگهداری و پرورش آن در حال افزایش است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان گلپایگان به عنوان یکی از قطب های پرورش و سوارکاری اسب شهرت یافته است، خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته نام این شهرستان نیز به عنوان قطب پرورش اسب در زمره دوستداران و علاقمندان قرار گرفته است.
فتاحی با یادآوری این نکته که پیست اسب دوانی هیئت سوارکاری بسیج سپاه گلپایگان در حال آماده شدن است، افزود: به منظور برگزاری همایش ها و نمایش اسب های اصیل این پیست در حال آماده سازی بوده و هم اکنون به منظور آمادگی و حضور اسب سواران هیئت سوارکاری بسیج نسبت به برگزاری همایش ها و برنامه های مختلف در طول سال اقدام می کند.
مسئول هیئت سوارکاری بسیج گلپایگان در پایان یادآور شد: امروز 55 رأس اسب در این همایش به نمایش گذاشته شد که حدود 95 درصد آن متعلق به این شهرستان و مابقی از شهرهای اصفهان، فلاورجان، خوانسار و الیگودرز می باشند.

تقدیم به سقاخانه حضرت اباالفضل (ع)
آبی بنوش ای رهگذر، سقاست اینجا
هر روز هفته بنگری، غوغاست اینجا
ماه علی (ع)، ماه صفر، ماه محرم
هم روضه و هم نوحه ها، برپاست اینجا
حاجت بگیرد هر کسی آید به سقا
مشکل گشای مردمِ تنهاست اینجا
دردِ دلش هر کس به سقاخانه گوید
داند که مَحْرم با همه دلهاست اینجا
اینجا نباشد علقمه روحش چو دریاست
نیکو اگر که بنگری دریاست اینجا
یادی کن از عباس و آبی نوش جان کن
ام البنین آن مادرِ سقاست اینجا
ای که چو یعقوب نبی چشم انتظاری
حاجت طلب کن حضرت زهراست اینجا
گر که شفا خواهی برای دردِ پنهان
دارالشفا و یاور مولاست اینجا
با آنکه دستش شد جدا در یاری دین
آن دست گیر و شافع فرداست اینجا
حاجت گرفته (طالب) و گفتا در این نظم
راهی به سوی جنت المأواست اینجا
»طالب گلپایگانی«

اصلاح و پوزش
بدینوسیله تیتر خبر مربوط به نشست خبری فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان که به مناسبت بیست و ششمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) در شماره 339  این نشریه چاپ و منتشر گردید، کلمه »تهذیب« در تایپ به اشتباه » تذهیب« درج شده که ضمن پوزش از فرماندهی محترم ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان و خوانندگان محترم اصلاح می گردد.

(اندیشه ایمن، جامعه ایمن)
شماره شصت و ششم
آشنایی با حریق (6)
همشهریان فهیم در ادامه مطالبی که در هنگام رویارویی با آتش سوزی فرا گرفتید نظرتان را به ادامه این بحث جلب می نماییم.
مرحله چهارم مربوط به خاموش کردن آتش می باشد، با توجه به توانایی ها و امکاناتی که در اختیار دارید آتش را خاموش کنید. اگر احساس می کنید از عهده این کار برنمی آیید جان خود را به خطر نیاندازید و سریع از محل حادثه دور شوید.
مرحله پنجم: زمان و آتش رابطه متقابل دارند، هر چه زمان بیشتر بگذرد دامنه آتش وسیع تر، خسارات بیشتر و اطفاء کردن آن مشکل تر خواهد بود، بنابراین زمان را از دست ندهید و سریعاً با شماره 125 آتش نشانی تماس بگیرید، با آرامش و دقت نوع و آدرس محل حادثه را به اطلاع اپراتور آتش نشانی برسانید. در آدرس دادن، از اماکن یا شاخص های محلی مانند نام مسجد، سوپر مارکت هم جوار و امثالهم استفاده نمایید و یا خودتان را بر سر راه اکیپ عملیاتی قرار دهید و به آنها در زودتر پیدا کردن محل حادثه کمک نمایید و آمار و اطلاعات مربوط به آن محل از قبیل جای کنتورها در ساختمان، محل حبس شدن افراد، وجود پتانسیل های خطر مثل وجود کپسول گاز و ... در اختیار آتش نشانان قرار دهید. از تجمع و اظهارنظر غیرکارشناسانه، ایجاد اغتشاش و تنش، فیلمبرداری با تلفن همراه و ... جداً بپرهیزید.
رفتارهای صحیح را با عملکردمان به کودکان بیاموزیم
آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلپایگان

با آسیب های نهفته در اینترنت که تهدیدکننده امنیت و سلامت فرزندانمان است، بیشتر آشنا شویم.
                           روابط عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان گلپایگان

مراکز خرید تضمینی گندم در گلپایگان
روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی با ارسال گزارشی مراکز خرید تضمینی کشاورزان شهرستان گلپایگان را که در 4 مرکز می باشد به شرح ذیل اعلام نمود:
- کارخانه آرد عظیم گلپا
- امید
- وحدت
- کنار رودخانه

نیازسنجی توسعه مراکز بازپروری ترک اعتیاد در شهرستان
در جلسه اتاق فکر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان که صبح روز دوشنبه با حضور اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری گلپایگان برگزار شد، پس از بررسی مصوبات صورت جلسه قبل و اقدامات انجام گرفته در راستای پیشبرد اهداف موردنظر، چندتن از اعضا پیشنهادات و رئوس برنامه ها و فعالیت مراکز تحت نظارت خود را در جلسه مطرح نمودند که پس از تبادل نظر و بیان دیدگاه صاحبنظران مقرر شد اقدامات فوق در جهت کاستن از معضل مصرف موادمخدر و هماهنگی در جهت حمایت از مراکز ترک اعتیاد بر مبنای پیشبرد اهداف ادامه یابد.
علیرضا غیور معاونت فرمانداری شهرستان که مدیریت جلسه مذکور را بر عهده داشت در پایان ضمن تقدیر از حضور مسئولین و نمایندگان مراکز ترک اعتیاد و درمان خواستار تعامل هر چه بیشتر مجموعه های ذیربط در جهت توفیق هر چه بهتر اهداف مورد نظر شد و خاطرنشان کرد: امید است در ارتباط با هر چه بهتر و مطلوب تر عملکرد خدمات در راستای بهبود شرایط برگشت معتادین به وضعیت مطلوب ما به عنوان دستگاه اجرایی بتوانیم یک تعامل معقول در جهت توسعه این مراکز داشته باشیم.
معاونت فرمانداری گلپایگان با تأکید بر اینکه حمایت و پشتیبانی از مراکز ترک اعتیاد در جهت فعالیت بهتر و مطلوب تر می تواند توفیقات بهتری کسب نماید تصریح کرد: مراکزی که هم اکنون در شهرستان در زمینه ترک اعتیاد فعالیت دارند این امکان را دارند خدمات بهتر و بیشتری ارائه دهند و وظیفه ما حمایت و در صورت نیاز افزایش این مراکز با توجه به امکانات می باشد.

رمضان بهار رستگاری
در گردش ایام هر سال، رمضان پر برکت، زمان را به قدوم مبارک خویش آذین می بندد و دلها را به مهمانی خویش فرا می خواند. در این ماه مبارک مؤمنان بر سفره خداوند می نشینند و لقمه معرفت برمی گیرند، رمضان از راه می رسد تا به آدمی تذکر دهد که چگونه در طریق خداوند قدم بردارد. در نزد دوستان خداوند هر لحظه با تذکر همراه است، اما رمضان یادآوری بزرگ است، یادآور خودسازی و دوری از هر آنچه و هر آن که آدمی و ساحت قدس او را نادیده می گیرد و راهبر به ضلالت است.
رمضان ماه پاسداری از قرآن و احیای تعالیم آن است. خداوند سبحان خود وظیفه حفاظت از بزرگترین معجزه خویش بر روی زمین را بر عهده گرفته است. در رمضان حضرت حق بنده خویش را به آزمون فرا می خواند تا بزرگی و عظمت مخلوق خویش را به جهان خلقت بنمایاند. اراده آدمی از هر آنچه نفس در طلب آن است چشم می پوشد و به همگان نشان می دهد که آدمی برترین مخلوقات و جانشین خداوند است.
روزه باز ایستادن از بدی ها و گسترش نیکی هاست و سنت خداوند گسترش پاکی هاست. خداوند، جهان را بر مدار پارسایی خلق فرموده است، از همین روست که مفسران در تعریف این که نخستین روزه دار چه کسی بوده است، سابقه امر را به حضرت آدم می رسانند.
رمضان که از راه می رسد هر چه در دل و دست داری بگذار و بگذر، انگشتان ناتوان را در نرمای مهتابی رمضان به گشودن گره های کور وادار و لب های تفتیده را در نهر رمضان سیراب کن.
رمضان پنجره ای است رو به ملکوت، رو به سوی پنجره کن و سینه بگشا.
دمی نان بگذار و جان بر دوش گیر که از پنجره رمضان ملکوت عرض روح تو را فرا می خواند. جوانه روح برگیر و در ضیافت صیام، یک یک بندها بگسل، بگسل.... و پاکیزه شو.
شهادت مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی (ع) در این ماه نیز پیوستن به حضرت معبود بود و او جانی آکنده از نور و پارسایی را به پیشگاه دوست هدیه کرد.
ای خداوند، ماه رمضان را از زمزمه عبادت ما پرساز و شب و روزش را به طلعات ما آراسته گردان، ما را یاری ده که روزهایش را روزه بداریم و شب هایش را به نماز و تضرع و خشوع در پیشگاه تو به سحر برسانیم تا مبادا که روزهایش به غفلت ما شهادت دهند و شب هایش به سهل انگاری ما...
                                                                                            احمد ساری

مهدی نوری مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلپایگان اعلام نمود :

 در تاریخ 23/3/94 طی تماس تلفنی اطلاع یافتیم یک دستگاه خودروی سواری سمند طعمه حریق و منفجر شده است ، بلافاصله اکیپ عملیاتی ایستگاه شماره 2 در محل حاضر و نسبت به اطفاء حریق اقدام نمودند .

 علت این حادثه نشتی گاز مایع (LPG LPG) بود که راننده خودروی مذکور از آن به طور غیر اصولی استفاده نموده و این سانحه پس از سوختگیری از طریق سیلندر واژگون در حاشیه خیابان اتفاق می افتد و مخزن گاز خودرو منفجر و به آتش کشیده می شود، متاسفانه در پی این سانحه راننده خودرو مصدوم و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل می شود.

شهروندان گرامی : استفاده از گاز مایع به عنوان سوخت خودرو نه تنها صرفه اقتصادی ندارد بلکه ضمن وارد نمودن  آسیب جدی به موتور خودرو،  باعث بروز صدمات و خطرات جدی برای جان شما و اطرافیانتان نیز می گردد.

                                                                        

جشن بزرگ فیتیله ای ویژه خانواده های گلپایگانی برگزار گردید.
به مناسبت میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) وبه منظور غنی سازی اوقات فراغت شهروندان وایجاد اوقاتی مفرح،با نشاط و سالم برای خانواده ها خصوصا کودکان ونوجوانان جشن بزرگ فیتیله ای ویژه خانواده های گلپایگانی برگزار گردید.
جشن بزرگ فیتیله ای  توسط شرکت فرهنگی هنری گیتی گویش وبا همکاری فرمانداری شهرستان ، شورای اسلامی شهر ، شهرداری گلپایگان ، نیروی انتظامی ، پلیس راهور وادارات فرهنگ وارشاد اسلامی ، ورزش وجوانان ، شرکت توزیع برق ، شرکت دیار خودرو وهتل جهانگردی شهرستان درتاریخ 17 خردادماه از ساعت 30/17 تا 30/19 در سالن ورزشی 22 بهمن با حضور معاون فرماندارشهرستان  ، ریاست واعضای شورای اسلامی شهر وتعدادی از مسئولین شهرستان وجمع کثیری از شهروندان و کودکان ونوجوانان گلپایگانی وشهرهای همجوار برگزار گردید.
در این جشن بزرگ که از مدت ها قبل برای آن برنامه ریزی شده بود ، گروه هنری فیتیله با حضورآقایان محمد مسلمی ، علی فروتن وحمید گلی از هنرمندان مطرح تلویزیون که در بخش کودک فعالیت می نمایند ، به مدت دوساعت به هنرنمایی پرداخته وبرنامه ای شاد همراه با آموزه های شهروندی برای حاضرین اجرا نمودند .
در ابتدای این جشن بزرگ پس از تلاوت آیاتی از قران کریم و پخش سرودجمهوری اسلامی ایران ، آقای فیروزی ریاست شورای اسلامی شهر گلپایگان ضمن خیر مقدم به حاضرین وتشکر از گروه هنری فیتیله ای وشرکت فرهنگی هنری گیتی گویش اظهار داشتند : با توجه به ازدیاد جمعیت وگسترش زندگی شهرنشینی وآپارتمان نشینی نیاز به آموزش شهروندان در گذر از زندگی شهرنشینی به زندگی شهروندی می باشد وشورای اسلامی وشهرداری گلپایگان تلاش می نمایند تا با گسترش فضاهای سبز شهری ، خدمات ونظافت وپاک سازی شهر واجرای پروژه های عمرانی وشهرسازی وتوسعه وسایل باز ی کودک وامکانات ورزشی در پارک ها وبوستان های شهر وهمکاری در برگزاری برنامه های فرهنگی واجتماعی شهرستان ضمن ایجاد نشاط سالم به مقوله های رفاه وبالندگی شهری نیز کمک نمایند.
شایان ذکر است در این جشن بزرگ بیش از 4000 هزار نفرازمردم شهرستان گلپایگان وحتی شهرهای همجوار شرکت نمودند و برنامه با استقبال فراوان وخوب شهروندان مواجه گردید.
                                                        روابط عمومی شهرداری گلپایگان

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید اجازه دادند تا مبلغ 500 هزار تومان از سهم امام جهت آزادی زندانیان متدین بدهکار در جرایم غیرعمد پرداخت شود.
پنج تن از مراجع عظام تقلید اجازه دادند که برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، از سهم امام زمان(عج) استفاده شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی از کارشناسان برنامه سمت خدا، با اعلام این خبر افزود: "براساس هماهنگی‌های انجام شده، مراجع تقلید آیات وحید خراسانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی و سیستانی اجازه فرمودند در ماه مبارک شعبان تا مبلغ 500 هزار تومان از سهم امام(ع) جهت آزادی زندانیان متدین بدهکار در جرایم غیرعمد پرداخت شود".
به گفته استاد حسینی قمی این مسأله در برنامه سمت خدا نیز به اطلاع مؤمنین رسید.
سهم امام چیست؟
بر اساس دلایلی که در قرآن و روایات موجود است، انسان مسلمان باید خمس ـ یعنی یک پنجم ـ پنج نوع از اموال خود را با شرایط خاص خود، به خداوند بپردازد و در آن حق شخصی ندارد: 1.غنیمت، 2.گنج، 3.سود کسب، 4.مالی که از راه غواصی از دریا به دست آید و 5.مال حلال مخلوط با حرام که نه مقدار حلال آن مشخص باشد نه مالک مال حرام.
این اموال باید به پیامبر(ص) یا امامان معصوم(ع) پرداخت شود؛ و در زمان غیبت، باید به مجتهد جامع الشرایط تحویل گردد تا وی به مصارف آن برساند.
نیمی از خمس، سهم امام زمان(عج) و نیم دیگر آن سهم سادات است..
فتاوای مراجع عظام تقلید درباره مطلب  فوق، به ترتیب زیر است:
امام خمینی(ره): باید به مرجع تقلید خود یا مجتهدی که مانند او از نظر کمیت و کیفیت به مصرف می رساند، بپردازد و نیز می تواند در جایی مصرف کند که مرجع تقلیدش اجازه می دهد.[1]
آیت الله العظمی خامنه ای: باید خمس را به ولی امر مسلمانان یا وکیل او بدهد و اگر به فتوای مرجع تقلید خود نیز عمل کند، موجب برائت ذمه می شود.[2]
آیات عظام فاضل(ره)، نوری همدانی، مکارم شیرازی، بهجت(ره) و وحید خراسانی: باید سهم امام را به مرجع تقلید خود یا مجتهدی که مانند او از نظر کمیت و کیفیت به مصرف می رساند، بدهد و نیز می تواند در جایی مصرف کند، که مرجع تقلیدش اجازه می دهد و سهم سادات را بنابر احتیاط واجب، باید به مرجع تقلید خود و یا با اجازه او به سادات بدهد.[3]
آیت الله العظمی تبریزی(ره): باید سهم امام را به مرجع تقلید خود یا به مصرفی که او اجازه می دهد، برساند و چنانچه بخواهد به مجتهد دیگری بدهد، بنابر احتیاط واجب باید از مرجع تقلید خود اجازه بگیرد و سهم سادات را می توان به خود آنان داد.[4]
آیت الله العظمی سیستانی: باید سهم امام را به مرجع تقلید خود یا به مصرفی که او اجازه می دهد، برسانند و احتیاط واجب آن است که او مرجع اعلم و آگاه بر جهات عامه باشد و سهم سادات را می توان به خود آنان داد.[5]
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: باید سهم امام را به مرجع تقلید خود یا مجتهدی که مانند او از نظر کمیت و کیفیت به مصرف می رساند، بدهد و نیز می تواند در جایی مصرف کند که مرجع تقلیدش اجازه می دهد و سهم سادات را نیز می توان به خود آنان داد.[6]
نتیجه: هم اکنون و با این اجازه، علاوه بر مقلدان حضرات آیات صافی و سیستانی، مقلدان چهار مرجع دیگر که خمس بر گردن دارند نیز می توانند نیمی از آن را ـ با شرایط مذکور ـ برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، هزینه کنند.
[1]. توضیح المسائل مراجع، ج2، م 1834.
[2]. خامنه ای، اجوبة المسائل، س 1004 و 1002.
[3]. توضیح المسائل مراجع، ج2، م 1834؛ نوری، توضیح المسائل، م 1830؛ وحید، توضیح المسائل، م 1843.
[4]. توضیح المسائل مراجع، ج2، م 1834.
[5]. همان
[6]. همان­­

مدیرکل امور بانوان استانداری اصفهان خواستار شد:
اختصاص بوستان ویژه به بانوان در تمام شهرهای استان اصفهان
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: در هر شهر باید بوستان یا پارکی را به بانوان اختصاص دهند و اگر این امکان وجود ندارد فضایی محصور برای ورزش بانوان در نظر گرفته شود.
سهیلا اثنی‌عشران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز نشست منطقه‌ای بانوان و خانواده استانداری اصفهان با حضور کارشناسان امور بانوان فرمانداری‌های شهرهای گلپایگان، خوانسار، فریدن، فریدونشهر، چادگان و تیران‌وکرون به میزبانی شهرستان گلپایگان در ارگ تاریخی گوگد برگزار شده است.
وی با بیان اینکه در هر نشستی یک دستور کار ویژه قرار دارد، تصریح کرد: در این نشست کارشناسان به ارائه گزارشی از روند کارهای انجام شده در شهرستان خود می‌پردازند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان بیان کرد: در نشست منطقه‌ای امروز که با حضور فرماندار، رئیس شورای شهر و شهرداران سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر برگزار شده هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و تعامل و همکاری بین شهرداران و امور بانوان فرمانداری تاکید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بودجه امسال هنوز ابلاغ نشده است، تاکید کرد: فعلا نمی‌توانیم طرحی اعلام کنیم اما در حال حاضر بررسی بر روی طرح متمرکز اشتغال زنان سرپرست خانواده در حال انجام است.
اثنی‌عشران ادامه داد: در این طرح که از هفته گذشته با همکاری فنی و حرفه‌ای، کار و رفاه اجتماعی و صندوق مهر امام رضا «بانک توسعه و کارآفرینی امید» آغاز شده در مرحله نخست فردی به عنوان پشتیبان مشاغل خانگی باید معرفی شود که ضمن ارائه طرح و آموزش در حوزه کارآفرینی، اشتغال، بازاریابی و فروش صنایع و مشاغل خانگی حوزه بانوان مستعد فعالیت باشد تا بتوانیم تسهیلات و وام بانکی مورد نظر را در اختیار وی بگذاریم.
وی به یکی دیگر از کارهای در حال اجرای بانوان استانداری پرداخت و اظهار کرد: حوزه سلامت به چهار بخش جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی تقسیم می‌شود و در حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشت و درمان طرح‌های مشترکی در حال اجراست که می‌توان به پیشگیری، آموزش و غربال‌گری سرطان‌های شایع در بین زنان اشاره کرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان همچنین به آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری و آموزش در حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می‌دهند و ارائه آموزش‌هایی مانند مهارت‌های زندگی، مهارت حل مسئله، تفکر نقاد، استعدادشناسی و خودشناسی یکی از سیاست‌گذاری‌های این نهاد است.
وی با اشاره به اعتیاد زنان و حمایت‌هایی که بعد از ترک اعتیاد باید انجام شود اشاره و تاکید کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های مختلفی مانند تاسیس مرکز میان راهی در حال بررسی است که چگونه فرد آسیب دیده بعد از رفتن به کمپ و یا زندان حمایت شده و مسئله اشتغال وی با کمک مددکاران فراهم شود.
اثنی‌عشران بیان کرد: یکی از نکات حائز اهمیت ورزش بانوان است و باید با کمک شهرداری‌ها و فرمانداری مکان‌هایی مخصوص ورزش بانوان در شهری وجود داشته باشد تا این قشر از جامعه نیز بتوانند با آسودگی خیال به ورزش بپردازند.
وی افزود: نظارت، سیاست‌گذاری و هماهنگی بین دستگاه‌ها از وظایف این نهاد است و امید می‌رود رسیدگی به امور زنان جامعه به دغدغه مسئولان تبدیل شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان اضافه کرد: زنان و مادران خانواده نقش مهمی در سلامت اعضای خانواده ایفا می‌کنند و می‌توان با فرهنگ‌سازی مناسب اعضای خانواده را از مصرف غذاهای آماده، سرخ کرده، چیپس و پفک بر حذر کنند.

درخواست جمعی از کشاورزان محدوده                از شهرداری گلپایگان
جمعی از مالکین محدوده          به نمایندگی از کشاورزان منطقه فوق که مدعی پرداخت هزینه ساخت کانال آبرسانی به شهرداری گلپایگان نیز بودند در روز یکشنبه 24 خرداد با حضور در دفتر شورای اسلامی شهر گلپایگان خواستار انجام تعهد شهرداری گلپایگان بودند.
اشراقی نماینده این جمع در گفتگو با خبرنگار این هفته نامه ضمن بیان مطالب فوق افزود: به علت عدم تعهد ساخت این کانال از سوی شهرداری، کشت بسیاری از کشاورزان و مالکین این زمینها به علت نرسیدن آب در حال خشک شدن محصول کشاورزی آنان است.
لازم به ذکر است؛ تلاش خبرنگار این هفته نامه برای گفتگو با رئیس شورای اسلامی شهرگلپایگان پیرامون جلسه کشاورزان و اعضاء شورا به دلیل عدم پاسخ وی بی نتیجه ماند.
چند تن از کشاورزان پس از خروج از دفتر شورای اسلامی شهر گلپایگان از پیگیری شورا در مورد این درخواست طی چند روز آینده خبر دادند.

در تاریخ 26 خردادماه، سومین جلسه کارگاه آموزشی  بیماری های منتقله از راه آب وغذا، ویژه رابطین سلامت ادارات شهرستان توسط شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گلپایگان با همکاری شهرداری گلپایگان در سالن آموزش ساختمان شماره 2 شهرداری برگزار شد.
این جلسه در ادامه سلسله جلسات آموزشی رابطین سلامت ادارات وسازمانهای شهرستان است  که به همت شبکه بهداشت ودرمان شهرستان بصورت ادواری وماهانه در شبکه برگزار می گردد.
در ابتدای جلسه مسعود حبیبی مدیر امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری ضمن عرض خیر مقدم به شرکت کنندگان در جلسه  از اراده ، همت و تلاش مدیریت وکارشناسان شبکه بهداشت ودرمان شهرستان در امر آموزش  و ارتقاء سلامت در شهرستان تشکر و قدردانی کرده و با توجه به نقش و اهمیت آموزش و حاکمیت فرهنگ سلامت بر شهروندان و جامعه درحال گذر از سنتی به صنعتی و از شهرنشینی به شهروندی، از رابطین سلامت به عنوان سفیران سلامتی تقاضا نمود که به منظور ارتقاء سطح آگاهی و دانش و پیشگیری از بیماریها با جدیت بیشتری نسبت به انعکاس پیام های بهداشتی وآموزش هر چه بیشتر خانواده ، دوستان و همکاران خود اقدام نمایند.
در ادامه کریمی کارشناس برنامه ( مسئول واحد بیماریهای شبکه بهداشت ) پیرامون بیماری های منتقله از راه آب و غذا مطالبی ارائه کرد و افزود: پدیده جهانی شدن و افزایش مسافرت‌ها و توسعه گردشگری و همچنین افزایش مصرف غذا در خارج از منزل در جوامع مختلف ، بیماری‌های منتقله ازراه آب و غذا را به عنوان یک مشکل بهداشتی جهانی مطرح کرده است.
وی مهمترین عامل پیشگیری از بیماریهای منتقله از راه آب وغذا را حصول اطمینان از سالم و بهداشتی بودن آنها  و رعایت بهداشت مخصوصا شستشوی مرتب دستها در موقع پختن و خوردن غذا وآشامیدنی به ویژه در مورد افراد ناتوان نظیر سالمندان و کودکان دانستند.
                                                         روابط عمومی شهرداری گلپایگان
.

محمدیان مطرح کرد:
جذب 7 میلیارد ریال زکات مردم شهرستان گلپایگان در سال 93 / کسب مقام دوم جذب زکات گلپایگان در استان
ر- زمانی: رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گلپایگان گفت: در سال گذشته ستاد احیای زکات شهرستان موفق به جذب حدود 7 میلیارد ریال زکات شد که از نظر رشد چند صد درصدی موفق به کسب مقام دوم استان در این امر شد.
در جلسه ستاد احیای زکات شهرستان که ظهر امروز با حضور امام جمعه گلپایگان رئیس ستاد احیا و دیگر اعضا در محل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، پس از ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات اعضا در راستای هماهنگی و فرهنگ سازی آحاد جامعه پیرامون پرداخت زکات مقرر شد اعضای ستاد نسبت به اقدامات انجام گرفته و فعالیت های مستمری که در سال آتی انجام خواهند داد، دبیر ستاد را در جریان امر قرار داده تا از اقدامات صورت گرفته در سال های آینده مورد استفاده قرار گیرد.
سید رسول محمدیان رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و دبیر ستاد احیای زکات گلپایگان در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان اظهار داشت: ستاد احیای زکات شهرستان که تا قبل از سال 91 فعالیت چشمگیری در امر جذب زکات نداشت با اقدامات و پیش بینی های در نظر گرفته شده و رویکرد فرهنگ سازی در سطح شهرستان در سال 92 نسبت به جذب مبلغی بالغ بر 780 میلیون ریال اقدام کرد که بین محرومین و نیازمندان توزیع و صرف پروژه های مربوطه در سطح شهرستان شد.
وی افزود: در سال گذشته با توجه به فرهنگ سازی که در سال 92 انجام گرفته بود، ستاد احیای زکات شهرستان موفق به جذب حدود 700 میلیون تومان زکات شد که از نظر رشد چند صد درصدی موفق به کسب مقام دوم استان در این امر شد.
دبیر احیای ستاد زکات شهرستان با اذعان به اینکه افزایش جمع آوری زکات نتیجه فرهنگ سازی اعضای ستاد در گذشته بوده است، افزود: رویکرد ستاد بیشتر به سمت و سوی جمع آوری زکات واقعی بود که بر اساس حدود شرعی این امر صورت گیرد.
محمدیان با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون مبلغ سه میلیون و 600 هزار تومان در امر زکات جمع آوری شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مبلغ جمع آوری شده نسبت به مشابه سال گذشته کاهش داشته است در جلسه امروز مقرر شد تا نسبت به هماهنگی بیشتر بتوانیم با اقدامات فراگیر نسبت به جمع آوری زکات با رقمی فراتر از سال گذشته اقدام کرده تا از این راه ضمن اینکه مقداری توانایی ما افزایش می یابد.
رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گلپایگان با بیان اینکه در جلسه امروز نماینده شرکت سهامی زراعی شهرستان نیز حضور داشت، افزود: در این جلسه مقرر شد تا نسبت به اقدامات این شرکت در راستای پرداخت زکات هماهنگی لازم صورت گیرد.
وی با بیان اینکه مردم خیرمند شهرستان گلپایگان در زمینه پرداخت زکات، تشریک مساعی دارند، افزود: نظر اعضای ستاد احیای زکات شهرستان بیشتر بر فرهنگ سازی و آموزش مردم پیرامون پرداخت زکات در قالب ستاد بود تا از این طریق نسبت به توزیع آن بین محرومین و امور عمرانی بهتر انجام گیرد.
دبیر ستاد احیای زکات شهرستان ضمن قدردانی از همکاری رسانه های محلی خواستار اطلاع رسانی بیشتر در رابطه با امر زکات که یک فریضه و جزو تکالیف الهی است، شد و خاطرنشان کرد: عامه مردم باید در جریان دو مطلب قرار گیرند که یکی از آنها فریضه زکات و اهمیت آن و دوم اطلاع رسانی در راستای عملکرد ستاد احیای زکات است.
وی در پایان یادآور شد: با دستورالعمل مسئول جدید کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) از این پس برخلاف سال های گذشته 60 درصد به محرومین و 40 درصد مابقی صرف پروژه ها خواهد شد.

اعزام دانش آموزان به مشهد مقدس
حبیب جمالی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان در ارتباط با اعزام 80 نفر از دانش آموزان که با هزینه یک خیّر برای زیارت مرقد ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به مشهد مقدس سفر خواهند کرد، اظهار داشت: به همت یکی از خیرین شهرستان 40 نفر از دانش آموزان دختر قبل از ماه مبارک رمضان و 40 نفر از دانش آموزان پسر پس از ماه مبارک رمضان به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.
وی با بیان اینکه دانش آموزانی در اولویت اعزام این سفر زیارتی قرار دارند که تاکنون به مشهد مقدس مشرف نشده اند، افزود: در مرحله اول مقدمات سفر 40 نفر از دختران دوره متوسطه اول و متوسطه دوم برنامه ریزی صورت گرفت که در این راستا با همکاری مجموعه همکاران در آموزش و پرورش این دانش آموزان با همراهی 4 نفر طی مدت 5 روز که سه شب در هتل و دو روز در راه رفت و برگشت خواهند بود به این اردوی زیارتی با اتوبوس اعزام می شوند.
جمالی ادامه داد: با برنامه ریزی انجام گرفته دانش آموزان پسر دوره متوسطه اول و دوم نیز با شرایط اعلام شده پس از ماه مبارک رمضان به این اردوی زیارتی اعزام خواهند شد.
وی با بیان اینکه هزینه هر نفر از دانش آموزان با بهترین امکانات و غذای مناسب حدود دو میلیون و 500 هزار ریال شده است، افزود: از حسن اعتماد همشهریان و خیرین نسبت به آموزش و پرورش در بخش های مختلف تقدیر و سپاسگزاری نموده و امیدواریم همراهی آنان همچنان یاریگر ما در تمامی امور آموزش و پرورش باشد.

معاون فرماندار گلپایگان:
بی توجهی به نبوغ جوانان گلپایگان مهاجرت آنها را به دنبال دارد
ر- زمانی: معاون فرماندار گلپایگان گفت: یکی از دلایل مهاجرت جوانان گلپایگانی، بی توجهی به نبوغ واستعداد جوانان است که درصورت فراهم شدن فرصت بروز نبوغ آنها این توانایی در شهرستان استفاده خواهد شد.
علیرضا غیور شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های جوانان شهرستان گلپایگان که از تاریخ 16 لغایت 27 خرداد ماه در سالن جنبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت شهرداری، میراث فرهنگی و گردشگری و امور جوانان شهرستان ترتیب یافته بود، اظهار داشت: خوشحالیم که توانستیم نخستین نمایشگاه ارائه دستاوردها و توانمندی های جوانان شهرستان را با توجه به فرصت محدود برگزار کنیم.
وی تصریح کرد: در این نمایشگاه بیش از 300 آثار از خلاقیت ها و توانمندی های جوانان این شهرستان در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت و خوشبختانه استقبال خوبی از آن نیز با وجود تبلیغات محدودی که شد به وجود آمد و به همین لحاظ مدت برپایی نمایشگاه از یک هفته به دو هفته افزایش یافت.
معاون فرمانداری گلپایگان با اشاره به اینکه یکی از زمینه های ارائه فرهنگ غنی شهرستان برپایی این نمایشگاه هاست، افزود: آثاری که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت بیانگر فرهنگ غنی شهرستان بود که می طلبد در آینده نیز با ایجاد شرایط در راستای شناساندن این فرهنگ غنی و دینی شهرستان گلپایگان نسبت به برگزاری دیگر نمایشگاه ها در این زمینه اقدام شود.
غیور به مهاجرت جوانان مستعد و توانمند گلپایگانی از شهرستان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: یکی از دلایل مهاجرت جوانان بی توجهی به نبوغ و استعداد جوانان این خطه است که در صورت فراهم شدن فرصت بروز نبوغ آنان در معرض دید عموم و ارائه توانایی آنها طبیعتاً با توجه به وابستگی که در وجود تک تک جوانان این شهرستان وجود دارد، مسلماً آنها خواهند ماند و این توانایی را در راستای رشد و پیشرفت شهرستان خود به کار خواهند گرفت.
وی در پایان ضمن تقدیر از برپا کنندگان نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های جوانان شهرستان گلپایگان به ویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای شهر و شهرداری گلپایگان، اداره میراث فرهنگی و گردشگری بیان داشت: امیدواریم در آینده نیز شاهد برگزاری چنین برنامه هایی باشیم که بتواند فرصت بیشتری در اختیار جوانان هنرمند و فرهیختگان این شهرستان در رشته ها و بخش های مختلف قرار دهد.
گفتنی است، در پایان آیین اختتامیه نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های جوانان شهرستان گلپایگان از 30 نفر جوانان پس از داوری و گزینش آثاری که با معماری و شاخص هایی از قبیل خلاقیت، نوآوری و حضور به موقع در نمایشگاه و استفاده بهینه از امکانات از سوی اداره میراث فرهنگی شهرستان صورت گرفت به 10 نفر از افراد برتر نمایشگاه جوایز و لوح تقدیر و به تمامی نفرات شرکت کننده در نمایشگاه لوح سپاس به رسم یادبود اهدا شد.

فرماندار گلپایگان:
حدود و مسائل شرعی برای دستیابی به نشاط در جامعه باید رعایت شود
ر- زمانی: فرماندار گلپایگان گفت: برای دستیابی به نشاط جامعه باید حد و مسئله شرعی آن رعایت شود نه اینکه برداشت مان از شادی و نشاط بی بند و باری در جامعه باشد.
حسین فراست ظهر سه شنبه در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلپایگان، ضمن تقدیر از اقدامات انجام گرفته در راستای مبارزه با این بلای خانمان سوز اظهار داشت: آنچه مسلم است همه عزم خود را برای مبارزه با این پدیده شوم و خانمان سوز راسخ کرده اند که در هر کجا رخنه کند به هیچ کس و هیچ چیز رحم نمی کند.
وی با بیان اینکه هیچ فردی نمی تواند ادعا کند که من می توانم از پیامدهای اعتیاد در جامعه در امان باشم، افزود: اعتیاد موضوعی است که نمی شود بی تفاوت از کنار آن گذشت، پدیده اعتیاد در کلان گسترده می تواند مبارزه با مملکت و پدیده استعمار باشد که در صدد از بین بردن هویت و شخصیت ما با اعتیاد به مواد مخدر است.
فرماندار گلپایگان با اذعان به اینکه دشمن در جنگ و مسایل سیاسی نتوانست ما را شکست دهد، اما با ابزار گسترش اعتیاد در صدد فروپاشی جامعه اسلامی ماست، تصریح کرد: پدیده اعتیاد مانند موریانه ای عمل می کند که از درون جامعه را از هم می پاشد؛ به ویژه قشر جوان که سرنوشت مملکت در دست آنها است و در تیررس برنامه دشمن قرار دارند.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسات و نشست ها، تصمیم گیری برای نجات جامعه از معضلی که نسل جوان جامعه را هدف قرار داده ، است، افزود: جوانی که می تواند با تکیه بر انرژی، ساعت ها کارهای مختلف علمی، فکری و ... را انجام دهد با وارد شدن به منجلاب اعتیاد دیگر آن جوان با نشاط جامعه و کسی که قدرت و توانایی داشته باشد، نخواهد بود.
فراست ادامه داد: با همت و تلاش بسیاری از امور و کارها شدنی است، مهم این است که بگوییم ما می توانیم و با وجود کمبود امکانات و فضای مناسب و بسیاری دیگر از مشکلات می شود با دست به دست هم دادن در راستای برنامه ریزی برای ترک اعتیاد افراد مبتلا، فعالیت کرد و برای برنامه های بعد از ترک اعتیاد آنها نیز برنامه های بسیاری می توان انجام داد.
وی با اشاره به نیاز جامعه به نشاط، خاطرنشان کرد: بسیاری از فرهیختگان، کارشناسان و حتی علما تأکید بر نشاط جامعه دارند که در راستای نشاط جامعه امور مختلفی را می توان انجام داد که در چارچوب قانون و اصول اسلامی باشد و کسی هم با آن مخالف نیست و باید آن را ترویج داد.
فرماندار گلپایگان با اشاره به اینکه نشاط و شادی نیاز جامعه است، یادآور شد: برای دستیابی به نشاط جامعه باید حد و مسئله شرعی آن رعایت شود نه اینکه برداشت مان از شادی و نشاط بی بند و باری در جامعه باشد که در این راستا باید برنامه ریزی کرد که مردم را به تحرک واداریم؛ زیرا یکی از مواردی که امروز گریبان گیر ما شده، عدم تحرک و بروز بسیاری از بیماری هاست.
گفتنی است، در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان، پس از بیان مطالب و پیشنهادات اعضا، طی چند مصوبه به دستگاه ها و مجموعه های ذیربط در راستای ساماندهی و اجرای برنامه های مبارزه با موادمخدر شهرستان مقرر شد، جلسات سخنرانی با موضوعیت موادمخدر و پیامدهای آن، معرفی فعالان عرصه مبارزه با موادمخدر، معرفی خانواده شهدای عرصه مبارزه با موادمخدر، برگزاری آموزش ویژه والدین، بازدید از کمپ ترک اعتیاد اعضا، مصاحبه مسئولین شهرستان با رسانه ها، انعکاس شعارهایی با موضوع اعتیاد بر روی قبض های آب، برق و گاز، برگزاری همایش ویژه اعتیاد، پخش تیزر با موضوع اعتیاد در تلویزیون شهری، برگزاری مسابقه با موضوع اعتیاد و اجرای تئاتر خیابانی انجام گیرد.


فرمانده انتظامی گلپایگان هشدار داد:
جمع آوری موتورسیکلت های قاچاق اماراتی فاقد پلاک در گلپایگان
ر- زمانی:  فرمانده انتظامی گلپایگان گفت: دارندگان موتورسیکلت های غیرمجاز(اماراتی و سنگین) درصورت استفاده از این وسائط نقلیه که بدون نیز پلاک هست، به علت نگهداری اقلام قاچاق به مقامات قضایی معرفی میشوند.
سرهنگ محمدعلی یوسلیانی  پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در ستاد فرماندهی انتظامی گلپایگان برگزار شد، ضمن ارائه گزارش سه ماهه ابتدای سال جاری از کاهش 20 درصدی سرقت در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: کاهش سرقت نشان دهنده فعالیت انتظامی، امنیتی، همکاری و تعامل مردم با خدمتگزاران نیروی انتظامی است.
وی افزود: ستاد مبارزه با موادمخدر این نیرو طی سه ماه گذشته با کشف بیش از 146 کیلوگرم انواع موادمخدر، 138 درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشف داشته و این نیرو عزم خود را طی دو سال گذشته برای مبارزه با فروشندگان، توزیع کنندگان و حمل کنندگان موادمخدر با دستگیری 102 نفر از عوامل توزیع و خرده فروش نشان داده است.
فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از کاهش 49 درصدی تصادفات در سطح درون و برون شهری خبرداد و گفت: به منظور کاهش تصادفات روال شناسایی نقاط حادثه خیز در شورای ترافیک مطرح شده است و مسئولین در راستای رفع موارد خطرساز و حادثه خیز با توجه به افزایش تردد در محورها و درون شهرها موظف به فعالیت در این حوزه شده
وی به طرح های انتظامی، تابستانی و ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و بیان داشت: پیرو طرح تابستانی نیروی انتظامی با تمام توان نسبت به پاسداشت ایام مبارک رمضان و برخورد با متظاهرین به روزه خواری برابر قانون برخورد خواهد شد.
یوسلیانی همچنین نسبت به برخورد با مسافرین متظاهر به روزه خواری هشدار داد و خاطرنشان کرد: هیچ فردی حق تظاهر به روزه خواری به بهانه مسافر بودن را در سطح معابر عمومی و شهر نخواهد داشت و مراکز طبخ غذا با رعایت اصول و استتار نسبت به توزیع موادغذایی به مسافرین می توانند اقدام کنند.
سرهنگ یوسلیانی به برخورد با عوامل هنجارشکن و افرادی که شئونات و حجاب اسلامی را در فصل تابستان رعایت نمی کنند اشاره کرد و افزود: عوامل انتظامی با اماکنی که رعایت حدود اسلامی را نکنند برخورد خواهد کرد و با اجرای طرح های امنیت محله محور نسبت به پاکسازی نقاط آلوده به ویژه التزام بخشی در تفرجگاه ها جهت ایجاد فضای مناسب و شاداب برای خانواده ها اقدام خواهد کرد.
فرمانده انتظامی گلپایگان برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف به ویژه موتورهای فاقد پلاک و غیرمجاز در سطح شهر و یا حاشیه شهر را از دیگر برنامه ها دانست و تصریح کرد: تمام دارندگان موتورسیکلت های غیرمجاز (اماراتی و سنگین) در صورت تردد با این گونه وسایل نقلیه به علت نداشتن پلاک و در صورت شناسایی، پس از توقیف موتورسیکلت، به مقامات قضایی برای پرداخت جرایم نگهداری اقلام قاچاق معرفی خواهند شد.
وی به موتورسیکلت سوارانی که مدعی استفاده از موتورهای سنگین در پیست های موتورسواری هستند، یادآور شد: این گونه موتورسیکلت ها باید از مبدأ تا مقصد پیست با خودروی باری حمل و مجدداً به محل نگهداری انتقال داده شود در غیر این صورت از تردد آنها در سطح شهر جلوگیری به عمل خواهد آمد و با عاملین استفاده کننده از این موتورسیکلت ها به شدت برخورد خواهد شد.
یوسلیانی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای امنیت اجتماعی مردم در سه ماهه سال جاری 500 دستگاه موتورسیکلت متخلف و 210 دستگاه خودرو توقیف و به پارکینگ انتقال یافته و 12 نفر سوء استفاده کنندگان از فضای مجازی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند که در این راستا لازم است خانواده ها توجه به امور فرزندان خود به ویژه در فصل تابستان را بیشتر مدنظر قرار دهند.


در مراسم تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی و دامداری شهرستان که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات این مدیریت با حضور مسئولین و کشاورزان و دامداران برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیلی ضمن تقدیر از تلاش، فداکاری، ایثارگری، جانفشانی های جهادگران و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل جهادگر حقیقی و واقعی اظهار داشت: خیلی ها تصور می کنند جهاد تنها برای جنگ و دفاع است در حالی که جهاد، تلاش و کوشش در راه خداست که زمینه های مختلف در زندگی اجتماعی و کار و تلاش نیز جهاد نامیده می شود.
نماینده ولی فقیه در گلپایگان با اشاره به اینکه گره گشایی از مشکل مردم و برطرف کردن حاجتی از آنان ثواب دهها حج واجب مقبوله را دارد، افزود: رفع گرفتاری مردم و برداشتن موانع از سر راه آنان مانند این است که در طول عمر نماز خوانده و روزه گرفته باشیم و مقبول درگاه ایزدی قرار گرفته باشد.
وی با بیان اینکه دشمن جنگ اقتصادی راه انداخته است و می خواهد مردم ما گرفتار، گرسنه، در انزوا و با مشکلات مواجه باشند، تصریح کرد: در این دوره تولید در بخش کشاورزی و دامداری و برطرف کردن نیاز جامعه اسلامی کار با ارزشی است و لذا باید توجه کرد، جهاد خلاصه مبارزه با دشمن نمی شود و کسی که در تولید برای مردم قدم برداشت، به نوعی اسلحه اش را به سمت دشمن نشانه رفته است.
امام جمعه گلپایگان با اذعان به اینکه بارها به مسئولین متذکر شده ام که موانع را از سر راه تولید کنندگان و سرمایه گذاران بردارید، خاطرنشان کرد: در رفع موانع سرمایه گذاران و افرادی که مجوز فعالیت در بخش های تولیدی می خواهند را باید در کشور نهادینه کنیم.
حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به اینکه در یک مواردی وام های کلانی به افرادی داده می شود که این وام ها در بخش کشاورزی و تولید با موانع روبرو می شود و علیرغم سفارش من، نماینده شهرستان در مجلس و فرماندار باز هم وام گیرنده دست خالی بازمی گردد، لذا باید ما راه را باز و کاری کنیم که مردم عاشق سرمایه گذاری در بخش تولیدات کشاورزی باشند.
وی با بیان اینکه در مراجعه مردم به ادارات، کاغذ بازی نکرده و مردم را مأیوس نکنیم، عنوان کرد: دولت، دولت امید است؛ اما برخی از ما در حال پاشیدن بذر ناامیدی در بین مردم هستیم و کاری انجام می دهیم که مردم ناامید شده و سرمایه شان را به افراد ناباب داده و یا در کارهایی که ارزش ندارد، سرمایه گذاری کنند.
امام جمعه گلپایگان با اشاره به اینکه اگر ما در کاشت و تولید گندم با همه کمبودهای آبی که در کشور داریم خودکفا شویم می توانیم به کشورهای دیگر نیز گندم صادر کنیم، افزود: استعداد سرزمین ایران از نظر آب و خاک بسیار مناسب و خوب بوده و مشکلی که وجود دارد اینکه ما درست از این منابع بهره برداری نمی کنیم و در برخی مواقع زورمان می آید درختی بکاریم و یا درختی که کاشته شده را آبیاری کنیم.
وی با تقدیر از نمونه های بخش تولید کشاورزی و دامداری بیان داشت: اگر پای کار برویم همه می توانیم نمونه باشیم، گلپایگان این ظرفیت را دارد و می تواند در بسیاری از بخش ها نه تنها استان اصفهان را بلکه بسیاری از دیگر شهرها را از نظر تولید کشاورزی و دامداری تأمین کند.
در ادامه حسین فراست فرماندار گلپایگان با تبریک هفته جهاد کشاورزی و تقدیر از تلاش کشاورزان و دامداران در عرصه تولید افزود: در اقتصاد مقاومتی که در یک جمله خلاصه می شود این است که آنچه داریم خوب نگه داریم، بهره برداری کنیم و با هزینه کم، بازدهی بیشتری داشته باشیم.
فرماندار گلپایگان با اشاره به اینکه کشاورزی سنتی برای برخی عادت شده است، افزود: در بسیاری از امور کشاورزی سنتی، ضرر هم حاصل کار می شود، لذا امروز با حساب و کتاب دقیق وارد این امور نشدن هم باعث ضرر فردی و اجتماعی خواهد شد و سرمایه هایی که برای آیندگان نیز باید بماند، از بین خواهد رفت.
فراست با اشاره به استفاده از فضاهای موجود در مرغداری ها برای بخش تولید تخم مرغ، یادآور شد: با استفاده از توان مدیریت و تکنولوژی در امور و بکارگیری نیروی انسانی کمتر با توجه به شرایط کشور و بحث تحریم می توانیم پایه گذار اقتصاد مقاومتی در بخش ها و عرصه های مختلف ،کشور را  به منصه ظهور برسانیم و با کمترین نیاز به بیگانگان مملکت را اداره کنیم که یکی از محسنات اقتصاد مقاومتی است.
وی با تقدیر از تولید کنندگان بخش کشاورزی و دامی افزود: شهرستان گلپایگان با توجه به داشتن علما و مراجع عالیقدر، دیانت مردمی و پیشینه فرهنگی اگر بتواند در زمینه استفاده از منابع آب قدم بردارد، یک گام دیگر بر پرآوازه کردن آن در تولید محصولات کشاورزی و دامی برداشته است، لذا باید ما در استفاده از منابع آبی ضمن جدایی از سنتی گرایی در این بخش به یکپارچه کردن زمین های کشاورزی و استفاده از آبیاری نوین به این مرحله برسیم.
فرماندار گلپایگان در پایان یک هشدار نیز به مرغداران داشت و خاطرنشان کرد: با توجه به بیماری شبه آنفولانزا که در بخش هایی از شمال کشور مشاهده شده است، لذا مرغداران ضمن رعایت اصول بهداشتی و مراقبت های ویژه مانع از بروز نفوذ این بیماری به داخل مرغداری ها شوند.
در ادامه حیدرعلی گل محمدی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با بیان اینکه همه افرادی که در بخش کشاورزی و دامداری فعالیت دارند، به نوعی نمونه هستند، افزود: بحث نمونه ها با هدف ارتقا بخشی در کشور صورت می گیرد، لذا ما معتقدیم با توجه به دیدگاه اقتصاد مقاومتی فعالین این بخش با عملکرد خوب می توانند پیشانی بحث اقتصاد مقاومتی باشند.
گل محمدی با اشاره به اینکه هر یک از نمونه های بخش کشاورزی و دامی به نوعی با استفاده از دوراندیشی، تجربه و اصول علمی پیش رو شدند، افزود: با توجه به میانگین چهار هکتار تولید گندم در مزارع، برخی از فعالین بخش کشاورزی 11 تن در هکتار نیز تولید گندم داشته است که در این زمینه با استفاده از روش های روز و رعایت اصول مکانیزاسیون به این پیشرفت دست یافته است.
وی با اشاره به افزایش تولید در بخش های دامی و کشاورزی یادآور شد: در بحث های زراعی و باغبانی نیز شهرستان با استفاده از اصول فنی و بکارگیری آموزه های ترویجی روند رو به رشدی در تولیدات محصولات زراعی و باغی داشته است.
مدیریت جهاد کشاورزی گلپایگان با اذعان به اینکه علیرغم کم آبی در کشور شهرستان در وضعیت نسبتاً مناسبی قرار دارد، تصریح کرد: به غیر از قسمت هایی از دشت شمال شهرستان که دچار کم آبی محسوس است، در دیگر قسمت ها به ویژه شهر گلپایگان به لحاظ ذخیره آب در سد گلپایگان در وضعیت مناسبی قرار داریم که در صورت استفاده بهینه از آب و بازدهی راندمان بالا در تولید به اقتصاد مقاومتی هر چه زودتر نزدیک شویم.
وی افزود: در هفته جهاد کشاورزی شش نمونه در بخش دامی و کشاورزی در شهرستان گلپایگان داریم که یکی از آنها نمونه استانی و پنج نفر دیگر نمونه شهرستانی در تولید مرغ گوشتی، زنبورداری، گاوداری، پرورش اسب، ماهی و طیور می باشند.

 

گردهمایی سنگرسازان بی سنگر در هفته جهاد کشاورزی
همزمان با سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی، جهادگران شهرستان گلپایگان در محل ایستگاه تحقیقات دامپروری گلپایگان گردهم آمده و ضمن تجدید میثاق با مقام معظم رهبری و گرامیداشت این روز تاریخی در راستای سازندگی ایران اسلامی و حرکت های سازنده، آمادگی خود را اعلام داشتند.
در این گردهمایی که با حضور فرماندار، مدیریت جهاد کشاورزی و سنگرسازان بی سنگر شهرستان گلپایگان برگزار شد، حسین فراست فرماندار گلپایگان، ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی، یاد و خاطره جهادگران عرصه دفاع مقدس را گرامی داشت و با تقدیر از تلاش های جهادگران عرصه سازندگی یاد و خاطره شهدای سنگرسازان بی سنگر را ستود.
در ادامه حیدرعلی گل محمدی مدیریت جهاد کشاورزی گلپایگان گزارشی از روند فعالیت این مدیریت را به استحضار حضار در مراسم رساند و اظهار امیدواری کرد، فعالین بخش کشاورزی و دامداری با استفاده از تجارب به دست آمده بتوانند در عرصه تولید گام های رو به رشد بردارند.
در ادامه محمد عباسی از جهادگران عرصه جهاد سازندگی، گردهمایی سنگرسازان بی سنگر را یادآور حضور آنان در عرصه های مختلف سازندگی برشمرد و آن را یک فرصت مناسب دانست

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.